AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault - prodajni rezultati u prvoj polovini 2020. godine

Renault - prodajni rezultati u prvoj polovini 2020. godine

Zbog pandemije bolesti COVID-19 Grupa Renault je obustavila sredinom marta prodaju i proizvodne aktivnosti u većini zemalja, usled čega je u prvoj polovini godine prodaja pala za 34,9 % na 1.256.658 primeraka, dok je tržište zabeležilo pad od 28,3 %...

Pad prodaje je uglavnom posledica velikog izlaganja u zemljama u kojima su obustavljene komercijalne aktivnosti i proglašen je karantin.


„Svet se našao u dosad neviđenoj krizi koja je snažno uticala na naše poslovanje. Čim je započeo oporavak, naše fabrike i prodajna mreža su se brzo aktivirale kako bismo ispunili potrebe kupaca. Visok nivo potražnje je zadržan i u junu zahvaljujući subvencijama koje su ponudile evropske države. U drugu polovinu godine ulazimo sa velikom količinom narudžbi, zadovoljavajućim stanjem na zalihama, višom cenom cele palete modela i ponudom novih verzija E-TECH koja je jedinstvena u svom segmentu i koja je već naišla na dobar odjek kod kupaca” izjavio je Denis le Vot, član izvršnog odbora i viši potpredsednik odeljenja prodaje i regija Grupe Renault.

Renault - prodajni rezultati u prvoj polovini 2020. godine

Električna vozila: ZOE je predvodnik na rastućem tržištu


Sa više od 42.000 prodatih vozila u prvoj polovini godine prodajni udeo marke Renault se povećao za 38 %. ZOE je najprodavaniji model u Evropi. Prodaja je porasla za 50 % na 37.450 vozila, a u junu je zabeležen i rekordan broj narudžbi – čak 11.000.


Električna ofanziva – dolazak Twinga Z.E. i predstavljanje hibridnih motora E-TECH (novi Clio E-TECH, novi Captur E-TECH Plug-in i novi Megane Grandtour E-TECH Plug-in) je snažan vetar u leđa Grupi na putu ostvarenja ciljeva programa CAFE 2020.

Renault - prodajni rezultati u prvoj polovini 2020. godine

U Evropi


Grupa je prodala 623.854 vozila, što je pad od 41,8 % na tržištu koje beleži pad od 38,9 %. Grupa je uspešno obnovila Renaultovu ponudu modela iz B-segmenta (Clio, Captur i ZOE). Sa 102.949 prodatih primeraka novi Clio je bio najprodavaniji automobil B-segmenta u Evropi u prvoj polovini godine. U prvoj polovini godine Dacia je zabeležila pad od 48,1 %, sa 161.334 prodatih vozila. Na to je najviše uticao pad na tržištima koja su snažno pogođena krizom izazvanom koronom.


U junu je Grupa u Evropi nastavila sa prodajnim aktivnostima. Renault je ostvario 10,5 % udela na tržištu, što ga čini vodećim proizvođačem na tržištu, a Dacia 3,5 % udela. Marka Dacia iskoristila je povratak kupaca u prodajne salone pripremivši raznovrsnu ponudu motora: LPG, benzinske i dizel motore.


Izvan Evrope, Grupa je posebno veliki pad zabeležila na tržištima u Rusiji (-23,3 %), Indiji (-49,4 %), Brazilu (-39,0 %) i Kini (-20,8 %).


Rusija


U drugoj najvećoj zemlji zastupljenoj u prodaji Grupe prema broju prodatih vozila, Grupa Renault je vodeća na tržištu sa ostvarenih 30,2 % tržišnog udela, što je povećanje od 1,4 postotna boda. Prodaja je pala za 19,5 % na tržištu koje beleži pad od 23,3 %.


Tržišni udeo marke Renault je povećan za 0,3 postotna boda na 8,1 %. Arkana je ostvarila značajan uspeh sa više od 7.000 prodatih vozila u prvoj polovini godine, čime je učvrstila Renaultov vodeći položaj na tržištu coupe-SUV-ova u Rusiji.


LADA potvrđuje svoj položaj vodeće marke na ruskom tržištu sa 20,8 % tržišnog udela, čemu treba dodati 1,3 % udela modela NIVA (AVTOVAZ) koji se od jula prodaje pod markom LADA. LADA Granta i LADA Vesta su dva najprodavanija vozila u Rusiji.


Indija


Prodaja je pala za 28,7 % na tržištu koje beleži pad od 49,4 %. Renault je ostvario tržišni udeo od 2,8 % (+0,8 postotnih bodova). U prvih šest meseci prodato je gotovo 13.000 primeraka Tribera. U drugoj polovini godine ponuda Renaultovih modela (Kwid, Duster, Triber) će se proširiti potpuno novim SUV-om.


Brazil


Na tržištu koje je zabeležilo pad od 39,0 % prodaja Grupe pala je za 46,9 %, pre svega zbog primene nove strategije povećanja profitabilnosti i nove cenovne politike.


Kina


Prodaja Grupe je pala za 21,2 % na tržištu koje je palo za 20,8 %. Grupa trenutno primenjuje novu strategiju sa ciljem preusmeravanja svoje aktivnosti na laka komercijalna vozila pod markom Brilliance Jinbei Automotive Co, Ltd i električna vozila pod markama eGT New Energy Automotive Co, Ltd (eGT) i Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV).


Južna Koreja


Grupa beleži rast od 51,3 % na tržištu koje je poraslo za 6,9 % zahvaljujući uspehu novog modela XM3 koji je u četiri meseca od predstavljanja u martu 2020. prodat u više od 22.000 primeraka.


PR

COTY 2024: poznato 7 finalista

COTY 2024: poznato 7 finalista

Iako je udeo električnih automobila u prodaji novih automobila u Evropi dostiže manje od 15 % tržišta, na listi finalista za COTY 2024 ne nalazi se nijedan model koji ne može da radi na baterije. I prvi put se automobil poreklom iz Kine nalazi na ovoj prestižnoj listi...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje