AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Audi A8 (2018) - otkrivanje počinje, pokazan skelet (FOTO)

Novi Audi A8 (2018) - otkrivanje počinje, pokazan skelet (FOTO)

Luksuzna limuzina nove generacije - Audi A8, ima konstrukciju karoserije od lakih materijala, kao što su aluminijum, magnezijum i karbon. I pored toga, zbog povećanog nivoa bezbednosti, biće teži za pedesetak kilograma...

Novi Audi A8 (2018) - otkrivanje počinje, pokazan skelet (FOTO)

Po prvi put, za skelet Audija A8 biće korišćen mix materijala aluminijuma, čelika, magnezijuma i karbona.

 

Prvobitni plan je bio, da nova generacija modela Audi A8 ugleda svetslost dana prošle godine. Međutim, zbog tehnologije autonomne vožnje, koja će biti na nivou SAE3, termin premijere je pomeren za septembar ove godine i autosalon u Frankfurtu. Pred nama su prve zvanične informacije, koje se odnose na konstrukciju skeleta karoserije.

Novi Audi A8 (2018) - otkrivanje počinje, pokazan skelet (FOTO)

Zadnja pregrada, koja deli kabinu od prtljažnog prostora, izrađena je od karbona. Teška je samo 2,6 kilograma, a njena proizvodnja traje samo 5 minuta. 

 

Podsetimo, prva generacija modela Audi A8 iz 1994. godine, bio je prvi serijski automobil na svetu sa aluminijumskom konstrukcijom karoserije ASF. Dakle, smanjenje težine, bio je primarni cilj. Slično je i sada, samo što su posle 23 godine standardni značajno povećani. Sada u konstrukciji veliku ulogu igra čelik visoke čvrstoće, pa je konkurencija dostigla Audi bez velike potrebe za korišćenjem aluminijuma. 

Novi Audi A8 (2018) - otkrivanje počinje, pokazan skelet (FOTO)

Novi skelet je za 51 kilogram teži, ali je za 24 % čvršći. 

 

BMW je u svojoj seriji 7 pre dve godine u konstrukciji skeleta prvi put koristio karbonsku strukturu Carbon Core. Audi želi sa novim A8 da se ponovo vrati u vrh, pa će u kontstrukciji nove "A-osmice" prvi put koristiti čelik, aluminijium, karbon i kompozitne materijale. 

Novi Audi A8 (2018) - otkrivanje počinje, pokazan skelet (FOTO)

Veliku zaslugu za veću čvrstoću ima sistem laserskog zavarivanja. 

 

Međutim, i pored navedenog mixa skupocenih materijala, novi skelet biće teži za 51 kilogram. Imaće težinu od 282 kg, dok je kod prethodnika iznosila 231 kilogram. Šef za proizvodnju karoserije u Audiju, Bernd Miekusch, za to ima objašnjenje. On smatra da iza toga stoje tri faktora: prvi je veliki panoramski krov, zbog kojeg se moraju ugraditi veće i snažnije zaštitne šipke, drugi je sistem autonomnog upravljanja, koji ima uticaj na konstrukciju rama i treći je alternativni pogon.

Novi Audi A8 (2018) - otkrivanje počinje, pokazan skelet (FOTO)

Skelet ima spremnu zaštitu i za li-ionske baterije za hibridnu verziju.

 

"Jer, kada automobilu date težak li-ion akumulator, morate razmišljati o tome kako da ga zaštitite u slučaju udesa. Zato smo skelet morali da opremimo specijalnim bezbednosnim strukturama." - objašnjava Miekusch. Aluminijum ima udeo u skeletu od čak 58 %. Prednji stubovi su izrađeni od magnezijuma i za 28 % lakši su od aluminijumskih. 

Novi Audi A8 (2018) - otkrivanje počinje, pokazan skelet (FOTO)

Za izradu zadnje pregrade korišćen je karbon i teži samo 2,6 kilograma. Novi skelet je doneo veću čvrstinu automobilu, za čak 24 %, i to ne samo zahvaljujući novim materijalima, već potpuno novom laserskom zavarivanju, koje koristi 50 % manje toplote. Zahvaljujući ovom sistemu, stubovi su smanjeni, pa su prozori veći, a ima više mesta u samom automobilu. Na zadnjim sedištima ima za 28 mm više prostora za noge i 14 mm iznad glave. 

Automagazin.rs

Kia EV6 i Kia Carnival dobitnici nagrade GOOD DESIGN 2021

Kia EV6 i Kia Carnival dobitnici nagrade GOOD DESIGN 2021

Kia je osvojila dve prestižne dizajnerske nagrade za svoja 2 najnovija modela. Novi električni crossover Kia EV6 i četvrta generacija monovolumena Kia Carnival su osvojili najviša priznanja na godišnjim nagradama GOOD DESIGN Awards, u kategoriji 'Transport'...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje