AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch predstavlja pametna rešenja za auto-servise budućnosti

Bosch predstavlja pametna rešenja za auto-servise budućnosti

U kompaniji Bosch, glavna tema na sajmu Automechanika 2016. biće „umreženi auto-servis”, njegova interakcija sa ostalim uslugama na bazi mreže i primena izmenjene realnosti (eng. Augmented Reality). Od 13. do 17. septembra 2016. u izložbenom prostoru kompanije Bosch, na 2.400 m2 u hali 9 moći će uživo da se vidi koncept umreženog auto-servisa budućnosti...

Na predstavljanju proizvoda koja će se održavati početkom svakog sata, posetioci će imati priliku da se upoznaju sa najnovijim rešenjima kompanije Bosch. Inteligentna obrada podataka, razmena podataka bazirana na internetu i umrežavanje nose ogroman potencijal za auto-servise motornih vozila.


Olakšavaju planiranje i organizaciju servisnih termina i unapređuju pojedinačne radne korake prilikom servisa. Podaci o vozilu i istorija popravki dostupni su čim vozilo stigne u servis. Dijagnostička oprema automatski međusobno razmjenjuje podatke, a serviser može pristupiti važnim informacijama proizvođača u realnom vremenu.

Bosch predstavlja pametna rešenja za auto-servise budućnosti

Umreženi auto-servis: Bosch povezane popravke


Na sajmu Automehanika 2016, Bosch će po prvi put predstaviti svoja programska rešenja za umrežene servise (eng. Connected Repair), a koja povezuju već postojeću Bosch dijagnostičku opremu u servisu. Kada se prikupe, podaci o vozilu odmah postaju dostupni svim drugim elektronskim servisnim sistemima. Za pristup podacima na već identifikovanom vozilu korisnik mora samo da unese broj registracionih tablica ili identifikacioni broj vozila (VIN) na radnoj stanici koju koristi. Prilikom sledećih dolazaka u servis nije potrebna dodatna identifikacija. Uz pomoć registracionih tablica ili VIN broja moguće je pristupiti kompletnoj istoriji vozila, uključujući i sve ispitne rezultate na bilo kojoj radnoj stanici i u bilo koje vreme. Zatim, program koristi inovativnu metodu identifikacije vozila omogućavajući usklađivanje određenih parametara individualnim uređajima za ispitivanje. Prilikom sledećeg dolaska ponovo se koriste isti identifikacioni parametri. Time se štedi vreme za pripremu na pojedinačnim radnim stanicama, olakšavaju procesi i smanjuje nepotrebno ponavljanje posla.


Uz foto opciju servis može dokumentovati stanje vozila po standardizovanom protokolu koji je moguće odštampati. To omogućava transparentno informisanje klijenata o potrebnim popravkama. Pomoću aktivacionog koda program se pokreće i na taj način povezuje ceo servis i tada se može koristiti na bilo kom računaru u servisu. Za optimalne performanse Bosch preporučuje kreiranje posebnog server uređaja. Informacije o radnom veku vozila se tako mogu centralno uskladištiti i može im se po potrebi pristupiti na svakoj pojedinačnoj radnoj stranici. Pomoću standardnog interfejsa, takođe je moguća i veza sa većinom sistema za upravljanje distributerima.

Bosch predstavlja pametna rešenja za auto-servise budućnosti

Pomoću Bosch sistema za servisno umrežavanje, trenutno je moguće povezati sledeće proizvode kompanije Bosch:


- ACS 752 stanicu za servisiranje klima uređaja
- Esitronic 2.0 / KTS 5xx servisni programski paket
- FWA 9000 i FWA 4630 sisteme za podešavanje geometrije točkova
- FSA 500 mernu stanicu za analizu sistema vozila


Do kraja 2016. biće integrisani i sledeći sistemi:
- FSA 7xx merna stanica za analizu sistema vozila
- HTD 815 uređaj za ispitivanje i podešavanje položaja svetlosnog snopa farova
- BEA 750 i BEA PC DE analizatori emisije izduvnih gasova


Izmenjena realnost: Pravovremeno praćenje ključnih informacija


Dodatne informacije koje se prikazuju zahvaljujući izmenjenoj realnosti su bitne za sve napredniji svet tehnologije. Na području auto-moto mehatronike postaje sve teže skupiti sva potrebna znanja i podatke pri svakodnevnom radu i primeniti ih na odgovarajući način. Zahvaljujući pristupu najnovijim neophodnim informacijama u realnom vremenu, unapređuje se razumevanje proizvoda i štedi se vreme – kupci imaju koristi od brže i kvalitetnije popravke, a servis od brže obrade podataka i kraćeg vremena provedenog u radu na vozilu.


Usmeravanjem kamere uređaja za prikaz prema vozilu, potrebne dodatne informacije se mogu integrisati u realnu sliku uz pomoć tablet-računara ili pametnih naočara. Te informacije se sastoje od tekstova sa objašnjenjima i uputstvima, priručnika ili strujnih šema, trodimenzionalnih predmeta ili fotografija, pa čak i video zapisa. Na taj način se mogu prikazati čak i skrivene komponente ili snopovi kablova, mogućnost koja se na području mehatronike smatra izuzetno vrednom. Upravo time je vreme potrebno za sofisticirane popravke moguće smanjiti za 10 do 15 odsto. Dodatna područja primene uključuju stručno osposobljavanje, obuku i prodaju.


Sa ciljem osmišljavanja efikasnijih primena proširene realnosti Bosch je kreirao „Zajedničku platformu izmenjene realnosti“ (eng. Common Augmented Reality Platform, CAP) kojom se omogućava brza i jednostavna integracija digitalnog i vizuelnog sadržaja u tehničku dokumentaciju. Ova platforma je nezavisna i autonomna u odnosu na postojeće sisteme prikaza i obrade potrebnih podataka i sadržaja. Bosch pretpostavlja da će do 2018. godine prvi auto-servisi već raditi sa opremom koja uključuje primenu izmenjene realnosti.


Osim najnovije dijagnostičke opreme poput KTS 560 / 590 i digitalnog uređaja za ispitivanje i podešavanje farova HTD 815, noviteti među prikazanim proizvodima biće M litijum-jonski akumulator za motocikle i novi integrisani sistem za upravljanje kompanije Bosch. Pored toga biće predstavljena i nova mrežna rešenja telematike za mala i srednja preduzeća koja će biti dostupna klijentima servisa.


Osim kompanije Bosch, svoje inovacije predstaviće i brendovi Beissbarth, Robinair, Sicam i OTC.

 

 

PR

 

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje