AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Pogledajte pre koliko godina je Mercedes imao sistem brze zamene baterija

Pogledajte pre koliko godina je Mercedes imao sistem brze zamene baterija

Nemački proizvođač automobila trenutno radi na postavljanju standarda u oblasti električne mobilnosti. Sa razvojem automobila, za čije pokretanje nije potrebno konvencionalno gorivo, Mercedes je počeo pre nekoliko decenija...

Pogledajte pre koliko godina je Mercedes imao sistem brze zamene baterija

Mnogi na sedamdesete godine gledaju kao na stara dobra vremena, kada na ulici niste mogli videti "hibride" i električne automobile, a elektromotori su pokretali isključivo brisače na automobilu. Već tada je Mercedes-Benz počeo da postavlja standarde za električna vozila.


Pre 45 godina, odnosno 1972. godine, na simpozijumu "Electric Vehicle Study Days", nemačka kompanija je otkrila svoje prvo električno dostavno vozilo sa oznakom LE 306. Ubrzo je stiglo nekoliko prototipova pod sloganom "Mercedes-Benz – eco-friendly thanks to electric drive", koji su korišćeni na Letnjim olimpijskim igrama u Minhenu.


Kombi je razvijen u saradnji sa kompanijom Kiepe i proizvođačem baterija Varta. Motor je razvijao snagu od 35 do 55 kW i postizao maksimalnih 80 km/h. Baterije kapaciteta 22 kWh bile su dovoljne za autonomiju između 50 i 100 kilometara.

Pogledajte pre koliko godina je Mercedes imao sistem brze zamene baterija

Kao i današnji moderni automobili, ovaj električni Mercedes "sakupljao" je energiju kočenja i koristio je za pogon. Ono što je posebno interesantno, jeste tadašnje rešenje za zamenu baterija. Kako ne bi gubili vreme za njihovo punjenje, kreiran je sistem pomoću kojeg se baterija vadi sa bočne strane vozila, i na njeno mesto se stavlja nova baterija. Ceo proces zamene nije trajao više od običnog zaustavljanja na benzinskoj stanici za dolivanje goriva. Naravno, postojala je mogućnosti punjenja baterije pomoću konvencionalne utičnice, ali je zamena baterije bolje rešenje jer se vozilo brže vraća u funkciju.


Ovaj električni eksperiment pomogao je Mercedes-Benzu u daljem razvoju. Osamdesetih godina, predstavljena su dva naslednika modela LE 306. Već 1980. godine stigao je model 307 E, koji je služio kao poštansko vozilo sa autonomijom od 70 kilometara. Osam godina kasnije, stigao je gradski 308 E. U sledećoj deceniji stigle su električne verzije modela Sprinter i Vito sa autonomijom od 150 kilometara. Poslednji novitet je električni Vision Van, koji je Mercedes-Benz otkrio prošle godine.


Automagazin.rs

Maserati treninzi sportske vožnje u Srbiji

Maserati treninzi sportske vožnje u Srbiji

Strast za brzinom kreira legendu o Maseratiju koja traje već 110 godina, a Maserati Delta Automoto, kao zvanični regionalni distributer ovog prestižnog italijanskog brenda, tu strast donosi i u našu zemlju...

SEAT S.A. beleži visok operativni profit

SEAT S.A. beleži visok operativni profit

Danas je SEAT S.A. predstavio svoje rezultate za 2023. godinu uz strategiju za naredne godine. Prošle godine, operativni profit je dostigao rekordnih 625 miliona evra, povećavajući se za 592 miliona evra (2022: 33 miliona evra)...

Svečano otvoreni DDOR BG Car Show 08 i 16. Motopassion

Svečano otvoreni DDOR BG Car Show 08 i 16. Motopassion

Sajam automobila DDOR BG Car Show 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme „Motopassion“ svečano su otvoreni 20. marta, na kraju „novinarskog dana“ namenjenog medijskim profesionalcima, dan pre nego što u sajamske hale uđu prvi posetioci...

BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje