AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Ušteda energije, efikasnost i lagan dizajn su u centru pažnje na 64. Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu. Opel je snažno prigrlio centralno mesto sa sasvim novim električnim vozilom koje se napaja na baterije. RAK-e otvara novo poglavlje u domenu električne mobilnosti i proširuje Opelovu pionirsku ulogu u alternativnim pogonskim sistemima...

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Radikalno RAK-e vozilo definiše minimalna cena energije, 100 km za 1 evro, 1/3 težine modernog malog automobila i maksimalna brzina od 120 km/h.

„Mi želimo da razvijamo električna vozila koja svako može da priušti. Amperin koncept produživača dometa demonstrira našu lidersku poziciju u elektrifikaciji automobila, RAK-e eksperimentalno vozilo želi da ponudi cene koje čak i mlađi kupci mogu da priušte. RAK-e ima opušten izgled i veliki potencijal. Ubuduće, efikasnost će se meriti evrima, a ne litrima na 100 km; danas sa zadovoljstvom predstavljamo naš „auto od 1 evra“, rekao je Karl-Fridrih Strake, izvršni direktor Opela, na svetskoj premijeri u Frankfurtu.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Lagani koncept RAK-e vozila zasnovan je na čeličnoj strukturi prostornog rama ispod konvencionalnog sintetičkog materijala. To omogućava visok stepen bezbednosti kao i pristupačnu cenu. Opel namerno izbegava da koristi skupe kompozitne materijale u svojoj filozofiji dizajna lake kategorije, kako bi električnu mobilnost učinio dostupnom što većem broju ljudi.

 Ime “RAK- e” asocira na pionirski duh Frica fon Opela i njegovog revolucionarnog automobila na raketni pogon iz prošlog veka. Godine 1928. RAK 2 je katapultirao unuka osnivača kompanije, Adama Opela, do maksimalne brzine od 228 km/h. Slovo „e“ ne predstavlja samo električnost, već se opet bavi idejom revolucionarnih eksperimentalnih vozila.

„RAK-e je inspirisan bogatstvom našeg iskustva u domenu elektromobilnosti, a pre svega Amperom“, objašnjava Mark Adams, potpredsednik sektora dizajna. „Ovaj napredan koncept stvara novu klasu električnih vozila; ovako bi budućnost mobilnosti sa „mojim prvim e-Opelom“ mogla da izgleda. Sa nestrpljenjem iščekujemo da vidimo reakcije posetilaca sajma.”

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Dizajn: Povezujemo zabavu i funkcionalnost

Potencijal spektakularnog eksperimentalnog vozila se ogleda u inovativnom dizajnu. Karoserija je napravljena od potpuno reciklirajućeg sintetičkog materijala: putnička kabina sa dva sedišta podseća na letelicu. Zahvaljujući velikom svodu kokpita, vozač i suvozač uživaju u osećaju prostranosti i sveobuhvatne vidljivosti. Prednje sedište, stub volana i nasloni za ruke se automatski naginju napred kako bi omogućili lak ulazak; daljinski upravljač preko pametnog telefona pojačava vizuelni efekat ove radnje. Papučice i volan se prilagođavaju visini vozača.

Sportski karakter ovog dvoseda je naglašen vidljivim komponentama šasije, kao što su prednje disk kočnice integrisane u točak i zadnje oglibljenje preuzeto sa motocikla. Zadnji točkovi pojačavaju agilnost sa širinom gazišta od samo 600 mm.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

“Auto od 1 evra ”: Električni pogonski sistem sa minimalnim troškovima vožnje

Ciljevi razvoja – dinamične performanse, mala masa i optimalna efikasnost uparene sa maksimalnom jednostavnošću – ogledaju se u izgledu. Mlade, ekološki osvešćene ili ljubitelje tehnologije, RAK-e privlači raznovrsne kupce kojima je opušten izgled električnog vozila jednako bitan kao i njegova potrošnja energije.

Oko 3 metra dugačak i 119 cm visok, aerodinamični RAK-e nudi vožnju sa nultom emisijom sa minimalnim troškovimaza gorivo. Nakon punjenja baterije u trajanju od tri sata, po ceni od oko jednog evra, eksperimentalno vozilo ima domet do 100 km. Ovo je rezultat kombinacije male težine, minimalnog prednjeg dela, niskog otpora kotrljanja i visokoefikasnog električnog pogonskog sistema.

Potrošnja energije po osobi je 10 puta manja nego u slučaju ekonomičnog malog automobila. U kokpitu se nalaze ekrani koji prikazuju stanje baterije ili najbližu stanicu za punjenje, oprema za informacije i zabavu, te ekrani koji regulišu grejanje i hlađenje.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Rani početak: Električna vožnja sa 16 godina

Širok spektar opcija sa mnoštvom boja, materijala i oblika bi omogućio kupcima da personalizuju RAK-e i da ga prilagode njegovom ili njenom ukusu. Upečatljiva farba, u oštrom kontrastu sa krovom, i futuristička LED svetla, su namenjeni isključivo mlađim kupcima, „grupi kupaca za koje imamo više novih ideja nego ikada pre“, rekao je Mark Adams.  U skladu sa lokalnim zakonima, čak i 16-godišnjaci mogu da započnu svoju karijeru vozača u RAK-e automobilima, ograničavanjem maksimalne brzine na 45 km/h.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Sa težinom od samo 380 kg, RAK-e čini samo trećinu težine modernog malog automobila. Najmanji krug okretanja od samo 5,5 m čini ovo eksperimentalno vozilo idealnim za kretanje po gradu. Projektovana maksimalna brzina od 120 km/h i ubrzanje od nule do 100 km/h za manje od 13 sekundi dokazuju da Opelova filozofija gradske mobilnosti uključuje i sposobnost kretanja na autoputu. Potrebno je veoma malo energije da RAK-e pruži takve performanse – maksimum izlazne snage je 36.5 kW/49 ks; 10.5 kW/14 ks je konstantno na raspolaganju. Iskoristivi kapacitet baterije od 5 kWh omogućava domet od 100 km, što odgovara potrošnji griva od samo 0.6 litara benzina. Tokom godišnje pređenih 10.000 km, potrošnja energije modela RAK-e bi stoga bila skromnih 525 kWh. Ova količina energije bi mogla da se dobija od solarne ploče veličine pet kvadratnih metara i jačine 500 vati, postavljene na krov garaže.

Opel

Bjanka Vasilesku - novi generalni direktor InterMol-a u Srbiji

Bjanka Vasilesku - novi generalni direktor InterMol-a u Srbiji

1. jula 2012. godine gđa Bjanka Vasilesku (Bianca Vasilescu) zauzela je mesto novog generalnog direktora InterMol-a, članice MOL grupe. Kompanija InterMol koja nudi potrošačima u Srbiji visokokvalitetne proizvode i uslugu, sada je bogatija za jednog profesionalca sa značajnim regionalnim iskustvom...

Gymkhana 5: Ken Block ponovo u akciji + VIDEO

Gymkhana 5: Ken Block ponovo u akciji + VIDEO

Peti deo serijala Gymkhana, preselio se iz Hollywooda u San Francisco. Tema je ista - vozačka veština, koja se u nekim momentima graniči sa umetnošću, kao i glavni glumac - Ken Block, a supersnažni automobil - Ford Fiesta, i ovoga puta bila je opremljena kamerama sa svih strana...

Fiat Punto Classic - Dizel po ceni LPG verzije

Fiat Punto Classic - Dizel po ceni LPG verzije

Tokom jula i avgusta kupci najpopularnijeg Fiata u Srbiji mogu da nabave dizel verziju za 7749 evra (u sistemu staro za novo), koliko košta i Punto Classic s pogonom na tečni naftni gas (LPG). Verzija Emotion ABS s benzinskim motorom dostupna je po ceni od 6999 evra, do isteka zaliha!

Subaru unapredio sportsku verziju Impreza WRX STi

Subaru unapredio sportsku verziju Impreza WRX STi

Fudži teška industrija (FHI), poznati japanski proizvođač automobila Subaru počeo je prodaju unapređene verzije modela iz serije Subaru WRX STI. Takmičarska verzija „spec C“ od ovog meseca se prodaje kroz dilersku mrežu Subarua u Japanu i u 4-vratnom obliku karoserije...

Opel lager – svima dostupan!

Opel lager – svima dostupan!

Kompanija Opel je pokrenula novu i potpuno jedinstvenu web lokaciju zahvaljujući kojoj je svim potencijalnim kupcima omogućeno da do svog novog Opel vozila dođu na najlakši i najbrži način do sada...

WRC: Volkswagen testira u Fisnkoj + VIDEO

WRC: Volkswagen testira u Fisnkoj + VIDEO

Volkswagen Motorsport je iz svog programa eliminisao Reli Novi Zeland i uputio se u Finsku, kako bi testirao takmičarski automobil VW Polo R WRC. Na testiranju je, pored prvog vozača Sebastiena Ogiera, bio prisutan i slavni Carlos Sainz...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje