AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi će se prodavati pod imenom GT 86. Japanska kompanija, danas je objavila prve zvanične informacije i fotografije novog sportskog modela, razvijenog u saradnji sa kompanijom Subaru. Koncept modeli su nosili oznake FT-86 i FT-86 II, a serijska verzija u Evropi će se prodavati pod imenom GT 86, a na domećem japanskom tržištu kao Toyota 86...

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Ciljna grupa kupaca je već određena. Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim.

Nasleđe

Toyota GT 86 asocira na nekoliko sportskih modela ove marke. Najpre na model Toyota 2000 GT, predstavljen 1965. godine, koji je imao slično naglo zakošen krov, kao i aktuelni model. Ali, glavna inspiracija je bila Corolla Levin AE86, poznatija kao Hachi-Roku, proslavljena po zadovoljstvu u vožnji, koje je pružala vozačima. Ovaj kompaktni model je bio lagan, a njegova masa je bila savršeno raspoređena, zbog čega je Corolla Levin AE86 postala omiljeni "alat" na mnogobrojnim automobilskim takmičenjima i dostupan automobil za istinske entuzijaste.

Dizajn

osnovne dizajnerske linije automobila, definisali su ranije predstavljeni koncepti. Toyota GT 86 u odnosu na svoje koncept prethodnike, odaje umereniji utisak, a možemo reći i da je elegantnija od svog "dvojnika", modela Subaru BRZ. Nestao je agresivno dizajniran prednji deo koncepta FT-86 II sa lukovima od LED dioda integrisanim u branik, a za serijsku verziju je modifikovan i zadnji difuzor za vazduh. Felne su prečnika 17 inča i izrađene su od lake legure. Automobil meri dužinu od 4.240 mm i visinu od 1.285 mm, dok međuosovinsko rastojanje meri 2.570 mm. U odnosu na koncept FT-86 II, serijski automobil je za 5 mm duži i 15 mm viši.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Enterijer

Unutrašnjost ima koncept 2+2 i usmerena je na maksimalne zahteve vozača. Toyota ističe savršenu ergonomiju i funkcionalnost svih elemenata, sa kojima vozač ima kontakt. Sedišta su konstruisana tako da pružaju maksimalnu podršku prilikom ubrzanja i bočnih ubrzanja. Sedišta vozača i suvozača su dizajnirana da imaju i optimalnu udobnost. Prečnik volana iznosi 365 milimetara, što je najmanji prečnik volana od svih modela Toyote u istoriji. Na instrument tabli dominira veliki obrtomer, a pojedinačni indikatori su dizajnirani tako da budu što bolje čitljivi. Sportski karakter pojačavaju i detalji od imitacije karbonskih vlakana, crveni šavovi, sportske komande na središnjem panelu i aluminijumske nožne komande.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Motor i menjač

Za pogon modela Toyota GT 86 se brine atmosferski četvorocilindarski agregat boxer konstrukcije, čija zapremina iznosi 1998 cm3. Kao što je ranije najavljeno, agregat razvija maksimalnu snagu od 200 KS pri 7.000 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 205 Nm pri 6.600 o/min. Agregat je rezultat zajedničkog razvoja kompanija Subaru i Toyota i ima tzv. kvadratnu konstrukciju, jer je prečnik klipa isti kao i hod klipa i iznosi 86 mm. Subaru je u razvoju učestvovao sa svojom konstrukcijom boxer motora, a Toyota je razvila tehnologiju ubrizgavanja D-4S (kombinacija direktnog ubrizgavanja goriva i indirektnog sistema ubrizgavanja). Rezultat ovakvog rešenja je veća snaga i obrtni moment, bez negativnih uticaja na potrošnju goriva ili emisiju. Motor se može pohvaliti sistemom sa dve brizgaljke goriva po jednom cilindru, D-4S (Direct-injection 4-stroke petrol Superior-version), koji je razvila Toyota. Ovaj sistem smo prvi put mogli videti u automobilu Lexus, konkretno u modelu GS 450. Instalacija jedne brizgaljke u komoru za sagorevanje, a druge u usisni kanal, spaja prednosti direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i klasičnog dovoda preko usisnog kanala.

Motor se može kombinovati sa šestostepenim manuelnim, ili automatskim menjačm sa istim brojem stepeni prenosa. Toyota ističe, da manuelni menjač obezbeđuje veoma brzu promenu stepena prenosa, a hodovi su sportski kratki. Automatski menjač budi sportski mod vožnje, u kojem vozač sam može menjati stepene prenosa, preko polugica ispod volana.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Sa ciljem optimalne raspodele mase, agregat je smešten veoma nisko i što je više moguće pozadi, što je obezbedila njegova boxer koncepcija. Odnos mase između prednje i zadnje osovine, iznosu 53:47. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko samoblokirajućeg diferencijala. Elektronski program kontrole stabilnosti (VSC), podešen je tako da obezbedi dinamičku stabilnost na granici mogućnosti automobila, sa minimalnim uticajem na upravljanje. Zahvaljujući tome, vozač može istinski uživati u vožnji. Prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi je dvostruko trapezoidno oslanjanje.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Svetska premijera modela Toyota GT 86 biće održana na predstojećem Tokio Motor Show, a prodaja će početi u leto 2012. godine. Nemački mediji najavljuju da će cena modela Toyota GT 86 iznositi oko 30.000 evra.

VIDEO:



VIDEO 2:



Automagazin.rs

Za Spirit of Africa izabrani 4x4 pneumatici Goodyear Wrangler

Za Spirit of Africa izabrani 4x4 pneumatici Goodyear Wrangler

Zbog izuzetno teškog afričkog terena, Spirit of Africa je takmičenje na kojem su na ispitu kako veštine u 4x4 terenskoj vožnji tako i vozilo, a naravno i pneumatici. Vozila VW Amarok sa pogonom na sva četiri točka koji učestvuju na takmičenju opremljeni su isključivo izdržljivim pneumaticima Goodyear Wrangler.

ADAM&YOU: Fascinantna aplikacija u vidu 3D igrice sa grafikom stripa

ADAM&YOU: Fascinantna aplikacija u vidu 3D igrice sa grafikom stripa

Opel Adam App pojednostavljuje konfiguraciju kroz proaktivno iskustvo video igrice. Individualizacija proizvoda je trenutno najaktuelniji trend u auto industriji. Postoje milioni konfiguracija između kojih možete da birate, uz mogućnosti jasnog prevazilaženja standardnih opcija tipično predstavljenih u marketinškim kampanjama.

Fiat grupacija na četvrtoj izložbi NGV 2013

Fiat grupacija na četvrtoj izložbi NGV 2013

Fiat grupacija učestvuje sa sopstvenim štandom na manifestaciji  „NGV Europe International Show and Workshops“ (NGV Evropa, međunarodna izložba i radionice) koja se održava od 11. do 13. juna u Geteborgu (Švedska)...

TwinAir Turbo na metanski pogon - Najbolji ekološki motor u 2013.

TwinAir Turbo na metanski pogon - Najbolji ekološki motor u 2013.

Inovativni 0.9 TwinAir Turbo dvogorivni  motor na metanski pogon dobio je nagradu za „Best Green Engine of the Year 2013“ „Najbolji ekološki motor 2013. godine“ što je jedna od 12 dvanaest kategorija prestižne manifestacije „International Engine of the Year Awards ( Nagrade za međunarodni motor godine)...

Opel ADAM osvojio nagradu za najbolje dizajniranu unutrašnjost godine

Opel ADAM osvojio nagradu za najbolje dizajniranu unutrašnjost godine

Velika čast za mali automobil – Opel ADAM osvojio je na sajmu Automotive Interiors EXPO 2013 u Stuttgartu nagradu za najbolje dizajniranu unutrašnjost među serijskim automobilima. Urbana ikona osvojila je ovu prestižnu titulu u vrlo jakoj konkurenciji Alfe 4C, Jaguara F-Type, Renaulta Clio i novog Range Rovera...

Dizajner Fiata 500L odžao predavanje na Beogradskom univerzitetu

Dizajner Fiata 500L odžao predavanje na Beogradskom univerzitetu

Detalje kako izgleda rad u Fiatovom odeljenju za dizajn, kako usklađuje potrebe savremenog potrošača sa sopstvenim idejama i gde pronalazi nove ideje, studentima mašinskog fakulteta, arhitekture, primenjenih umetnosti i dizajna u velikoj sali rektorata Beogradskog univerziteta,  predstavio je Virđilio Fernandez (Virgilio Fernandez)...

Range Rover Sport savladao Pikes Peak za 12:36 min

Range Rover Sport savladao Pikes Peak za 12:36 min

U okviru prezentacije na stazi slavne trke Pikes Peak Hill Climb, koja se može pohvaliti sa 156 krivina i deonicama na nadmorskoj visini od preko četiri hiljade metara, odličan rezultat je zabeležila nova generacija modela Range Rover Sport...

Prvi Cadillac ELR napustio fabrički pogon

Prvi Cadillac ELR napustio fabrički pogon

General Motors je sa proizvodne trake spustio svoj novi luksuzni elektromobil sa produženom autonomijom Cadillac ELR. Na ceremoniji zvaničnog početka proizvodnje bilo je i nekoliko zvaničnih gostiju, među kojima je bila i Simona De Silvestro, takmičar Chevroleta u serijalu IndyCar...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje