AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Konačno je pred nama i sportska varijanta aktuelne generacija modela Ford Focus. Novi hot-hatch postao je jedina verzija aktuelnog Focusa opremljena benzinsim četvorocilindarskim motorom, a u ponudi će biti i sa turbodizelom...

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Spolja ćemo ga prepoznati po sportskim detaljima, kao što su specifična mreža hladnjaka i sportski dizajnirani usisnici za dovod vazduha, velikim felnama atraktivnog dizajna, sportskom izduvnom sistemu, veliki spojler na vratima prtljažnika... Doplatni paket Performance prepoznaćemo i po crvenim kočionim elementima. U enterijeru pronalazimo sportski volan, sportski dizajnirana sedišta Recaro i sportski volan.

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Novi Ford Focus ST dobio je neke sisteme, koji su preuzeti od Mustanga i supersportskog modela GT. Od modela GT preuzeta je tehnologija Anti-lag, koja zadržava obrtaje turbo punjača i pritisak u sistemu, i onda kada papučica gasa nije pritisnuta. To znači da je takozvana "turbo rupa" eliminisana. Od Mustanga je preuzet sistem automatskog "međugasa". 

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Kao prvi Focus sa pogonom na sve točkove, dobio je elektronski kontrolisan samoblokirajući diferencijal eLSD. Vozač može da izabere jedan od nekoliko režima: Normal, Sport, Wet/Slippery i Track, koji je dostupan u paketu Performance. Odaziv uprvljačkog sistema je za 15% bolji nego kod "običnog Focusa i verovatno najbolji od svih Fordova do sada. Verzija ST opremljena je aktivnim oslanjanjem CCD, koji reaguje na svake 2 milisekunde. 

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Šta se nalazi ispod "haube"? Četvorocilindarski EcoBoost zapremine 2,3 litra poreklom je iz Focusa RS prethodne generacije i Mustanga. Divizija Performance još jednom je zablistala i rezultat je najsnažniji Focus ST svih vremena. To znači 280 KS i 420 Nm i ubrzanje iz mesta do 100 km/h za manje od 6 sekundi. 

Novi Ford Focus ST je tu - ima 280 benzinskih ili 190 dizelskih konjskih snaga

Kupci će moći da izaberu i dizelsku verziju, koju pokreće 2.0-litarski turbodizel EvoBlue, maksimalne snage 141 kW (190 KS), sa maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm. Za razliku od benzinske verzije, dizelski ST nije opremljen blokadom diferencijala i umesto toga koristi vektorsku kontrolu obrtnog momenta. Motori su standardno opremljeni sa 6-stepenim manuelnim menjačem, a u ponudi je i 7-stepeni automatizovani menjač.


Prodaja počinje u leto tekuće godine, a poreg hatchbacka, u ponudi će biti i karavanska verzija.


Automagazin.rs

Renault Austral se polako razotkriva (FOTO)

Renault Austral se polako razotkriva (FOTO)

Novi Renault Austral je u poslednjoj fazi razvoja. Pre zvaničnog početka prodaje novog modela, na našim vozilima se mesecima sprovode opsežni testovi kako bi se osigurao najviši kvalitet i pouzdanost...

Hankook proslavlja godišnjicu uz drift umetnost

Hankook proslavlja godišnjicu uz drift umetnost

Proizvođač premijum pneumatika Hankook proslavlja 80. godišnjicu 2021. godine. Dok se kompanija ponosno priseća duge i impresivne priče o uspehu, doneta je odluka da se napravi video snimak visokog kvaliteta u kom će se koristiti automobil Mercedes AMG GT S... 

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje