AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Na 64. međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu Citroen predstavlja tri modela iz DS linije – DS3, DS4 i DS5 i jedan novi konceptni automobil koji do sada još nije viđen. Samo godinu i po dana nakon lansiranja Citroen DS3 je premašio prodaju od 100 000 vozila, dok Citroen DS4, samo nekoliko meseci nakon izlaska na tržište, beleži gotovo 15 000 narudžbina.

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Na salonu u Frankfurtu Citroen će na svom štandu izložiti tri modela iz DS linije i posebno istaknuti svoju poslednju kreaciju: Citroen DS5 čija prodaja počinje krajem godine.

Citroen modelom DS5 prvi put predstavlja dizel tehnologiju Full hybrid Hybrid4 koja spaja performanse (200 KS + 4 pogonska točka) i smanjenje emisije CO2 (99g/km). Na svom štandu Citroen predstavlja i Citroen C3 opremljen mikrohibridnom tehnologijom e-HDi 70. Ovaj model ispušta samo 87 g/km CO2, postavljajući tako Citroen C3 među lidere u kategoriji kada govorimo o emisiji CO2.

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

U Frankfurtu Citroen predstavlja i neobično dizajniran koncept Tubik, nešto neviđeno do sada. Tubik je vozilo sa 9 mesta, a inspiracija za dizajn su linije Citroena Type H, koji je imao nadimak “Tub”. Tubikove brojne mogućnosti prilagođavanja sedišta (poluspuštena, postavljena lice u lice…) i tehnologija u kabini (veliki naslon s polukružnom pločom, zvuk 5.1 visoke definicije…) pretvaraju ga u pravi prostor za život i druženje svih putnika. Tubik takođe koristi Hybrid4 tehnologiju kako bi se smanjila emisija CO2.

Citroenovi inženjeri nastavljaju svoja istraživanja o mobilnosti i otvaraju novi pravac inspiriran najboljim od Citroen ‘Créative Technologie‘. Citroen Tubik je tehnološki revolucionaran i nalazi se u službi velike ideje: vratiti želju za putovanjem. Reč je o prijatnom, inteligentnom, umreženom i zelenom putovanju. U vremenu kada više ne govorimo o udaljenostima, već o trajanju putovanja, kada informacije putuju brže od čoveka i kada se jedan te isti put može preći pomoću više različitih prevoznih sredstava, kao i kada potrošači u prvi plan stavljaju lakoću kretanja, vrlo je važno za jednog proizvođača automobila da može već danas ponuditi rešenja prilagođena problematici mobilnosti u budućnosti.

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Projekt Multicity materijalizuje razmišljanje marke Citroen o mobilnosti. Ovaj je korak već napravljen u Francuskoj pokretanjem usluge Citroen Multicity, internet portala koji predlaže itinerere, vodeći računa o svim raspoloživim prevoznim sredstvima (automobili, vozovi, avioni…) radi što lakšeg putovanja.  Projekt Multicity savladao je danas još jednu etapu s novim rešenjem: konceptnim automobilom Tubik čija je ambicija da ponovno vrati želju za putovanjem.

S razvojem modernog društva, menja se takođe i identitet porodice: sociolozi danas govore o „afektivnim grupama“ kako bi opisali taj razvoj. Ove „afektivne grupe“ se ne ograničavaju više samo na 4 ili 5 osoba, pokazuju stvarnu potrebu za zajedničkim putovanjima, a da pri tom ne moraju da žrtvuju prtljag zbog nedostatka prostora. Tubik je prihvatio izazov ponudivši vozilo sa 9 mesta čiji dizajn i nivo opreme ne zaostaju za uobičajenim karakteristikama moderne limuzine. Inspirisan je linijama slavnog modela Citroen Type H, koji je široka publika zvala „TUB“, dizajneri marke Citroen povezali su različite stilove s načinom odabira boja i obrade materijala koji zadovoljava viši stepen sofisticiranosti i udobnosti.

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Ponuditi toliko prostora, ne gubeći pritom kontrolu nad potrošnjom podrazumeva inovativni pogonski sklop. Tehnologija Hybrid4 uspeva da reši ovaj problem. I ne samo to. U paru s poboljšanom aerodinamikom, tehnologija ‘Full hybrid’ omogućava konceptu Tubik da zadrži nivo emisije CO2 koja je uporediva s onom kod putničkih vozila.

Linije konceptnog vozila Tubik podsećaju na Citroen TUB (Traction Utilitaire Basse - kombi s niskim prednjim pogonom), kao na njegovog naslednika, Citroen Type H koji je zahvaljujući svojim višenamenskim karakteristikama i privlačnom stilu bio jedan od „bestselera“ u svoje vreme (pola miliona prodatih primeraka u 34 godine proizvodnje). Sličnog oblika kao i njegov slavni stariji brat, Tubik dobija velikodušne dimenzije: širina 2,08 m, visina 2,05 m, dužina 4,80m i prima 9 putnika.

Prednji blok je odvojen od glavnog dela karoserije i podseća svojim rebrastim linijama na valovite ploče modela Citroen Type H i sa svoja dva nosača vetrobranskog stakla na njegovu karakterističnu riblju kost. Kako bi dodatno naglasili izgled zaštitne kutije za nakit, koji Tubik ostavlja, dizajneri marke Citroen povezali su dve kontrastne boje: metalno sivu boju karoserije i biserno belu boju oba kraja vozila gde su smešteni motori (termički napred, a električni pozadi) dizel ‘Full hybrid’ tehnologije.

Citroen Tubik – koncept za putovanja za budućnost

Jednostavne, ali lepe spoljne strane jedva daju da se nasluti postojanje širokog bezbojnog panoramskog stakla i dvoje velikih vrata koja oslobađaju pristup mestu za vozača i putničkom prostoru. I jedna i druga vrata otvaraju se veoma praktično i atraktivno. A kako putovanje bez prtljaga ne postoji, u zadnjem delu vozila na vrlo dosetljiv način skriven je „bunker za stvari“.

Sedajući za upravljač konceptnog vozila Tubik, vozač ulazi u svet visoke tehnologije, u potpunosti dizajniran oko upravljačkog mesta. Taj prostor, materijalizovan u obliku koji dizajneri marke Citroen nazivaju „ciklotron“, objedinjuje jednim kružnim potezom, sedište, papučicu, upravljač i kružnu ploču displeja. Boja sivog aluminijuma koja obavija spoljni deo koncepta Tubik ponavlja se na ciklotronu kako bi se naglasio njegov robusni i zaštitnički izgled. „Kapetan broda“, udobno smešten u sedištu od vrhunske crne kože, identifikuje se digitalnim prepoznavanjem. On ima oko sebe sve informacije potrebne za navigaciju na head-up displeju i ekranu smeštenom u sredini upravljača. Za nadgledanje zadnjeg dela vozila, na ekranu se prikazuju slike kamere za parkiranje unazad.

Životni prostor putnika objedinjuju materijali nadahnuti budućnošću unutrašnjeg dizajna: sedišta od filca, nasloni sedišta i obloge vrata od svile i pod od kože. Te su nijanse boja i materijala dodatno naglašene svetlosnim ambijentom u kabini. Da biste videli, a da pritom niste viđeni, prozor u arapskom stilu mašrabije i široko bezbojno panoramsko staklo nude putnicima sasvim novu preglednost, istovremeno čuvajući njihovu intimu od spoljnih pogleda.

U skladu s njihovim željama i potrebama, putnici mogu prilagođavati položaj tri reda sedišta. Svako sedište je zasebno kako bi se ponudila optimalna udobnost. Dve osobe smeštene u prvom redu sedišta mogu se okrenuti licem prema putu ili prema drugim putnicima. Srednji red može primiti tri putnika, moguće ga je pretvoriti u niski stočić, preklopiti ispod zadnjeg reda sedišta kako bi se oslobodio prostor od gotovo 2 m², ili se potpuno razvući i pretvoriti u krevet. Ova posljednja konfiguracija poziva na opuštanje, putnici postaju gledaoci maksimalno uživajući u velikom multimedijskom ekranu u polu spuštenom položaju.

Svojim velikim volumenom, Tubik nudi izvanrednu prostornost, dok zahvaljujući tehnologiji HYbrid4 uspeva da zadrži nivo emisije CO2 jednaku putničkom vozilu. ‘Full hybrid’ dizel motor povećava autonomiju vozila u odnosu na termički motor i osigurava optimalnu vuču zahvaljujući pokretanju na 4 pogonska točka (termički motor pokreće prednju osovinu a električni motor zadnju).

Tubik ima točkove od 22 inča i gume „tall & narrow“ s vrlo niskim otporom pri okretanju, optimizirajući tako potrošnju goriva. Za što bolji kompromis između udobnosti i ležanja na putu, Tubik je opremljen hidroaktivnim vešanjem, ekskluzivnom tehnologijom u svetu automobila. Bez obzira na opterećenje vozila, udaljenost od tla ostaje konstantna zahvaljujući upravljanju školjkom u realnom vremenu. Automatsko spuštanje pri velikim brzinama favorizuje aerodinamiku i učestvuje u smanjenju potrošnje i emisije CO2.

VITRO GROUP Marketing

Letnji dodaci za Chevrolet Captivu

Letnji dodaci za Chevrolet Captivu

Leto je razdoblje kad nas većina odlazi na odmor. Mi u Chevrolet-u smatramo da veliki deo užitka u godišnjem odmoru treba da bude u putovanju, a ne samo odredištu. Upravo je zato Chevrolet Captiva, kao i drugi naši modeli, opremljena raznim dodacima koje čine putovanje ugodnim i sigurnim...

Fanovi Bube na Baltičkom moru

Fanovi Bube na Baltičkom moru

Jednom godišnje, fanovi VW Bube iz cele Evrope dolaze na obalu Baltičkog mora u blizini grada Travemünde. Sa više od 2.000 posetilaca, Beetle Sunshine tura je najveće privatno okupljanje ljubitelja Bube širom sveta...

Suzuki Grand Vitara: Modernizacija za 2012. godinu

Suzuki Grand Vitara: Modernizacija za 2012. godinu

Nedugo posle predstavljanja modernizovanog modela Suzuki Jimny, stigao je i facelift većeg Grand Vitara. Ovaj japanski automobil važi za najstariji mainstream kompaktni SUV na tržištu. Predstavljeni facelift, još jedan je dokaz da se još ne bliži kraj aktuelne generacije...

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava na trgovima Srbije

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava na trgovima Srbije

Ovog leta Honda Summer tour obići će Srbiju i proširiti zabavu na trgove Pančeva, Novog Sada, Niša, Kragujevca, Mladenovca, Zlatibora i Beograda... Obilazak kreće od Pančeva 14. jula, a održavaće se svake subote do kraja avgusta. U toku trajanja Honda Summer tour-a raspisana je potraga za najkreativnijim odgovorom na pitanje “Zašto Honda?”.

Unapređena verzija MX-5 stiže u Evropu na jesen

Unapređena verzija MX-5 stiže u Evropu na jesen

Nova, unapređena verzija najpopularnijeg sportskog automobila sa otvorenim krovom na svetu, Mazde MX-5, stiže iz pogona u Hirošimi u evropske salone ove jeseni. Uz poboljšane bezbednosne i vozne karakteristike, sa novim detaljima u eksterijeru i enterijeru, obe verzije modela – sa tvrdim i mekim krovom – sada su još atraktivnije.

Cipele i automobili: Rajski spoj?

Cipele i automobili: Rajski spoj?

Kolekcije cipela za ovogodišnju prolećnu sezonu su pod snažnim uticajem nedvosmislenog glamura i raskoši brzih automobila iz pedesetih godina. Odslikavajući seksepil i status i muškaraca i žena, legendarni Chevrolet Bel Air hromiranih oštrih ivica podjednako je nadahnuo kolekcije odeće i obuće u Italiji i širom sveta...

AC Schnitzer ulepšao BMW 6 Gran Coupe

AC Schnitzer ulepšao BMW 6 Gran Coupe

AC Schnitzer važi za jednu od najrenomiranijih kompanija za modifikaciju automobila marke BMW. Nemački specijalista za tjuning automobila iz koncerna BMW Group, predstavio je unapređenu verziju modela BMW 6 Gran Coupe. Promene se ne odnose samo na dizajn, već i na pogonski agregat...

Nova Mazda6: Otkrivanje počinje

Nova Mazda6: Otkrivanje počinje

Nova generacija modela Mazda6 zvanično će biti predstavljena na međunarodnom sajmu automobila u Parizu (od 29. septembra do 14. okrobra), a japanska kompanija započela je proces njegovog posetepenog otkrivanja. Predstavljamo vam prvi video snimak, na kojem možemo videti prve detalje nove serijske "šestice"...

Novi Renault Clio: Karavan verzija otkrivena

Novi Renault Clio: Karavan verzija otkrivena

Renault Clio će i u svojoj četvrtoj generaciji, biti dostupan u praktičnoj GrandTour karoserijskoj verziji. Njegov izgled je otkriven posredstvom video snimka na kojem je prikazan razvojni proces četvrte generacije modela Clio...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje