AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Poluprovodnici – tržište budućnosti: Bosch raste brže od tržišta

Poluprovodnici – tržište budućnosti: Bosch raste brže od tržišta

Danas svaki automobil koristi poluprovodnike, i tako je već neko vreme. Ti čipovi koji predstavljaju ključnu tehnologiju u današnjem modernom svetu jesu osnovne komponente električnih sistema – uključujući i one u vozilima...

Poluprovodnici – tržište budućnosti: Bosch raste brže od tržišta

Oni regulišu pogon i upravljanje vozilom, obaveštavaju navigacioni sistem kojim putem vozilo ide i signaliziraju vazdušnim jastucima da se aktiviraju kada su potrebni. Pošto proizvodi poluprovodnike već više od 45 godina, Bosch je danas jedan od vodećih svetskih proizvođača čipova za aplikacije u oblasti mobilnosti. „Poluprovodnici su možda prisutni već dugo, ali tek ćemo iskoristiti njihov pun potencijal. Te komponente su ključne za mobilnost savremenog doba i nemoguće je danas zamisliti automobile bez njih“, kaže Džens Fabrovski, član izvršnog rukovodstva divizije Automotive Electronics kompanije Bosch. Godine 2016. u svako novo registrovano vozilo na svetu u proseku je ugrađeno više od devet čipova kompanije Bosch. „Kada su u pitanju poluprovodnici za automobile, imamo jedinstvenu prednost: Bosch je jedina kompanija koja podjednako uspešno posluje i u automobilskoj industriji i u industriji poluprovodnika“, kaže Fabrovski. Godine 2018. u svakom novom vozilu nalazili su se poluprovodnici u vrednosti od 370 dolara (izvor: ZVEI), i zahvaljujući sve većoj elektrifikaciji i automatizaciji, u nekoliko narednih godina očekuje se dalji rast potražnje za čipovima u vozilima.

Poluprovodnici – tržište budućnosti: Bosch raste brže od tržišta

Vrhunska disciplina: poluprovodnici za automobilsku industriju


Globalno tržište poluprovodnika vredi milijarde: kompanija Gartner, koja se bavi istraživanjem tržišta očekuje da prodaja poluprovodnika na globalnom nivou dostigne 451 milijardu dolara tokom 2018. godine. Samo će do 2019. godine tržište rasti po godišnjoj stopi rasta većoj od 5 odsto (izvor: PwC). „Obim poslovanja kompanije Bosch u oblasti poluprovodnika raste brže od tržišta“, kaže Fabrovski. Na tržištu poluprovodnika izrada čipova za vozila predstavlja vrhunsku disciplinu. Kompanija Bosch omogućava da vozila postanu pametna od 70-ih godina prošlog veka, kada je počela da ih oprema integrisanim kolima specifične namene (ASIC). U automobilu, čipovi su izloženi jakim vibracijama i ekstremnim temperaturama koje se kreću u rasponu od dosta ispod nule to dosta iznad 100 stepeni Celzijusa. Zbog toga te komponente zahtevaju više standarde izdržljivosti. Izrada poluprovodnika koji mogu da podnose ove napore tokom čitavog veka upotrebe jednog vozila predstavlja intenzivan proces. I baš tu dolazi do izražaja posebna dvostruka uloga kompanije Bosch: dok ostale kompanije mogu da obrađuju informacije prikupljene iz poluprovodnika, Bosch može i da primeni svoje detaljno razumevanje fizičkih principa po kojima funkcionišu čipovi i procesa prikupljanja podataka kako bi na kraju sve to integrisao u sisteme vozila. „Naša sveobuhvatna stručnost u oblasti poluprovodnika pomaže nam i da razvijamo nove automobilske funkcije i da konstantno unapređujemo same čipove“, kaže Fabrovski. Bosch poseduje više od 1.500 patenata i prijava patenata za projektovanje i proizvodnju svojih poluprovodnika.

Elektromobilnost i sistemi pomoći vozačima podstiču potražnju


Postojeći proizvodni program kompanije Bosch u oblasti poluprovodnika usredsređen je na mikroelektromehaničke sisteme (MEMS), integrisana kola specifične namene (ASIC) za kontrolne jedinice motora (ECU) vozila i energetske poluprovodnike. Bez ovih drugih ne bi bilo ni hibridnih ili električnih vozila jer ona regulišu električni motor, omogućavajući da se baterija koristi što je moguće efikasnije. „Energetska elektronika za hibridna i električna vozila predstavlja pokretač razvoja kompanije Bosch“, kaže Fabrovski. Pored elektrifikacije, kontinuirani snažni rast potražnje za sistemima pomoći vozačima omogućava da se sve veći broj poluprovodnika sa sve većim brojem funkcija nađe u automobilima. Čipovi sa ugrađenom „inteligencijom“, poznati kao ASIC, napravljeni su posebno za određenu aplikaciju, recimo, signaliziranje vazdušnim jastucima u vozilu kada treba da se aktiviraju. Ti čipovi kontrolišu rukovanje kako bi obezbedili konstantno bezbedno putovanje. Oni takođe pojačavaju izmereni signal sa radarskih senzora, te je uvek moguće osloniti se na pouzdanost funkcionisanja upozorenja o blizini. „Upravo je napredak u mikroeletronici uopšte omogućio razvoj sistema pomoći i autonomne vožnje“, kaže Fabrovski. Mikroelektromehanički sistemi kompanije Bosch, skraćeno MEMS, prestavljaju senzorne organe modernih vozila. Oni kontrolnoj jedinici motora vozila pružaju važne informacije u pogledu njenog rukovanja, kao što je da li vozilo koči ili ubrzava, ili da li se zanosi po ravnoj površini puta. Program elektronske stabilnosti ESP koristi ove informacije kako bi održao automobile, kamione, pa čak i motocikle bezbedno na putu i u njihovim trakama.


Senzori MEMS pokazuju sportistima koliko kalorija sagorevaju


Kao ključna tehnologija za internet stvari (IoT), poluprovodnici kompanije Bosch imaju primene koje prevazilaze svet automobila. Senzori kompanije mogu se naći u više od polovine pametnih telefona na svetu, a nezamenljivi su za uređaje za praćenje aktivnosti u fitnesu, dronove, konzole za igrice kao i aplikacije u pametnim kućama. Kada su u pitanju senzori MEMS, Bosch je ujedno i pionir i vodeći svetski proizvođač. Pre više od 20 godina, dobavljač tehnologije i usluga je sam razvio tehniku mikrofabrikacije, poznatu širom sveta kao „proces kompanije Bosch“, koja se koristi za izradu ovih poluprovodnika.


Milijarda evra za jednu od najnaprednijih fabrika za izradu poluprovodničkih podloga za čipove u Evropi


Bosch podržava svoju strategiju rasta u oblasti poluprovodnika najvećom investicijom u istoriji kompanije: kompanija ulaže oko milijardu evra u novu fabriku za izradu poluprovodničkih podloga za čipove u Drezdenu, koja treba da počne da proizvodi poluprovodničke podloge za čipove od 300 mm 2021. godine. U poređenju sa konvencionalnim poluprovodničkim podlogama za čipove od 150 i 200 mm, tehnologija poluprovodničkih podloga za čipove od 300 mm nudi bolju ekonomiju obima. Do 700 saradnika biće uključeno u ovaj visoko automatizovani proces proizvodnje čipova, i radiće na planiranju, upravljanju i praćenju proizvodnje. Nakon Rojtlingena, postrojenje u Drezdenu biće druga najveća fabrika za izradu poluprovodničkih podloga za čipove u Nemačkoj. Cilj kompanije je da na taj način proširi svoje proizvodne kapacitete i tako dodatno unapredi svoju konkurentsku prednost na globalnim tržištima.


PR

Svetska premijera nove Toyote GR Yaris

Svetska premijera nove Toyote GR Yaris

Nova Toyota GR Yaris imala je svetsku premijeru na Salonu automobila Tokio 2024, uz predstavljanje brojnih tehničkih, dizajnerskih i konstrukcionih poboljšanja koja obećavaju još bolje iskustvo sportske vožnje...

Putevi Srbije - Pažljivo vozite zbog vremenskih uslova

Putevi Srbije - Pažljivo vozite zbog vremenskih uslova

JP „Putevi Srbije" apeluje na sve učesnike u saobraćaju da posebno budu oprezni, poštuju ograničenja brzine i prilagode brzinu kretanja uslovima na putu, s obzirom da se prema najavi Hidrometereološkog zavoda u večernjim satima očekuju snežne padavine...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje