AutoMAGAZIN - Vesti

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Kia je nakon pređenih 4.100 kilometara dobila novi uvid u elektrifikaciju vozila u Evropi

Kia je nakon pređenih 4.100 kilometara dobila novi uvid u elektrifikaciju vozila u Evropi

Kijina ‘električna misija’ je sa potpuno električnim e-Nirom posetila najrazvijenija evropska tržišta električnih vozila Kia Motors je objavila izveštaj u kom predstavlja glavne trendove na području elektrifikacije Evrope...

Kia je nakon pređenih 4.100 kilometara dobila novi uvid u elektrifikaciju vozila u Evropi

‘Električna misija’ - 4.100 kilometara dugo putovanje po najrazvijenijim tržištima za električna vozila, sprovedena je u saradnji sa kompanijom World Shopper, koja se bavi istraživanjem u automobilskoj industriji. 
 
‘Električna misija’ - 4.100 km po Nemačkoj, Holandiji, Danskoj, Švedskoj i  Norveškoj 10-dnevnu električnu misiju je izvodila ekipa istraživača, koja je posetila severnoevropske gradove, koji kroje budućnost električne mobilnosti. Istraživači su čak 4.100 kilometara dugo putovanje sa potpuno električnim krosoverom Kia e-Niro izveli u mnogim mestima Nemačke, holandije, Danske, Švedske i Norveške.

Kia je nakon pređenih 4.100 kilometara dobila novi uvid u elektrifikaciju vozila u Evropi

Izveštaj iznosi prepreke za šire prihvatanje električnih vozila i predlaže kako se mogu pojedinci, preduzeća i vlade uhvatiti u koštac sa tim Tokom putovanja su se analitičari World Shoppera susreli sa više od stotinu službenika koji donose odluke i svima onima koji nešto znače u svetu elektrifikacije vozila, prikupljali podatke i dobili direktan uvid u situaciju. Istraživači su se takođe susreli i sa korisnicima i tako saznali mnogo o svemu što se tiče električnih vozila, infrastrukturi punionica, trendovima kod prihvatanja električnih vozila kao i kako su uključili električna vozila u svoju svakodnevnicu. Izveštaj navodi da korisnike još uvek odbija visoka cena električnih vozila, neprimerena infrastruktura punionica i dugotrajno punjenje.
 
Suština je da izveštaj pokazuje kako su vozači brzo prešli sa vozila sa benzinskim i dizel motorima na električna vozila i uključili ih u svoj način života. 
 
Instaliranje domaće punionice Autori izveštaja su saznali da korisnici lakše prelaze sa fosilnih goriva na struju ako instaliraju domaću punionicu. Kućne punionice, koje su često subvencionisane ili ih prodavci nude prilikom kupovine vozila, vozačima omogućavaju da imaju svako jutro punu bateriju, što je luksuz sa kojim se ne mogu pohvaliti vlasnici konvencionalnih vozila. Vlasnici Kia eNira, npr. mogu sa jednim punjenjem dnevno preći do 455 kilometara (WLTP kombinovani ciklus), što je puno više od njihovih dnevnih potreba. Izveštaj dalje navodi da je za prosečnu vožnju dovoljno oko 4 kilovata e-Nirove baterije, koja ima kapacitet od 64 kWh.

Prilagođavanje navika „točenja”   Dok istraživanje Kije i World Shoppera naglašava prelazak na punjenje vozila kod kuće ili na poslu mnogo ljudi je sa prilagođavanjem svojih svakodnevnih navika punjenja prihvatilo električna vozila. U Norveškoj, na primer, mnogo vozača vreme punjenja koristi za prehranu, ispijanje kafe ili pregledanje elektronske pošte.
 
Media Contact: Azer Šarić, PR Manager, Kia Motors Adria Group Tel: +386-(0)1-5843-400 E-mail: as@kmag.net
 
Širenje mreže brzih punionica na benzinske pumpe na glavnim putevima vozačima omogućava punjenje vozila za sedmične vožnje za samo 30 minuta. Na primer punjenje vozila koje ima baterijski sklop sa kapacitetom od 50kWh na brzim punionicama snage od 175 kW omogućava 80-postotno punjenje baterije za samo 15 do 30 minuta.

Reč od usta do usta i iskustvo ostalih korisnika  Kia je tokom izvođenja istraživanja između ostalog došla do saznanja da je jedan od najlakših načina za prevladavanje nedoumica vlasnika vozila sa pogonom na fosilna goriva u vezi sa električnim vozilima da čuju pozitivna iskustva prijatelja i članova porodice. Sa električnim vozilima dugog dometa (npr. e-Niro), koja omogućavaju prevoz uz nulte emisije, brojni vozači za to da promene svoje mišljenje moraju čuti o dodanoj vrednosti nižih troškova delovanja i održavanja, kao i o nižim trošarinama. Reč od usta do usta i dalje ostaje prvi razlog zbog kog su mnogi ljudi prešli na struju, dok je dug domet nove generacije električnih vozila u očima kupaca omogućio njihovu ravnopravnost sa konvencionalnim vozilima.
 
e-Niro u prodaji u Evropi; nulte emisije i čak 455 km dometa sa jednim punjenjem Kijin prvi potpuno električni krosover e-Niro nudi domet do 455 kilometara sa jednim punjenjem (odn. do 615 kilometara u gradu). Novi Kia e-Niro, koji se već prodaje u nekim evropskim zemljama, nudi veći domet od mnogih benzinskih vozila i većine električnih vozila (čak  i više od mnogo skupljih električnih vozila), uz nulte emisije izduvnih gasova. Njegova jedinstvena kombinacija stila i praktičnosti dolazi zajedno sa Kijinom nenadmašivom 7godišnjom garancijom (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara), koja obuhvata i baterije i elektromotor.
 
Kia e-Niro je na raspolaganju sa litijum-jonskom polimernom baterijom kapaciteta od 64 kWh ili sa baterijom kapaciteta 39,2 kWh, koja nudi domet do 289 km. Za punjenje baterije snažnije varijante e-Nira (64 kWh) na brzim punionicama snage 100 kW sa 20 % na 80 % baterije potrebne su samo 42 minute.
 
Novi e-Niro praviće društvo postojećim varijantama klasičnog hibridnog i plug-in hibridnog Nira, koji su od lansiranja 2016. godine širom sveta prodati u više od 250.000 primeraka – od toga u Evropi više od 90.000.
 
S obzirom da su u mnogim zemljama EU i EFTA kupcima električnih i plug-in vozila na raspolaganju brojne povlastice (oslobođeni dodatnih trošarina, besplatan parking na posebnim parkinzima, dozvola za vožnju na saobraćajnim trakama namenjenim javnom prevozu i sl.) i subvencije (npr. u Sloveniji subvencija za el. vozila iznosi 7.500 evra, a za plug-in hibride 2.000 evra, u Hrvatskoj za el. vozila čak 80.000 kuna/ 10.803 evra odnosno 40.000 kuna / 5.402 evra za plug-in vozila), koje bitno utiču na omasovljavanje ovakvih vozila, nadati se da će i kod nas kupcima novih vozila biti na raspolaganju neke od gore navedenih povoljnosti.

PR

Citroen C3 Aircrossi novi C5 Aircross – novi Exclusuv trend

Citroen C3 Aircrossi novi C5 Aircross – novi Exclusuv trend

Citroën C3 Aircross i Novi Citroën C5 Aircross predstavljaju pravi izbor za grad, otvoreni put i za velika prostranstva. Ovi moderni i prostrani SUV modeli svojom jedinstvenom pojavom i jedinstvenim osećajem u kabini razlikuju se od svih ostalih vozila iz tog segmenta...

Kia i Aptiv zajedno do autonomne vožnje već 2022.

Kia i Aptiv zajedno do autonomne vožnje već 2022.

Prvi slučaj ravnopravnog odnosa između automobilista i tehnoloških kompanija Koncern Hyundai Motor Group (HMG), koji čine Hyundai, Kia i Hyundai Mobis, koji je dobavljač delova za prvu ugradnju u vozila Hyundai i Kia, te kompanija Aptiv obznanili su osnivanje zajedničke kompanije (joint venture) za razvoj autonomne vožnje...

TAG Heuer je zvanični partner Porsche Formula E tima

TAG Heuer je zvanični partner Porsche Formula E tima

TAG Heuer i Porsche brendovi započeli su dugotrajnu saradnju u okviru Formula E, jer je luksuzna švajcarska časovničarska kuća upravo postala njihov zvanični partner. Porsche tim koji će se nadmetati u ABB FIA Formula E šampionatu 2019/2020 će dobiti naziv TAG Heuer Porsche Formula E Team...

Opelova prednja kamera osvojila nagradu

Opelova prednja kamera osvojila nagradu "Car Connectivity Award 2019"

Inovativna Opelova prednja kamera osvojila je nagradu „Car Connectivity Award 2019”. Sistem, koji je ponuđen u perjanici Opel Insignia i u kompaktnom bestseleru Astri, proglašen je pobednikom u kategoriji „zvezda u odnosu cene i performansi” od strane čitalaca nemačkog automobilskog magazina, auto motor und sport i podkasta Moove...

Škoda Octavia 2020
Slika nedelje