AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch analiza: sve značajniji napreci u oblasti sistema za asistenciju vozačima

Bosch analiza: sve značajniji napreci u oblasti sistema za asistenciju vozačima

Ljudi koji danas kupuju nova kola u Nemačkoj i Evropi sve više značaja pridaju ugrađenim elektronskim sistemima za asistenciju vozaču...

„Postoji očigledan trend: uskoro će biti uobičajeno da kola budu opremljena sistemima za asistenciju vozaču kao što je to sada slučaj sa radiom i ESP sistemom“, kaže član Upravnog odbora kompanije Bosch, dr Dirk Hohejzel, govoreći o rezultatima analize koju je kompanija Bosch izvršila na osnovu statističkih podataka za 2016. godinu o novoregistrovanim automobilima. Prema tim statističkim podacima, sistemi pomoći pri parkiranju i pri kretanju u kolovoznoj traci, kao i sistemi naglog kočenja postaju sve popularniji. Recimo, 62 odsto novih putničkih automobila registrovanih u Nemačkoj tokom 2016. godine bilo je opremljeno nekom vrstom sistema za pomoć pri parkiranju – od zvučnog signala za parkiranje do asistenata za autonomno parkiranje. Na drugom mestu na lestvici popularnosti nalazi se sistem naglog kočenja koji upozorava vozače ili zaustavlja automobil u hitnim slučajevima. Svaki drugi novi automobil registrovan tokom 2016. godine (38 odsto) može da pomogne vozačima da na ovaj način izbegnu nezgode.


Više od četvrtine ovih vozila poseduje sistem kočenja u hitnim slučajevima kao deo standardne opreme. Odmah iza, na trećem mestu, nalazi se sistem za detekciju pospanosti vozača – ugrađen u 37 odsto svih novih putničkih vozila u 2016. godini. Ipak, najveći rast zabeležen je kod sistema asistencije pri kretanju u kolovoznoj traci. U poređenju sa prethodnom godinom, u novim automobilima tokom 2016. godine bilo je dva puta više ovih sistema. Još jedna interesantna promena odnosi se na adaptivni tempomat (ACC). Iako je u 2013. godini ova funkcija bila ugrađena u jedva četiri odsto novoregistrovanih automobila u Nemačkoj, već u 2016. godini je ugrađena u skoro petinu novih automobila (19 odsto).


Sistemi za asistenciju vozača su sve češće deo standardne opreme


Sistemi za pomoć pri parkiranju, sistemi naglog kočenja i sistemi asistencije pri kretanju u kolovoznoj traci predstavljaju najpopularnije sisteme asistencije vozača u Velikoj Britaniji, Holandiji, Belgiji i Francuskoj – i to baš tim redom. Sistemi za pomoć pri parkiranju se čak više koriste u Francuskoj nego u Nemačkoj: 67 odsto novih putničkih automobila registrovanih u toj zemlji tokom 2016. pruža svojim vozačima podršku dok se parkiraju. Sistemi za pomoć pri parkiranju sada su deo standardne opreme velikog broja vozila: u Francuskoj je srazmera najveća – 63 odsto novih automobila. U Nemačkoj ta brojka iznosi 42 odsto. U Belgiji i Holandiji 39 odsto novih automobila ima sistem za automatsko kočenje u hitnim slučajevima – što je najviši procenat u Evropi. Pored Francuske, u analizu kompanije Bosch po prvi put su bile uključene i Italija i Rusija, u kojima i dalje ima mesta za poboljšanje u pogledu sistema za asistenciju vozača u poređenju sa drugim analiziranim zemljama. Ipak, 18 odsto novih putničkih automobila registrovanih u Italiji 2016. imalo je ugrađen sistem asistencije pri kretanju u kolovoznoj traci – a stvari se zahuktavaju i u Rusiji, sa stopom ugradnje od 6 odsto. Ovo je slučaj i sa sistemima za automatsko naglo kočenje, koji su takođe dostigli 6 odsto ugradnje u nova putnička vozila.


Bosch se razvija brže od tržišta zahvaljujući sistemima za asistenciju vozača


Sistemi za asistenciju vozača pomažu u zbunjujućim ili kritičnim situacijama u saobraćaju i predstavljaju važan korak na putu do mobilne budućnosti bez nezgoda i bez stresa. Ukoliko bi sva vozila u Nemačkoj imala ugrađen sistem automatskog kočenja u hitnim slučajevima, moglo bi da bude sprečeno do 72 odsto svih udara otpozadi. Stope ugradnje za sisteme za asistenciju vozača su u konstantnom porastu. Kao najveći dobavljač takvih sistema, i Bosch od toga ima koristi. „Tržište je trenutno u porastu za oko 20 odsto, a Bosch napreduje još brže“, kaže Gerhard Štajger, predsednik sektora Chassis Systems Control kompanije Bosch. Očekuje se da će 2019. godine dobavljač tehnologije i usluga premašiti dve milijarde evra sa prodajom sistema za asistencije vozaču. Milijardu evra već je dostignuto 2016. U ovom trenutku, tehnički razvoj se sve brže odvija u pravcu autonomne vožnje. Bosch analiza pokazuje da se prva delimično autonomna funkcija pojavila na tržištu uz sistem pomoći tokom gužve u saobraćaju. U saobraćajnoj gužvi, automobil automatski prati vozilo ispred sebe, preuzimajući zadatke kretanja i ubrzavanja, kao i kočenja i upravljanja u svojoj traci. Od svih automobila u Nemačkoj opremljenih sistemom adaptivnog tempomata (ACC), skoro polovina je opremljena i funkcijom pomoći u slučaju gužve u saobraćaju, što predstavlja devet odsto svih novoregistrovanih putničkih automobila.


Bosch analiza zasnovana na statističkim podacima o novoregistrovanim vozilima za 2016. godinu


Tokom 2016. u Nemačkoj je registrovano 3,4 miliona novih automobila. Na osnovu statističkih podataka o registraciji novih automobila koje je prikupila Savezna uprava za autotransport Nemačke (KBA) za 2016. godinu kao i podataka (na dan 22.03.2017) firme koja se bavi poslovnim izveštavanjem IHS Markit, kompanija Bosch analizirala je putničke segmente kako bi utvrdila koji se sistemi za asistenciju vozaču nalaze u trenutnoj ponudi i u kom obliku – da li kao standardna ili dodatna oprema. Još od 2013. godine, kompanija Bosch prati napredak procenta ugradnje sistema za asistenciju vozača.


PR

Mazda potvrdila imena modela proširene SUV ponude

Mazda potvrdila imena modela proširene SUV ponude

Mazda Motor Corporation je danas objavila planove za proširenje svoje ponude SUV-ova od 2022. nadalje. Dva nova modela iz grupe velikih proizvoda*1, Mazda CX-60 i Mazda CX-80, biće predstavljeni na evropskom tržištu u sledeće dve godine...

Toyota obeležava 50 godina proizvodnje u Evropi

Toyota obeležava 50 godina proizvodnje u Evropi

Pre 50 godina, otvaranjem malog pogona za sklapanje vozila u Portugalu, u saradnji s lokalnom kompanijom Salvador Caetano, Toyota je postavila temelje svoje uspešne evropske priče. To je bila prva proizvodna lokacija, poznata kao fabrika Ovar...

Provereni polovnjaci u AK Kole

Provereni polovnjaci u AK Kole

Nestašica novih automobila, kako u Srbiji, tako i na tržištima širom sveta izazvana smanjenom produkcijom vozila zbog nedostatka nekih vitalnih komponenti, odrazila se na povećanu potražnju polovnjaka...

Škoda Auto osvojila nagradu COMPANYBEST 2020

Škoda Auto osvojila nagradu COMPANYBEST 2020

Najveći nezavisni evropski automobilski žiri Autobest dodelio je kompaniji Škoda Auto nagradu „COMPANYBEST 2020“. Međunarodni novinari iz 32 zemlje prepoznali su snažan razvoj češkog proizvođača automobila na brojnim međunarodnim tržištima, kao i njegovu implementaciju inovativnih koncepata u proizvodnji...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje