AutoMAGAZIN - Vesti

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

IAA premijera: Susret nove Opel Corse sa modelom Corsa GT

IAA premijera: Susret nove Opel Corse sa modelom Corsa GT

Opel proslavlja tri svetske premijere na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu  automobila u Frankfurtu ( IAA), koji će biti otvoren za posetioce od 12. do 22. septembra...

IAA premijera: Susret nove Opel Corse sa modelom Corsa GT

Nova Astra sa agregatima visoke efikasnosti, Grandland X Hybrid4 sa pogonom na svim točkovima (WLTP1 potrošnja goriva, izmereno, kombinovano: 1,6 l/100 km, 37 g/km CO2; NEDC2: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2) i nova šesta generacija Corse u tri verzije. Najprodavaniji mali automobil (više od 13,6 miliona jedinica) poseduje električni pogon, a zajedno sa modelom Corsa-e Rally , koji takođe debituje na IAA Salonu, stvara bazu za takmičarski automobil sa nultom emisijom štetnih gasova. Na IAA Salonu, pored nove Corse, biće predstavljen i  specijalni gost – Corsa GT iz 1987. u žutoj boji, redak model koji svedoči o 37 godina zabave i uspeha ovog modela. Ovaj, ne tako star oldtajmer, stigao je od svog poslednjeg doma u Portugalu do Opelove radionice za klasična vozila u Riselshajmu. Odatle će voziti do IAA Salona u Frankfurtu, sa ciljem da doprinese tradiciji i poveća uzbuđenje prilikom predstavljanja nove Corse. 

IAA premijera: Susret nove Opel Corse sa modelom Corsa GT

Pouzdani Opel: 2.700 km od Porta do Riselshajma preko Saragose

Trebalo je dosta vremena dok je Opelovo odeljenje za klasična vozila pronašlo nesvakodnevnu Corsu GT prve generacije. Ovaj primerak, originalno registrovan u Španiji, bio je ostavljen i zaboravljen u garaži u Portugalu. 

Vožnja do Frankfurta za mali i skroman gran turizmo počela je sa parkinga u luci Porto. 
Opel je na tržištu nudio GT od aprila 1985. do jeseni 1987. Bio je naslednik Corse SR, sa 1,3-litarskim agregatom koji je imao karburator i razvijao 70 ks. Dodatna snaga i suptilni spojleri učinili su GT sportistom prve generacije Corse – sve dok 1988. nije stigao ekstrovert GSi. Petostepeni manuelni menjač ukrotio je žeđ i broj obrtaja na dužim putovanjima. 

Čak i danas, učestvovati u saobraćaju sa Corsom GT je iznenađujuće tiho i bez muke. Nema nepotrebne čvrstoće u šasiji, nema zastoja u upravljanju, kao ni suvišnih informacija na instrument tabli. Osim uobičajenih brojčanika, tu su samo obrtomer i manometar za merenje pritiska ulja. Potrošnja goriva se poklapa sa zvaničnim brojkama tog vremena – retko kada potroši više od 6 litara na 100 pređenih kilometara. Težina od 750 kg ovde je velika pomoć, a takođe dozvoljava odnos snage i mase od 10,71 kg po konjskoj snazi. 

Na putu od Portugala do Riselshajma, GT se zaustavio u Saragosi, gde je i proizveden 1987. Automobilu je čak bilo dozvoljeno da poseti fabriku. Kada je žuta Corsa stala pored proizvodne linije, veliki broj zaposlenih mu je prišao, u želji da pozdrave starog prijatelja.

Putovanje ka istoku je nastavljeno, pored Barselone, kroz Francusku i od Bazela uz Rajnu. Ukupno 2.700 km za 32-godišnju Corsu kojoj je prekinuta mirna penzija u Portugalu i bez bilo kakvih popravki za ovo dugo putovanje. Dok je GT stizao u Riselshajm, Opelov tim za klasične automobile je nestrpljivo čekao.

Projekat ,,IAA 2019”: od hrabrog penzionera do zvezde događaja

Toplo i sunčano vreme u Španiji i Portugalu je bilo dobro za Corsu GT. Život bez soli na putevima znači da nema rđe niti truljenja. Žuti matorac je i dalje u dobrom stanju. TÜV se slaže i nakon provere za nemačku registraciju inspektori su stavili dragocenu nalepnicu na registracionu tablicu. Međutim, sada dolazi mnogo veća prepreka: eksperti iz Opelovog odeljenja za klasična vozila temeljno ispituju novu pridošlicu. Nekoliko parova radoznalih očiju otkrivaju brojne, manje ili više, ozbiljne mane, kao što su: udubljenja na krovu, neoriginalne značke, izgrebano staklo, istrošena sedišta. Čak i sirena zvuči pogrešno!

IAA premijera: Susret nove Opel Corse sa modelom Corsa GT

Na kraju je automobil u potpunosti rastavljen.

Tim za klasična vozila se našao sa njihovim kolegama iz servisa. ,,Projekat IAA 2019‘‘ je pokrenut, pod vođstvom Torstena Goca (Thorsten Götz) i Ditera Edera (Dieter Eder). Deo po deo sastavili su Corsa slagalicu. Prvo doterani motor, zatim vešanje, amortizeri i opruge. Sveže ofarbana karoserija je dobila novi karakter i ispravne GT značke. Zatim na red dolaze originalni aluminijumski točkovi. Konačno, postavjeni su i prozori, zahvaljujući prijateljskom dileru Opela koji ih je imao na lageru. Corsa GT je sada spremna za svoj drugi život koji će početi u velikom stilu – na 68. IAA Međunarodnom Salonu automobila u Frankfurtu. Posetioci će moći da vide sveže restauriranu Corsu GT na Opelovom štandu D31 u hali 11.0. Događaj će upotpuniti i svetska premijera šeste generacije Corse.
 
¹ Podaci o potrošnji goriva i CO2-emisijama su preliminarni i utvrđeni su po procedurnoj metodologiji WLTP testa (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). EG odobrenje i Sertifikat o usklađenosti još nisu dostupni. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.

Podaci o potrošnji goriva i CO2-emisijama su preliminarni i utvrđeni su po procedurnoj metodologiji WLTP testa i relevantni podaci su pretvoreni u NEDC kako bi se omogućilo poređenje sa drugim vozilima, prema regulacijama (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1153 i R (EU) No. 2017/1151). EG odobrenje i Sertifikat o usklađenosti još nisu dostupni. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.
 
 
PR

Opelova prednja kamera osvojila nagradu

Opelova prednja kamera osvojila nagradu "Car Connectivity Award 2019"

Inovativna Opelova prednja kamera osvojila je nagradu „Car Connectivity Award 2019”. Sistem, koji je ponuđen u perjanici Opel Insignia i u kompaktnom bestseleru Astri, proglašen je pobednikom u kategoriji „zvezda u odnosu cene i performansi” od strane čitalaca nemačkog automobilskog magazina, auto motor und sport i podkasta Moove...

Euro Sumar: Poslednji primerci Suzuki Ignisa po akcijskoj ceni

Euro Sumar: Poslednji primerci Suzuki Ignisa po akcijskoj ceni

Popularan mali-veliki „Japanac“ – Suzuki Ignis, kod nas uskoro menja cenu naviše. Ovaj automobil, napravljen u „zemlji izlazećeg sunca“, sa carinom i porezom sada se, u baznoj verziji, s Comfort paketom opreme i pogonom na prednje točkove može kupiti već za 9.650 evra, dok s najvišim, Elegance paketom opreme, pogonom na sve točkove i u metalik boji ukupno košta 13.800 evra...

Toyotina mreža predstavila novi Camry

Toyotina mreža predstavila novi Camry

Osmu generaciju Toyote Camry publika u Srbiji prvi put mogla je da vidi uživo na Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, gde je izazvala veliko interesovanje i ozbiljno zapretila direktnoj konkurenciji hibridnim pogonom, izuzetno niskom potrošnjom goriva, minimalnom štetnom emisijom i visokim nivoom bezbednosti i luksuza...

Škoda Octavia 2020
Slika nedelje