AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo potvrdio da tehnologija zamajca štedi do 25 odsto goriva

Volvo potvrdio da tehnologija zamajca štedi do 25 odsto goriva

Volvo je finalizovao opsežno testiranje kinetičke tehnologije zamajca na javnim putevima, a postignuti rezultati potvrđuju da je to lagana, jeftina i ekološki izuzetno efikasna tehnologija...

Volvo potvrdio da tehnologija zamajca štedi do 25 odsto goriva

„Testiranje ovog eksperimentalnog sistema skladištenja kinetičke energije sprovedeno je tokom 2012. godine, a rezultati pokazuju da tehnologija u kombinaciji s četvorocilindarskim turbomotorom ima potencijal smanjenja potrošnje goriva do 25 odsto u poređenju sa šestocilindarskim turbomotorom sličnih performansi. S dodatnih 80 KS, četvorocilindarski motor bez problema nudi performanse šestocilindarskog motora“, ističe Derek Crabb, potpredsednik odeljenja za razvoj pogonskih sistema pri Volvo Car grupaciji.

Eksperimentalni sistem, poznatiji i kao KERS sa zamajcem (Kinetic Energy Recovery System) je ugrađen na zadnju osovinu. Tokom usporavanja enegija kočenja ubrzava zamajac do 60.000 obrtajau minutu, a kada automobil ponovo počne da se kreće rotacija zamajca se prenosi na zadnju osovinu preko posebno konstruisanog prenosa.

Motor s unutrašnjim sagorevanjem, koji pokreće prednje točkove, automatski se gasi prilikom kočenja. Energija iz zamajca se koristi za ponovno ubrzanje vozila ili za pokretanje vozila konstantnom brzinom na otvorenom putu.

Najefikasniji u gradskom saobraćaju

"Uskladištena energija je dovoljna da kratkotrajno pokreće automobil. To ima značajan uticaj na potrošnju goriva. Naši preračuni predviđaju da je gotovo pola službenog NEDC ciklusa vožnje moguće obaviti s isključenim klasičnim motorom s unutrašnjim sagorevanjem“, pojašnjava Derek Crabb.

S obzirom na to da se zamajac aktivira kočenjem i da je količina uskladištene energije limitirana, tehnologija je najefikasnija prilikom vožnje sa stalnim kočenjima i kretanjima. Drugim rečima, najveće uštede mogu se ostvariti u gradskoj vožnji ili aktivnoj vožnji po krivinama s mnogo kočenja.

Ukoliko se energija iz zamajca kombinuje s punim kapacitetom klasičnog motora s unutrašnjim sagorevanjem, vozilu može dati dodatnih 80 KS i značajan rast obrtnog momenta, što se direktno prenosi na ubrzanje do 100 km/h koje se značajno skraćuje. Eksperimentalni automobil, Volvo S60, ubrzava do 100 km/h za sjajnih 5,5 sekundi.

Volvo potvrdio da tehnologija zamajca štedi do 25 odsto goriva

Karbonska vlakna kao lagano i kompaktno rešnje

Pogon uz pomoć zamajca testiran je još tokom 80-tih godina prošlog stoleća u modelu Volvo 260, a čelični zamajac je bio predmet testiranja brojnih proizvođača. Ipak, kako je jedinica bila sastavljena od čelika te time velika i teška, imala je ograničen rotacijski kapacitet pa nije predstavljala održivu alternativu.

Današnji zamajac, koji je Volvo testirao u svojim vozilima, izrađen je od karbonskih vlakana. Ima masu od oko 6 kg i prečnik od 20 cm. Uz to, vrti se u vakuumu kako bi se minimalizovali frikcioni gubici.

„Mi smo prvi proizvođač automobila koji primenjuje tehnologiju zamajca na zadnjoj osovini automobila opremljenog motorom s unutrašnjim sagorevanjem koji pokreće prednje točkove. Nakon kompletiranja uspešnih testova, sledeći korak je ocena mogućnosti implementacije tehnologije u našim budućim modelima“, zaključuje Crabb.

Grand Motors

Sve zbog alkohola: udes Ferrarija 458 Italia i Hyundaija Accent

Sve zbog alkohola: udes Ferrarija 458 Italia i Hyundaija Accent

U Sjedinjenim Američkim Državama, proteklog vikenda se dogodila neobična saobraćajna nesreća, u kojoj su glavnu ulogu igrali alkohol, Ferrari 458 Italia i Hyundai Accent. Prema tvrdnjama očevidaca, vozač Hyundaija bio je pod uticajem alkohla i na jednoj raskrsnici nije dao prednost belom Ferrariju...

BMW 2 Convertible prvi put bez maske

BMW 2 Convertible prvi put bez maske

Pre dva dana, u Nemačkoj je snimljen budući model minhenskog proizvođača - BMW serije 2 Convertible, koji će dobiti sklopivi platneni krov. Automobil je bio minimalno zamaskiran, što znači da je realno da očekujemo njegovu premijeru na autosalonu u Parizu 2014 (14.-19. oktobar)...

Volvo prodao više od 500.000 primeraka modela XC60

Volvo prodao više od 500.000 primeraka modela XC60

Volvo XC60, najprodavaniji Volvo automobil od 2009. godine, u aprilu je premašio brojku od 500.000 prodatih primeraka. Sjajan rezultat, s obzirom na to da je XC60 premium SUV model. Odlični prodajni rezultati modela XC60 još jedan su pokazatelj snažnog rasta Volvoa u proteklom razdoblju, kao i najava blistave budućnosti...

ABT Audi S8 - Luksuzna raketa sa 640 KS

ABT Audi S8 - Luksuzna raketa sa 640 KS

Serijski Audi S8 ima veliku snagu, ali u isto vreme velike dimenzije i masu. Zato su stručnjaci u kompaniji ABT Sportsline odlučili da ulože dodatno znanje i energiju kako bi superluksuzna limuzinu pretvorili u raketu na točkovima...

Rikardo Kaka preuzeo Hyundai Santa Fe

Rikardo Kaka preuzeo Hyundai Santa Fe

Hyundai Motor, zvanični FIFA partner, isporučio je automobil Santa Fe Ricardu Kaki, svom brend Ambasadoru za FIFA šampionat 2014. godine u Brazilu. Kaka, koji je izabran za svetskog igrača broj jedan, i dobitnik nagrade ,,Ballon d' Or" za 2007. godinu, će igrati ključnu ulogu u izgradnji odnosa između Hyundai Motor kompanije i fudbalskih navijača širom sveta.

Audi 3.0 TDI: nova generacija ima 272 KS

Audi 3.0 TDI: nova generacija ima 272 KS

Kompanija Audi juče je u Beču, na manifestaciji Vienna Motor Symposium, predstavila poslednju generaciju svog dizelskog motora 3.0 TDI. V6 motor ima raspored cilindara u pravougaonom V rasporedu i zapreminu od 2.967 cm³...

Zašto Porsche 911 ima motor pozadi - kampanja

Zašto Porsche 911 ima motor pozadi - kampanja

Popularnost supersportskog modela Porsche 911 u Kini konstantno raste, i zato je upravo na tamošnjem tržištu nemački proizvođač realizovao zanimljivu reklamnu kampanju, koju je osmislila francuska reklamna agencija Fred & Farid. Fotografije govore više od hiljadu reči...

Grand Motors: Ford Ford Focus s EcoBoost motorom po ceni „klasičara“

Grand Motors: Ford Ford Focus s EcoBoost motorom po ceni „klasičara“

U svojoj prodajno-servisnoj mreži ovlašćenih partnera, Grand Motors od nedavno nudi Ford Focus aktuelne generacije sa novim, najmodernijim benzinskim pogonskim agregatom – trocilindarskim EcoBoost motorom radne zapremine 995 kubnih centimetara, zadivljujuće snage od 100 KS i odličnim performansama, a po atraktivnoj ceni od 12.990 evra...

Renault Symbioz
Slika nedelje