Sajam automobila u Parizu - Lamborghini Sesto Elemento
Na naslednika modela Murcielago moraćemo još da sačekamo, ali Lamborghini je u Parizu predstavio koncept Sesto Elemento, koji nam pokazuje smer razvoja supersportskih automobila ovog proizvođača u narednim godinama. Kao što možemo videti, u narednim godinama, Lamborghini će nastaviti sa razvojem futurističkog dizajna...
Iako smo na štandu kompanije Lamborghini, na sajmu automobila u Parizu, očekivali naslednika modela Murcielago, to se nije dogodilo. Glavna zvezda italijanske kompanije, koja posluje pod kapom koncerna Volkswagen, jeste mali supersportski model s motorom od Gallarda i specifičnom snagom Bugatti Veyrona.
Koncept Sesto Elemento (šest elemenata, šesti element - ugljenik ima atomski broj 6) nije revolucionarni automobil. Pogoni ga desetocilindrični agregat iz modela Gallardo LP570-4 Superleggera, koji razvija 570 konjskih snaga. Automobil iz mesta do "stotke" stiže za samo 2,5 sekunde, a 400 metara prelazi za manje od deset sekundi. Tajna leži u masi automobila. Sesto Elemento teži svega 999 kilograma, što mu obezbeđuje specifičnu snagu od 570 KS po toni. Kada bi Sesto Elemento bio naslednik modela Gallardo (a, nije), u Ferrariju bi se uhvatili za glavu, jer 458 Italia ima specifičnu snagu od 370 KS po toni.
Novi koncept razvija maksimalnu brzinu od 325 km/h kao Gallardo Superleggera, ali u svim ostalim "disciplinama" je ubedljivo najbrži lamborghini u istoriji. Lamborghini je prilikom izrade modela Sesto Elemento korišćenje metala sveo na minimum. Osim motora, ne postoji deo izrađen od metala. Čak ni izduvni sistem nije metalni, koji su Italijani izradili od materijala PyroSic. Većina ostalih komponenti su od ugljenikovih kompozita (italijani sarađuju sa dve moderne laboratorije, koje su uključene u razvoj aviona Boeing 787 - prvog karbonskog aviona na svetu). Karbon će biti osnova za sve nove Lamborghini modele, pa i za naslednika modela Murcielago.
Automagazin.rs