AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mnogi automobili već mogu sami da zakoče, u slučaju nužde

Mnogi automobili već mogu sami da zakoče, u slučaju nužde

Prema oceni kompanije Bosch o registraciji vozila u 2015. godini, u kritičnim situacijama mnoga nova vozila u Nemačkoj već mogu da koče automatski...

Mnogi automobili već mogu sami da zakoče, u slučaju nužde

Rezultati studije pokazuju da jedan od četiri novoregistrovana automobila ima ugrađen automatski sistem naglog kočenja za sprečavanje nezgoda koji prema potrebi zaustavlja vozilo u slučaju nužde. Adaptivni tempomat (ACC) je takođe vrlo popularan među kupcima automobila. U 2015. godini se već nalazio u jedanaest posto novih vozila. Sistemi za asistenciju pri parkiranju, od zvučnih upozorenja do asistencije pri upravljanju, olakšavaju parkiranje svakog drugog novoregistrovanog automobila u Nemačkoj. Šesnaest posto novih automobila nadzire promenu saobraćajnih traka ili se samostalno kreće u svojoj traci, dok je jedanaest posto novih vozila opremljeno sistemom prepoznavanja saobraćajnih znakova koji se zasniva na kameri. „Sistemi asistencije vozaču postižu sve veći uspeh na tržištu i time otvaraju put razvoju autonomne vožnje”, rekao je dr Dirk Hohejzel, član upravnog odbora kompanije Bosch. „Što su vozači više upoznati sa sistemima asistencije vozača, to će bolje prihvatiti autonomnu vožnju.”

Automatski sistemi za naglo kočenje postaju popularni i u Evropi


U Nemačkoj i drugim evropskim zemljama se širi upotreba automatskih sistema naglog kočenja. U 2015. godini 32 posto novoregistrovanih automobila u Holandiji je bilo opremljeno tom vrstom sistema asistencije pri kočenju. Njihov udeo u Belgiji je iznosio 30 posto, a u Španiji 16 posto. U Ujedinjenom Kraljevstvu 21 posto novih automobila je prodato sa sistemom podrške za naglo kočenje. Jedan od razloga za širenje popularnosti ovih sistema jeste šema ocenjivanja na „Euro NCAP“ testu. Ova vrsta pomoći je neophodna za dobijanje najviše ocene od pet zvezdica u ispitivanju vozila koje sprovodi pomenuta organizacija za zaštitu potrošača. Automatski sistemi naglog kočenja upotrebljavaju radar i/ili video kameru za nadzor prostora ispred vozila. Ako se neka prepreka opasno približi vozilu u njegovoj traci, sistem upozorava vozača. Ako vozač ne reaguje, automobil automatski izvodi akciju naglog kočenja. Prema istraživanju nezgoda od strane kompanije Bosch, samo u Nemačkoj bi moglo biti sprečeno do 72 posto svih sudara otpozadi kada bi sva vozila bila opremljena ovom vrstom sistema.

Mnogi automobili već mogu sami da zakoče, u slučaju nužde

Sistemi asistencije vozaču otvaraju put razvoju autonomne vožnje


Od kočenja i upravljanja do ubrzanja, sistemi asistencije vozaču pružaju podršku vozačima u zbunjujućim ili kritičnim situacijama u saobraćaju i prema potrebi deluju na ciljani način. Pritom promet u saobraćaju čine sigurnijim i pomažu vozačima da stignu na odredište uz manje stresa i napora. Elektronski sistemi asistencije zasnivaju se na senzorima koji sadrže radarsku, video i ultrazvučnu tehnologiju za nadzor okoline vozila. Sistemi asistencije vozaču su ujedno i preliminarna faza razvoja autonomne vožnje, koja će automobilima omogućiti da u budućnosti preuzmu potpunu kontrolu nad svojim putovanjem od polazišta do cilja. U kompaniji Bosch skoro 3.000 razvojnih inženjera uveliko radi na novim sistemima asistencije vozaču, kao i na autonomnoj vožnji i parkiranju.


Studija kompanije Bosch zasnovana na statistikama iz 2015. godine za
novoregistrovane automobile


U 2015. godini u Nemačkoj je registrovano 3,2 miliona novih automobila. Za
ocenu sistema asistencije vozaču Bosch je upotrebio podatke od dobavljača
usluga IHS Markit Automotive i statistike o novoregistrovanim automobilima iz
2015. godine Nemačke savezne saobraćajne službe. Na osnovu toga su
definisani najvažniji modeli vozila u svakom segmentu. Uz upotrebu spiska
karakteristika, vozila su ispitana da bi se utvrdilo koji se sistemi asistencije vozaču nude za pojedine modele.


PR

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje