AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel slavi 150. rođendan

Opel slavi 150. rođendan

U ponoć na novogodišnje veče zaposleni Opela neće nazdravljati samo za Novu godinu, već će proslavljati i početak godine u kojoj Opel puni 150 godina. 1862. godine, osnivač Adam Opel verovatno nije ni zamišljao da će ova kompanija jednog dana postati jedan od najvećih proizvođača automobila u Evropi...

1862. godine, Adam Opel je pravio šivaće mašine u bravarskoj radionici svog oca u Riselshajmu, u Nemačkoj. Posao je krenuo. Ubrzo počinje prodaja bicikala, a 1886. godine je lansirano prvo biciklo marke "Velociped". Bicikli iz Riselshajma veoma brzo postaju popularni. Do polovine dvadesetih godina 19. veka, Opel je postao poznat kao najveći proizvođač bicikala  na svetu. U međuvremenu i motocikli ulaze u asortiman proizvoda. Automobilska tradicija Opela počinje 1899. godine, što ovu kompaniju čini drugim najstarijim proizvođačem automobila u Nemačkoj, odmah nakon kompanije Daimler-Benz.

Na jesen 1902. godine, Opel predstavlja "patent automobil Lutzmann“ sa motorom od 10/12 ks. Popularnost automobila uskoro počinje da raste: do 1906. godine već je sišlo preko 1.000 ovakvih vozila sa proizvodnih linija. Do 1914. godine, Opel je prestigao sve konkurente i postao najveći proizvođač automobila u Nemačkoj. Brend je postao poznat kao proizvođač popularnih i pristupačnih hit modela, kao što su „Doktorwagen“ (1909.) i „Puppchen“ (1914.). Ovi modeli su postavili temelje za Opelovu korporativnu politiku da proizvodi kvalitetna, pouzdana i pristupačna vozila za širi segment klijenata.

Dvadesete godine 19. veka su otelotvorenje Opelovog pionirskog duha koji živi i dan danas. To je era vozila marke “Laubfrosch” i “Rakete”. Malo vozilo od 4/12 ks je poznato kao “Laubfrosch” ili “kreketuša” zbog svojih jarko zelenih boja. 1924. godine, Opel je prvi nemački proizvođač automobila koji je počeo da koristi automatsku proizvodnu liniju. Na primer, 1928. godine Opelov raketni automobil obara kopneni brzinski rekord na trkačkoj stazi Berlin Avus. Fric fon Opel je uspeo da dostigne brzinu od 238 km/h, što je u to vreme bio prosto nezamisliv poduhvat. Godinu dana kasnije, Opel stiže i do zvezda: Opel Sander RAK1 je lansiran sa jednog velikog trga u Frankfurtu i to je bio prvi javni raketni let sa ljudskom posadom u istoriji, iako veoma kratak.

1929. godina je obeležila početak teških vremena za automobilsku industriju. Milioni ljudi su ostali bez posla za vreme globalne ekonomske krize. Svetska ekonomija se srušila kao kula od karata na kraju “burnih dvadesetih”. Međutim, Opel je reagovao brzo i pronašao je jakog partnera u američkom gigantu, kompaniji General Motors. Proizvođač automobila iz Riselshajma je uspeo da učvrsti svoju tržišnu poziciju, a 1935. godine mu je pošlo za rukom da poveća godišnju proizvodnju na preko 100.000 vozila. Među proizvodima je i novi kamion “Blitz”, koji se proizvodi u fabrici u Brandenburgu. U to vreme, proizvođač automobila iz Riselshajma lansira tehničku inovaciju: “Olympia”, prvo nemačko vozilo u serijskoj proizvodnji sa samo nosećom karoserijom od čistog čelika. Godinu dana kasnije, kompanija postavlja temelje jedne uspešne priče u klasi kompaktnih vozila, koja će trajati 75 godina, sve do današnjeg dana. Skoro neprekidna tradicija linije “Astra”, koja traje i dan danas, započela je sa prvim “Kadett”-om. Do 1936. godine Opel je postao najveći proizvođač automobila u Evropi, sa godišnjom proizvodnjom od 120.000 vozila.

Nakon zaustavljanja civilne proizvodnje za vreme rata, Opel obnavlja poslovanje u periodu rekonstrukcije Nemačke. Nemačko ekonomsko čudo se povezuje sa mnogim Opelovim modelima, kao što su “Olympia”, “Olympia Rekord”, “Rekord P1” i “Kapitan”, dok veliki broj domaćinstava ima Opelov frižider, nazvan “Frigidaire” koji obezbeđuje svežinu namirnica. 1962. godine, u kojoj Opel slavi svoj 100. rođendan, otvara se druga fabrika brenda u Bohumu, gde se proizvodi novi “Kadett”. Tokom šezdesetih godina 19. veka rađa se veliki broj novih Opel-ovih modela, koji učvršćuju Opelovu sportsku i emotivnu reputaciju, uključujući legendarne “Commodore” “Mantu” i “GT” modele. Opel takođe ima snažno učešće u višem segmentu automobila sa prestižnom linijom KAD (Kapitan, Admiral, Diplomat) koje su kasnije zamenili Senator i Monza.

1971. godine desetomilioniti Opel silazi sa proizvodne linije. U istoj godini Georg fon Opel sa Opel GT-om, obara brzinski rekord na baterijski pogon, dostigavši brzinu od 188 km/h. To dokazuje da Opel ima u obziru pitanje električne mobilnosti – decenijama pre nego što je iko i pomislio na to. Danas je Opel pionir na ovom polju: “Ampera” sa snagom od 111 kW (150 ks), opremljena revolucionarnim produživačem dometa, je prvo električno vozilo u serijskoj proizvodnji na svetu koje nije ograničeno na domet koji osigurava baterija.

1972. godine Opel postaje najuspešniji proizvođač automobila u Nemačkoj. U Riselshajmu izlazi nova linija modela, koja akcenat stavlja na bezbednost, potrošnju i sprečavanje zagađenja životne sredine. Peta generacija “Kadett”-a, koja po prvi put ima pogon na prednje točkove, ima koeficijent vuče od svega CD  0,39, što je čini jednim od najaerodinamičnijih kompaktnih automobila. Ove rekordne cifre se nastavljaju sa modelima “Omega A” (CD  0,28) i “Calibra” (CD  0,26). Tokom osamdesetih godina, pitanje kontrole emisije štetnih gasova postaje prioritet. Opel je među pionirima na ovom polju. Brend iz Riselshajma je prva nemačka kompanija koja nudi kompletnu flotu sa kataličkim konvertorima. Od 1989. godine svi modeli su opremljeni ovom tehnologijom.

1991. godine, Opelov bezbednosni sistem je premijerno predstavljen sa “Astrom”. Ovaj sistem obuhvata zaštitu od bočnih udaraca, podupirače za sedišta i zatezače sigurnosnih pojaseva. Sa novim modelom “Frontera”, ovaj brend ponovo dokazuje da je začetnik novih trendova. Ovo ležerno vozilo je jedan od prethodnika SUV pokreta i polako se uzdiže do pozicije lidera u tom segmentu. 1992. godine, Opel otvara vrata fabrike u Ajzenahu – u to vreme to je najsavremenija fabrika na svetu. Nakon toga Opel lansira nekoliko modela: 1997. Opel postaje prvi evropski proizvođač koji nudi ekonomičan trocilindrični motor plasiranjem modela “Corsa” .1999. godina je obeležena premijerom “Zafire”. Kompanija iz Riselshajma postavlja temelje rastućeg segmenta kompaktnih monokeb vozila, kao i nove standarde fleksibilnosti u enterijeru porodičnih vozila. Te iste godine Opel slavi glamurozni jubilej u proizvodnji: 50 miliona Opelovih vozila je do tada napustilo njihove fabrike.

Lansiranjem modela “Insignia” 2008. godine, Opel repozicionira brend. Nova perjanica kompanije uvodi novu filozofiju brenda: kombinovanje vajarske umetnosti i nemačke preciznosti. Ova ideja se nastavlja sa aktuelnim modelima “Zafira Tourer” i “Astra GTC”.

Opel i njegov britanski srodni brend Vauxhall danas prodaju automobile u preko 40 zemalja. Kompanija zapošljava oko 40.500 radnika u fabrikama i inženjerskim centrima u šest evropskih država. Samo u 2010. godini, Opel/Vauxhall je prodao preko 1,1 miliona automobila i lakih komercijalnih vozila, dok je tržišno učešće kompanije u Evropi iznosilo 6,2%. Lansiranjem električne “Ampere”, ovaj tradicionalni brend stvara novi segment u evropskoj automobilskoj industriji i učvršćuje svoju ulogu kao začetnik progresivnih rešenja u oblasti mobilnosti.

Opel

ADAM&YOU: Fascinantna aplikacija u vidu 3D igrice sa grafikom stripa

ADAM&YOU: Fascinantna aplikacija u vidu 3D igrice sa grafikom stripa

Opel Adam App pojednostavljuje konfiguraciju kroz proaktivno iskustvo video igrice. Individualizacija proizvoda je trenutno najaktuelniji trend u auto industriji. Postoje milioni konfiguracija između kojih možete da birate, uz mogućnosti jasnog prevazilaženja standardnih opcija tipično predstavljenih u marketinškim kampanjama.

Fiat grupacija na četvrtoj izložbi NGV 2013

Fiat grupacija na četvrtoj izložbi NGV 2013

Fiat grupacija učestvuje sa sopstvenim štandom na manifestaciji  „NGV Europe International Show and Workshops“ (NGV Evropa, međunarodna izložba i radionice) koja se održava od 11. do 13. juna u Geteborgu (Švedska)...

TwinAir Turbo na metanski pogon - Najbolji ekološki motor u 2013.

TwinAir Turbo na metanski pogon - Najbolji ekološki motor u 2013.

Inovativni 0.9 TwinAir Turbo dvogorivni  motor na metanski pogon dobio je nagradu za „Best Green Engine of the Year 2013“ „Najbolji ekološki motor 2013. godine“ što je jedna od 12 dvanaest kategorija prestižne manifestacije „International Engine of the Year Awards ( Nagrade za međunarodni motor godine)...

Opel ADAM osvojio nagradu za najbolje dizajniranu unutrašnjost godine

Opel ADAM osvojio nagradu za najbolje dizajniranu unutrašnjost godine

Velika čast za mali automobil – Opel ADAM osvojio je na sajmu Automotive Interiors EXPO 2013 u Stuttgartu nagradu za najbolje dizajniranu unutrašnjost među serijskim automobilima. Urbana ikona osvojila je ovu prestižnu titulu u vrlo jakoj konkurenciji Alfe 4C, Jaguara F-Type, Renaulta Clio i novog Range Rovera...

Dizajner Fiata 500L odžao predavanje na Beogradskom univerzitetu

Dizajner Fiata 500L odžao predavanje na Beogradskom univerzitetu

Detalje kako izgleda rad u Fiatovom odeljenju za dizajn, kako usklađuje potrebe savremenog potrošača sa sopstvenim idejama i gde pronalazi nove ideje, studentima mašinskog fakulteta, arhitekture, primenjenih umetnosti i dizajna u velikoj sali rektorata Beogradskog univerziteta,  predstavio je Virđilio Fernandez (Virgilio Fernandez)...

Range Rover Sport savladao Pikes Peak za 12:36 min

Range Rover Sport savladao Pikes Peak za 12:36 min

U okviru prezentacije na stazi slavne trke Pikes Peak Hill Climb, koja se može pohvaliti sa 156 krivina i deonicama na nadmorskoj visini od preko četiri hiljade metara, odličan rezultat je zabeležila nova generacija modela Range Rover Sport...

Prvi Cadillac ELR napustio fabrički pogon

Prvi Cadillac ELR napustio fabrički pogon

General Motors je sa proizvodne trake spustio svoj novi luksuzni elektromobil sa produženom autonomijom Cadillac ELR. Na ceremoniji zvaničnog početka proizvodnje bilo je i nekoliko zvaničnih gostiju, među kojima je bila i Simona De Silvestro, takmičar Chevroleta u serijalu IndyCar...

Hamann Range Rover Mystere: Misteriozni aristokrata

Hamann Range Rover Mystere: Misteriozni aristokrata

Hamann je za novu generaciju modela Range Rover pripremio atraktivan tjuning, koji jednostavno ne može biti neprimećen. Možda će ovako "misteriozna" modifikacija uticati da slavni terenac izgubi titulu britanskog aristokrate, ali zato je stepen prepoznatljivosti na visokom nivou...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje