AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Ušteda energije, efikasnost i lagan dizajn su u centru pažnje na 64. Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu. Opel je snažno prigrlio centralno mesto sa sasvim novim električnim vozilom koje se napaja na baterije. RAK-e otvara novo poglavlje u domenu električne mobilnosti i proširuje Opelovu pionirsku ulogu u alternativnim pogonskim sistemima...

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Radikalno RAK-e vozilo definiše minimalna cena energije, 100 km za 1 evro, 1/3 težine modernog malog automobila i maksimalna brzina od 120 km/h.

„Mi želimo da razvijamo električna vozila koja svako može da priušti. Amperin koncept produživača dometa demonstrira našu lidersku poziciju u elektrifikaciji automobila, RAK-e eksperimentalno vozilo želi da ponudi cene koje čak i mlađi kupci mogu da priušte. RAK-e ima opušten izgled i veliki potencijal. Ubuduće, efikasnost će se meriti evrima, a ne litrima na 100 km; danas sa zadovoljstvom predstavljamo naš „auto od 1 evra“, rekao je Karl-Fridrih Strake, izvršni direktor Opela, na svetskoj premijeri u Frankfurtu.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Lagani koncept RAK-e vozila zasnovan je na čeličnoj strukturi prostornog rama ispod konvencionalnog sintetičkog materijala. To omogućava visok stepen bezbednosti kao i pristupačnu cenu. Opel namerno izbegava da koristi skupe kompozitne materijale u svojoj filozofiji dizajna lake kategorije, kako bi električnu mobilnost učinio dostupnom što većem broju ljudi.

 Ime “RAK- e” asocira na pionirski duh Frica fon Opela i njegovog revolucionarnog automobila na raketni pogon iz prošlog veka. Godine 1928. RAK 2 je katapultirao unuka osnivača kompanije, Adama Opela, do maksimalne brzine od 228 km/h. Slovo „e“ ne predstavlja samo električnost, već se opet bavi idejom revolucionarnih eksperimentalnih vozila.

„RAK-e je inspirisan bogatstvom našeg iskustva u domenu elektromobilnosti, a pre svega Amperom“, objašnjava Mark Adams, potpredsednik sektora dizajna. „Ovaj napredan koncept stvara novu klasu električnih vozila; ovako bi budućnost mobilnosti sa „mojim prvim e-Opelom“ mogla da izgleda. Sa nestrpljenjem iščekujemo da vidimo reakcije posetilaca sajma.”

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Dizajn: Povezujemo zabavu i funkcionalnost

Potencijal spektakularnog eksperimentalnog vozila se ogleda u inovativnom dizajnu. Karoserija je napravljena od potpuno reciklirajućeg sintetičkog materijala: putnička kabina sa dva sedišta podseća na letelicu. Zahvaljujući velikom svodu kokpita, vozač i suvozač uživaju u osećaju prostranosti i sveobuhvatne vidljivosti. Prednje sedište, stub volana i nasloni za ruke se automatski naginju napred kako bi omogućili lak ulazak; daljinski upravljač preko pametnog telefona pojačava vizuelni efekat ove radnje. Papučice i volan se prilagođavaju visini vozača.

Sportski karakter ovog dvoseda je naglašen vidljivim komponentama šasije, kao što su prednje disk kočnice integrisane u točak i zadnje oglibljenje preuzeto sa motocikla. Zadnji točkovi pojačavaju agilnost sa širinom gazišta od samo 600 mm.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

“Auto od 1 evra ”: Električni pogonski sistem sa minimalnim troškovima vožnje

Ciljevi razvoja – dinamične performanse, mala masa i optimalna efikasnost uparene sa maksimalnom jednostavnošću – ogledaju se u izgledu. Mlade, ekološki osvešćene ili ljubitelje tehnologije, RAK-e privlači raznovrsne kupce kojima je opušten izgled električnog vozila jednako bitan kao i njegova potrošnja energije.

Oko 3 metra dugačak i 119 cm visok, aerodinamični RAK-e nudi vožnju sa nultom emisijom sa minimalnim troškovimaza gorivo. Nakon punjenja baterije u trajanju od tri sata, po ceni od oko jednog evra, eksperimentalno vozilo ima domet do 100 km. Ovo je rezultat kombinacije male težine, minimalnog prednjeg dela, niskog otpora kotrljanja i visokoefikasnog električnog pogonskog sistema.

Potrošnja energije po osobi je 10 puta manja nego u slučaju ekonomičnog malog automobila. U kokpitu se nalaze ekrani koji prikazuju stanje baterije ili najbližu stanicu za punjenje, oprema za informacije i zabavu, te ekrani koji regulišu grejanje i hlađenje.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Rani početak: Električna vožnja sa 16 godina

Širok spektar opcija sa mnoštvom boja, materijala i oblika bi omogućio kupcima da personalizuju RAK-e i da ga prilagode njegovom ili njenom ukusu. Upečatljiva farba, u oštrom kontrastu sa krovom, i futuristička LED svetla, su namenjeni isključivo mlađim kupcima, „grupi kupaca za koje imamo više novih ideja nego ikada pre“, rekao je Mark Adams.  U skladu sa lokalnim zakonima, čak i 16-godišnjaci mogu da započnu svoju karijeru vozača u RAK-e automobilima, ograničavanjem maksimalne brzine na 45 km/h.

Opelovo lako električno vozilo: 100 km za 1 evro

Sa težinom od samo 380 kg, RAK-e čini samo trećinu težine modernog malog automobila. Najmanji krug okretanja od samo 5,5 m čini ovo eksperimentalno vozilo idealnim za kretanje po gradu. Projektovana maksimalna brzina od 120 km/h i ubrzanje od nule do 100 km/h za manje od 13 sekundi dokazuju da Opelova filozofija gradske mobilnosti uključuje i sposobnost kretanja na autoputu. Potrebno je veoma malo energije da RAK-e pruži takve performanse – maksimum izlazne snage je 36.5 kW/49 ks; 10.5 kW/14 ks je konstantno na raspolaganju. Iskoristivi kapacitet baterije od 5 kWh omogućava domet od 100 km, što odgovara potrošnji griva od samo 0.6 litara benzina. Tokom godišnje pređenih 10.000 km, potrošnja energije modela RAK-e bi stoga bila skromnih 525 kWh. Ova količina energije bi mogla da se dobija od solarne ploče veličine pet kvadratnih metara i jačine 500 vati, postavljene na krov garaže.

Opel

Suzuki Grand Vitara: Modernizacija za 2012. godinu

Suzuki Grand Vitara: Modernizacija za 2012. godinu

Nedugo posle predstavljanja modernizovanog modela Suzuki Jimny, stigao je i facelift većeg Grand Vitara. Ovaj japanski automobil važi za najstariji mainstream kompaktni SUV na tržištu. Predstavljeni facelift, još jedan je dokaz da se još ne bliži kraj aktuelne generacije...

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava na trgovima Srbije

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava na trgovima Srbije

Ovog leta Honda Summer tour obići će Srbiju i proširiti zabavu na trgove Pančeva, Novog Sada, Niša, Kragujevca, Mladenovca, Zlatibora i Beograda... Obilazak kreće od Pančeva 14. jula, a održavaće se svake subote do kraja avgusta. U toku trajanja Honda Summer tour-a raspisana je potraga za najkreativnijim odgovorom na pitanje “Zašto Honda?”.

Unapređena verzija MX-5 stiže u Evropu na jesen

Unapređena verzija MX-5 stiže u Evropu na jesen

Nova, unapređena verzija najpopularnijeg sportskog automobila sa otvorenim krovom na svetu, Mazde MX-5, stiže iz pogona u Hirošimi u evropske salone ove jeseni. Uz poboljšane bezbednosne i vozne karakteristike, sa novim detaljima u eksterijeru i enterijeru, obe verzije modela – sa tvrdim i mekim krovom – sada su još atraktivnije.

Cipele i automobili: Rajski spoj?

Cipele i automobili: Rajski spoj?

Kolekcije cipela za ovogodišnju prolećnu sezonu su pod snažnim uticajem nedvosmislenog glamura i raskoši brzih automobila iz pedesetih godina. Odslikavajući seksepil i status i muškaraca i žena, legendarni Chevrolet Bel Air hromiranih oštrih ivica podjednako je nadahnuo kolekcije odeće i obuće u Italiji i širom sveta...

AC Schnitzer ulepšao BMW 6 Gran Coupe

AC Schnitzer ulepšao BMW 6 Gran Coupe

AC Schnitzer važi za jednu od najrenomiranijih kompanija za modifikaciju automobila marke BMW. Nemački specijalista za tjuning automobila iz koncerna BMW Group, predstavio je unapređenu verziju modela BMW 6 Gran Coupe. Promene se ne odnose samo na dizajn, već i na pogonski agregat...

Nova Mazda6: Otkrivanje počinje

Nova Mazda6: Otkrivanje počinje

Nova generacija modela Mazda6 zvanično će biti predstavljena na međunarodnom sajmu automobila u Parizu (od 29. septembra do 14. okrobra), a japanska kompanija započela je proces njegovog posetepenog otkrivanja. Predstavljamo vam prvi video snimak, na kojem možemo videti prve detalje nove serijske "šestice"...

Novi Renault Clio: Karavan verzija otkrivena

Novi Renault Clio: Karavan verzija otkrivena

Renault Clio će i u svojoj četvrtoj generaciji, biti dostupan u praktičnoj GrandTour karoserijskoj verziji. Njegov izgled je otkriven posredstvom video snimka na kojem je prikazan razvojni proces četvrte generacije modela Clio...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje