AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Zašto brzina od 50 km/h u naselju?

Zašto brzina od 50 km/h u naselju?

Nepropisna i neprilagođena brzina kretanja uslovima saobraćaja i stanju na putevima jedan je od glavnih uzorka nastanka saobraćajnih nezgoda sa najtežim posledicama. U toku 2013. godine, nepropisna i neprilagođena brzina bila uzrok nastanka 33,6% od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda...

...od čega 51,1% nezgoda sa poginulim i 38,6% nezgoda sa povređenim licima.

Stupanjem na snagu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima dozvoljena brzina kretanja u naselju je smanjena sa 60 km/h na 50 km/h.

Kod velikog broja vozača postoji nedoumica zašto je ovo smanjenje uvedeno, dok velika većina misli da je ova odredba doprinela smanjenju protoka saobraćaja i stvaranju velikih gužvi na putevima. Ipak, ograničenje brzine kretanja u naselju na 50 km/h postoji u većini zemalja koje uspešno upravljaju bezbednošću saobraćaja i iz godine u godinu imaju manji broj saobraćajnih nezgoda i nastradalih na putevima.

Kako povoljni vremenski uslovi podstiču vozače da voze većim brzinama od dozvoljene, Agencija za bezbednost saobraćaja podseća sve vozače na značaj poštovanja ograničenja brzine kretanja u naselju. Naime, samo na primeru saobraćajnih nezgoda sa pešacima lako je uočiti koliko se drastično mogu razlikovati njihove posledice.

Ukoliko automobil udari pešaka pri brzini od 50 km/h, verovatnoća da će pešak smrtno stradati je oko 40%. Pri brzini vozila od 60 km/h, ova verovatnoća raste na oko 80%. Dakle, jasno je da se sa 10 km/h većom brzinom kretanja dvostruko povećava verovatnoća smrtnog stradanja pešaka u slučaju nezgode, što u potpunosti ide u prilog odluke o smanjenju ograničenja brzine kretanja u naselju.

Sa druge strane, ukoliko automobil udari pešaka pri brzini od 80 km/h, gotovo da ne postoje šanse da preživi.

Uporedno sa brzinom, česta je zabluda kod vozača da sigurnosni pojas koriste isključivo kada vozilom upravljaju van naselja. Ovim putem apelujemo na sve vozače, pa i putnike, da uvek u vozilu koriste sigurnosni pojas i da time spreče nastanak povreda u slučaju nezgode.

POŠTUJTE PROPISE! POŠTUJTE ŽIVOT!
AGENCIJA ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA REPUBLIKE SRBIJE!

COTY 2024: poznato 7 finalista

COTY 2024: poznato 7 finalista

Iako je udeo električnih automobila u prodaji novih automobila u Evropi dostiže manje od 15 % tržišta, na listi finalista za COTY 2024 ne nalazi se nijedan model koji ne može da radi na baterije. I prvi put se automobil poreklom iz Kine nalazi na ovoj prestižnoj listi...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje