AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

IAA 2017 - BASF predstavlja inovativna rešenja u Frankfurtu

IAA 2017 - BASF predstavlja inovativna rešenja u Frankfurtu

Na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu (IAA), BASF predstavlja inovativne katalizatore, materijale za baterije i plastične mase kako bi uverio proizvođače automobila da je moguće smanjiti emisiju štetnih gasova i težinu...

IAA 2017 - BASF predstavlja inovativna rešenja u Frankfurtu

Poliuretan za komfor i bezbednost

 

... a pritom poboljšati bezbednost, komfor i dizajn njihovih vozila. Posetioci sajma biće u prilici da se i sami uvere u raznovrsnost funkcionalnih materijala i rešenja sadašnjosti i budućnosti kojima BASF unapređuje život u pokretu. Posetioci će moći da vide komponente šasije, pogona, enterijera i eksterijera.


Katalizatori i materijali za baterije za čist vazduh


Novi katalizatori i materijali za baterije kompanije BASF smanjuju štetan uticaj automobila na okolinu bez obzira na tehnologiju pogona koju koriste. Od 1. septembra 2017. godine u Evropi je na snazi novi zakon o emisiji Euro 6d. On nalaže stroge granice emisije koje se moraju poštovati, i to ne samo na test vožnjama, već i pri svakodnevnoj upotrebi automobila. Uz pomoć katalizatora kompanije BASF za benzinska i dizel vozila proizvođači automobila u prilici su da ispoštuju sve propise zakona Euro 6d i tako doprinesu preko potrebnom poboljšanju kvaliteta vazduha.

IAA 2017 - BASF predstavlja inovativna rešenja u Frankfurtu

Cellasto elastomer

 

Na sajmu u Frankfurtu BASF će premijerno predstaviti kompakt verziju EMPRO™ Four-Way Conversion četvorostepeni katalizator (FWC™) za vozila na benzinski pogon. Ovo je samostalna komponenta čiji su unutrašnji zidovi obloženi katalitički aktivnim materijalima. Oni ne samo da pretvaraju ugljen-monoksid, nesagoreli ugljovodonik i azot-oksid u vodu, azot i ugljen-dioksid, već uklanjaju štetne čestice iz izduvnih ventila motora. Na ovaj način proizvođači automobila mogu u potpunosti da odgovore na zahteve novih, pooštrenih emisionih propisa bez dodatnog komplikovanja proizvodnih procesa i uvećanja troškova.


Patentirani EMPRO™ SCR.2F (Selektivno katalitičko smanjenje na filteru) kombinuje SCR tehnologiju sa dizelovim filterom čađi kako bi kontrolisao nivo azotnih oksida i emisionih čestica na pojedinačnu komponentu ostvarujući tako uštedu i na težini i na prostoru.


Površinski nivo ozona, koji je ujedno i glavna komponenta smoga, naročito je prisutan u gradskim centrima. EMPRO™ PremAir® NXT je katalitički premaz koji se primenjuje kod automobilskih hladnjaka. Prilikom prolaska vazduha kroz hladnjak, dok je automobil u pokretu, premaz pretvara štetne molekule ozona u kiseonik.


Kod automobila koji su u potpunosti na električni, sistem dopunjavanja ili hibridni pogon, neophodne su nove generacije materijala za baterije. BASF predstavlja širok asortiman materijala za baterije na štandu sajma u Frankfurtu. BASF razvija i proizvodi prilagođene katodne materijale poput nikl-kobalt-manganskih (NMC) oksida i nikl-kobalt-aluminijumskih (NCA) oksida za litijum-jonske baterije doprinoseći time većoj energiji, bezbednosti i performansama.

IAA 2017 - BASF predstavlja inovativna rešenja u Frankfurtu

Plastika za enterijer automobila

 

Komponente za smanjenje vibracija za lagodniju vožnju


Sa mikroćelijskim poliuretanskim elastomerom Cellasto® i novim, inovativnim hibridnim komponentama u kombinaciji sa kompaktnim poliuretanom, BASF nudi prilagođena rešenja koja smanjuju buku i vibracije u vozilu. Istovremeno, težina vozila može se smanjiti do 30% po delu, dok veća gustina materijala za baterije ne samo da štedi prostor, nego i produžava trajanje baterije.


Trendovi u automobilskoj industriji postavljeni su tako da značajno povećavaju NVH komfor (NVH: Buka, Vibracija i Krutost). E-kretanje i autonomna vožnja dovode do promene specifikacija frekvencije kada su u pitanju simulacije, novi načini rada i potrebe za manjom težinom. Svojim unapređenim materijalima i inovativnim proizvodima BASF nudi prava rešenja. Na štandu će se naći gornja vešanja, izolatori sa spiralnim oprugama kao i elastična vešanja za motor i šasije sa različitim kombinacijama materijala. Cellasto® vešanja za motor ispunjavaju i posebne zahteve električnih i hibridnih vozila, jer su lakše, kompaktnije i imaju neverovatnu zvučnu izolaciju.


Po prvi put, kompanija BASF će široj javnosti na sajmu u Frankfurtu predstaviti vešanja za podokvir od novog, kompaktnog poliuretana koji smanjuje krutost. One utiču na veću bezbednost, dinamičnost vožnje kao i udobnost.


Osim toga, na sajmu će se naći i novo Cellasto® sredstvo LS24 sa mikroćelijskim poliuretanskim elastomerima. U odnosu na standardna sredstva, ono u većoj meri smanjuje krutost prilikom dinamične vožnje čineći ga na taj način idealnim izborom za gornja vešanja, NVH pogone i šasije.


Inženjerske plastične mase za enterijer i karoseriju automobila


Na sajmu u Frankfurtu kompanija BASF će predstaviti inženjerske plastične mase za enterijer automobila, šasije i pogone. Po prvi put, dva jedinstvena poliamida za enterijer automobila naći će se pred očima javnosti. Oni nude nove dizajnerske mogućnosti za površine visokog sjaja, pozadinsko osvetljenje strukturnih i funkcionalnih elemenata, kao i dizajn koji je prijatan na dodir. Ovo je jedinstven spoj plastičnih masa i ekonomičnih materijala za primene koje su vizuelno i hemijski vrlo zahtevne. Ovi materijali ispunjavaju stroge zahteve automobilske industrije kada su u pitanju emisija i mirisi unutar automobila.


BASF će takođe izložiti i strukturne komponente koje su razvijene uz pomoć vodećih dobavljača u automobilskoj industriji, a dovedene na optimum uz pomoć simulacijskog sredstva Ultrasim®. Vešanja motora, poprečne transmisione grede i transmisioni adapteri napravljeni od staklenih vlakana ojačanih Ultramid® tehnologijom u skladu su sa sve češćim zahtevima potrošača za smanjenje kvarova i NVH kod motora. Ovde se jasno vidi odlična saradnja između Ultrasim® sredstva za simulaciju i ponašanja komponenti koji dovode do potencijalnog smanjenja troškova.


Na štandu će se naći i pregled proširenog spektra upotrebe Ultramid® termoplastičnih masa u proizvodnji creva za dovod vazduha kod savremenih ali i motora sa unutrašnjim sagorevanjem naredne generacije. Plastične mase granulacije PA6 i PA66 skrojene su tako da izlaze u susret pojačanim zahtevima po pitanju materijala, njihovih mehaničkih svojstava i otpornosti na toplotu. To znači da proizvođači delova imaju optimalan izbor materijala za određenu komponentu creva za dovod vazduha, a koji su izuzetno povoljni. Određene granulacije izrađene su prema globalnim specifikacijama.


BASF će predstaviti i termostabilnu penu Basotect® TG na bazi melaminske smole. Ona se trenutno koristi za akustične slojeve u Folksvagenovom (Volkswagen) EA888 motoru za modele Džeta (Jetta), Golf, Pasat (Passat), Tiguan i Buba (Beetle) koji se proizvode za tržište Severne Amerike. Upotrebom pene Basotect® postiže se ne samo sjajna apsorpcija zvuka, već i značajno smanjenje zapaljivosti i same težine, budući da su njegove komponente težine manje od 20kg/m3. Basotect® TG jedina je termostabilna melaminska pena izrađena namenski za termooblikovanje kako bi se pravile trodimenzionalne komponente i na uskim mestima.


PR

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje