AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Pariz 2014 - Novi detalji o Hondi Civic Type R

Pariz 2014 - Novi detalji o Hondi Civic Type R

Na autosalonu u Parizu, Honda je objavila nove uzbudljive detalje o svom dugo očekivanom Civic Type R. Potpuno novi  proizvod - stiže u evropske salone tokom sledeće godine – biće najekstremniji Type R do sada, signalizirajući početak nove ere performansi za brend...

Pariz 2014 - Novi detalji o Hondi Civic Type R

Snaga potiče od 2.0-litarskog i-VTEC motora iz Hondine serije Earth Dreams Technology. Razvija preko 280 KS uz nenadmašne performanse u odnosu na bilo koji prethodni automobil Type R. Obuhvata sve generacije Civic-a, plus legendarnu verziju performansi Integre, Accorda, pa čak NSX-a.

Uz poštovanje strogih propisa o emisiji izduvnih gasova Euro 6, ovo je agregat  Honde Type R kao nijedan drugi. Dok su njegovi prethodnici imali prirodno usisavanje, novi agregat koristi turbokompresor i jačanje krajnje smanjene snage. U kombinaciji sa visokim krajnjim performansama koje su sinonim za Hondinu VTEC tehnologiju - i entuzijasti vlasnici voljenog Type R -  imaće senzacionalno iskustvo vožnje.

Pariz 2014 - Novi detalji o Hondi Civic Type R

Suehiro Hasshi, značajni vođa projekta za Civic Type R u Hondi R&D, je prokomentarisao : “Honda je imala četiri modela Type R - Civic, Integra, Accord i NSX. Agregat u novom Honda Civic Type R je bez premca u odnosu na svih njih u smislu sirove snage, obrtnog momenta i odziva motora.”

Hasshi-San je naglasio da će privlačnost automobila biti daleko veća od novog motora visokih performansi ispod haube. Broj inženjerskih inovacija i unapređenja će učiniti nov Civic Type R pravim autom za vozače, dostojnog čuvene crvene oznake  “H”.

Na primer, Civic Type R će obeležiti debi novog Hondinog  “+ R “ dugmeta. Nalazi sa strane volana, i kad se pritisne aktivira “+ R “ režim za najuzbudljivije iskustvo u vožnji. Odziv motora je pojačan, obrtni moment postaje agresivniji, a performanse su fokusirane na okruženje. Volan bolje reaguje i, zajedno sa novim sistemom adaptivnog prigušivača u četiri tačke, pruža vrhunsko iskustvo rukovanja.

Hasshi je objasnio: “U podrazumevanom standardnom režimu, Civic Type R je izuzetno agilan, svakodnevni sportski automobil sa prijatnim i tečnim ubrzanjem. “ + R “ dugme čini automobil dinamičnijim, sa više sportskih osobina, za vozača, podešavanjem impulsa trke. Razlika u karakteru je ogromna. “+ R” mod je ekstreman, automobil je idealan za vožnju na stazi i  veoma će ga ceniti pravi entuzijasti sportske vožnje.”

Još jedan primer Hondinog inovativnog pristupa je "Mini osa" automobila. U cilju realizacije snage turbo 2.0-litarskog  i-VTEC motora, sistem prednje suspenzije novog Civic Type R obuhvata ovaj dodatni mehanički sistem koji uključuje dve pomoćne osovine. Minimiziraju obrtni moment upravljanja i omogućavaju vozaču da u potpunosti iskoristi izuzetne vozne karakteristike automobila.

Osim toga, novi sistem adaptivnog prigušivača u četiri tačke je specijalno dizajniran za Civic Type R. Automatski podešava prednju i zadnju suspenziju tvrdoće amortizacije u deliću sekunde, na osnovu uslova vožnje. Ovo omogućava novom Civic Type R da obezbediti udobnu vožnju tokom dugih putovanja, ali postaje čvrst i agilan kada je potrebno rukovanje visokih performansi.

Novi Civic Type R će slediti svoje prethodnike sa šestostepenim manuelnim menjačem. Razvojni tim je izabrao ovu opciju kako bi maksimalno povećao užitak u vožnji.

Hasshi je objasnio: “Manuelni menjač omogućava vozačima da izaberu stepen prenosa  koji žele, na primer, pad sa petog na treći kada se približavaju uglu. Koncept novog Civic Type R je takav da auto kompletno bude prilagođen vozaču, tako da je ovo najbolja opcija.”
 
Potpuno novi Civic Type R je dizajniran i projektovan za evropske ukuse vožnje. Proizvodiće se u najboljim fabrikama Honde u Svindonu, UK i naći će se na tržištu tokom 2015. godine.

Pariz 2014 - Novi detalji o Hondi Civic Type R

Istorijat Type R

1992. prva generacija NSX Type R (dostupan jedino u Japanu)
Ovaj automobil je označio početak priče tipa R. Cilj je bio da se razvije automobil koji pruža značajno zadovoljstvo tokom vožnje i poseduje brzinu trkačkog automobila. Jezika dizajna NSX Type R podseća na imidž F1. To je takođe bio prvi put da je predstavljen crveni amblem Honde i takmičarska, bela boja šasije.

Motor: 3.0L šesto-cilindrični DOHC VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 280KS / 7,300 o/min
Maksimalni obrtni moment: 30.0kg • m / 5,400 o/min

1995. prva generacija Integra Type R (dostupan jedino u Japanu)
Motor: 1.8L četvoro-cilindrični DOHC VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 200KS / 8,000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 18.5kg • m / 7,500 o/min

1997. prva generacija Civic Type R (dostupan jedino u Japanu)
Motor: 1.6L četvoro-cilindrični DOHC VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 185KS / 8,200 o/min
Maksimalni obrtni moment: 16.3kg • m / 7,500 o/min


1998. Integra Type R (dostupan u Evropi i SAD. Bio je to prvi Type R model predstavljen u Evropi)
Motor: 1.8L četvoro-cilindrični DOHC VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 190KS / 8,000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 178 N • m / 7,300 o/min

1999. Accord Type R (dostupan jedino u Evropi)
Motor: 2.2L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 212KS / 7,200 o/min
Maksimalni obrtni moment: 215N • m / 6,700 o/min

2001. druga generacija Integra Type R (dostupan jedino u Japanu)
Motor: 2.0L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 220KS / 8,000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 206N • m / 7,000 o/min

2001. druga generacija Civic Type R (prvi  Civic Type R dostupan u Evropi)
Motor: 2.0L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 220KS / 8,000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 206N • m  / 7,000 o/min

Evropska verzija:
Motor: 2.0L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 200KS / 7,400 o/min
Maksimalni obrtni moment: 196N • m / 5,900 o/min

2002. druga generacija NSX Type R (dostupan jedino u Japanu)
Motor: 3.2L šesto-cilindrični DOHC VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 280KS / 7,300 o/min
Maksimalni obrtni moment: 304N • m  / 5,300 o/min

2007. treća generacija Civic Type R
Motor: 2.0L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 165kW 225KS / 8,000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 215N • m / 6,100 o/min

2007 treća generacija Civic Type R (Evropska verzija)
Motor: 2.0L četvoro-cilindrični DOHC i-VTEC
Maksimalna izlazna snaga: 201KS / 7,800 o/min
Maksimalni obrtni moment: 193N • m /5,600 o/min

PR

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje