AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Konačno je pred nama i sportska varijanta aktuelne generacija modela Ford Focus. Novi hot-hatch postao je jedina verzija aktuelnog Focusa opremljena benzinsim četvorocilindarskim motorom, a u ponudi će biti i sa turbodizelom...

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Spolja ćemo ga prepoznati po sportskim detaljima, kao što su specifična mreža hladnjaka i sportski dizajnirani usisnici za dovod vazduha, velikim felnama atraktivnog dizajna, sportskom izduvnom sistemu, veliki spojler na vratima prtljažnika... Doplatni paket Performance prepoznaćemo i po crvenim kočionim elementima. U enterijeru pronalazimo sportski volan, sportski dizajnirana sedišta Recaro i sportski volan.

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Novi Ford Focus ST dobio je neke sisteme, koji su preuzeti od Mustanga i supersportskog modela GT. Od modela GT preuzeta je tehnologija Anti-lag, koja zadržava obrtaje turbo punjača i pritisak u sistemu, i onda kada papučica gasa nije pritisnuta. To znači da je takozvana "turbo rupa" eliminisana. Od Mustanga je preuzet sistem automatskog "međugasa". 

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Kao prvi Focus sa pogonom na sve točkove, dobio je elektronski kontrolisan samoblokirajući diferencijal eLSD. Vozač može da izabere jedan od nekoliko režima: Normal, Sport, Wet/Slippery i Track, koji je dostupan u paketu Performance. Odaziv uprvljačkog sistema je za 15% bolji nego kod "običnog Focusa i verovatno najbolji od svih Fordova do sada. Verzija ST opremljena je aktivnim oslanjanjem CCD, koji reaguje na svake 2 milisekunde. 

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Šta se nalazi ispod "haube"? Četvorocilindarski EcoBoost zapremine 2,3 litra poreklom je iz Focusa RS prethodne generacije i Mustanga. Divizija Performance još jednom je zablistala i rezultat je najsnažniji Focus ST svih vremena. To znači 280 KS i 420 Nm i ubrzanje iz mesta do 100 km/h za manje od 6 sekundi. 

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Kupci će moći da izaberu i dizelsku verziju, koju pokreće 2.0-litarski turbodizel EvoBlue, maksimalne snage 141 kW (190 KS), sa maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm. Za razliku od benzinske verzije, dizelski ST nije opremljen blokadom diferencijala i umesto toga koristi vektorsku kontrolu obrtnog momenta. Motori su standardno opremljeni sa 6-stepenim manuelnim menjačem, a u ponudi je i 7-stepeni automatizovani menjač.


Prodaja počinje u leto tekuće godine, a poreg hatchbacka, u ponudi će biti i karavanska verzija.


Automagazin.rs

Novi Renault Austral - revolucija unutrašnjosti

Novi Renault Austral - revolucija unutrašnjosti

Renaultov tim dizajnera nije propustio ni jedan detalj u unutrašnjosti novog Renaulta Austral; od energičnog izgleda, preko osećaja udobnosti do beskompromisnog kvaliteta u svakom elementu. A pri tome koristi sve prednosti koje mu pruža sistem OpenR...

Renault osvojio 2 nagrade na 37. Međunarodnom festivalu automobila

Renault osvojio 2 nagrade na 37. Međunarodnom festivalu automobila

Međunarodni festival automobila je dodelio svoju Veliku nagradu i ove godine. Žiri od 12 stručnjaka iz raznih područja – automobilska industrija, mediji, arhitektura i industrija nakita – se sastao 3. decembra 2021. u Parizu kako bi pregledao ovogodišnji izbor kreativnih i vizionarskih projekata i izabrao pobednike za svaku od 14 nagrada...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje