AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volkswagen California proslavlja 25 godina postojanja

Volkswagen California proslavlja 25 godina postojanja

Volkswagen Privredna vozila slave 25. rođendan modela Volkswagen California. Broj proizvedenih vozila je u skladu sa godišnjicom: oko 100.000 furgona California je sišlo sa montažne trake u proteklih 25 godina. Počelo je sa modelima T3, zatim T4 i napredovalo se do današnjeg modela T5. I naravno, tu su i preci modela T1 i T2.

Putovanje avionom je bilo skupo, a šatori više nisu bili u modi. Odmor sa kampovanjem u kamperu je doživeo najveću popularnost osamdesetih godina. Kao i ranijih godina, putovanje i istraživanje Južne Evrope je predstavljalo glavnu atrakciju – ali više ne sa šatorom, natovarenim karavanom, kolima ili vozom, već sa kamperom furgonom koji se kupovao specijalno za ovu namenu. Ovo je dovelo do potpuno nove vrste odmora – dva dana u jednom mestu, zatim tri dana u drugom. Teško da se mogla dostići veća individualna sloboda – daleko od svakodnevnih obaveza. Za Volkswagen, ovo je bio dovoljan razlog da dizajnira svoj kamper furgon: California.

Ideja nije bila potpuno nova. Veoma dugo Westfalia je pravila kamper furgon pod nazivom Joker, koji je bio baziran na VW Transporteru. Osnovni projekat ovog modela, pravljenog po narudžbini, se pokazao kao veoma praktičan dugi niz godina i obuhvatao je sedišta za dve osobe pozadi sa mogućnošću savijanja, koja su se mogla sklopiti radi odmora, kao i uski kuhinjski element sa leve strane sa frižiderom, šporet na plin, sudoperu i skladišni prostor. Ovakav raspored pruža dovoljno prostora za ulazak kroz široka klizna vrata. Ipak Joker sa svim neophodnim detaljima i mnogobrojnim dodatnim elementima je postao nepristupačan za prosečnog kupca. I u baš tom momentu je nastupio Volkswagen.

Volkswagen California proslavlja 25 godina postojanja

Ovim je otvoren put celoj generaciji kamper furgona California, kao i samoj ideji koja je predstavljena narednih 25 godina. Za razliku od vozila sa visokim krovom i onih sa dugim međuosovinskim rastojanjem, model California je karakterisao specifičan krov koji je bio savijen u zadnjem delu i to svih ovih godina i kod svih generacija. Pored najpopularnije T3 “osnovne verzije” modela California iz tih dana, “Freestyle” je takođe prikazan – to je najpoželjniji i najnoviji specijalni model koji je baziran na T4. Izložba se završava sa aktuelnim modelom California Beach Edition, koji još jednom otelotvoruje prvobitnu osnovnu ideju o ekonomičnom kamper furgonu.

Kod aktuelne pete generacije modela California, u ponudi su dva TSI motora 2.0 l (110 kW / 150 KS i 150 kW / 204 KS) i pet TDI motora. Njihova snaga je: 62 kW (84 KS), 75 kW (102 KS) do 84 kW (114 KS) kod BlueMotion i 103 kW (140 KS) do 132 kW (180 KS). Dva snažna TDI motora i TSI motori idu u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem. Takođe je moguće kombinovati neke motore sa DSG i 4MOTION. Felne od 17 inča se koriste u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka ili sa 132 kW (180 KS) biturbom. Bezbednosni sistemi su ABS, ASR, ESP, hill hold assist, kao i sistem za stabilizaciju prikolice koji kupac dobija ako poruči paket za vuču.

Porsche SCG

Kia u Americi sa najboljim aprilom i rekordnom prodajom

Kia u Americi sa najboljim aprilom i rekordnom prodajom

Kia Motors America (KMA), koja ove godine slavi 20. godišnjicu poslovanja u SAD, i u aprilu je nastavila odlično prodavši 53.676 vozila, što je povećanje od 13 odsto u odnosu na april 2013, a u prvom ovogodišnjem kvartalu su prodali 7% više nego u istom razdoblju prošle godine (I-IV 2014.: 186.682 vozila, I-IV 2013.: 174.488 vozila).

Ford Fiesta ponovo evropski mali automobil broj 1!

Ford Fiesta ponovo evropski mali automobil broj 1!

Ford Fiesta je u prvom kvartalu 2014. bila najprodavaniji mali automobil u Evropi, sa 85.639 prodatih vozila. Ford Fiesta postaje sve jača: posle dve uzastopne godine kao najprodavaniji evropski mali automobil, prodaja ovog modela u prva tri meseca 2014...

Vlatko Stefanovski od sada putuje Opel Vivarom

Vlatko Stefanovski od sada putuje Opel Vivarom

Kompanija Opel predstavila je novog ambasadora svog brenda za 2014. i 2015. godinu, Vlatka Stefanovskog, koji je jedan od najpopularnijih i najvoljenijih muzičara naših prostora.  Vlatko Stefanovski će biti zaštitno lice Opelovih kampanja u Srbiji i Makedonij i zaštitni glas Opelovih kampanja u rodnoj Makedoniji.

Subaru - odjeci Salona automobila u Njujorku

Subaru - odjeci Salona automobila u Njujorku

Za proizvođača automobila Subaru, japansku kompaniju "Fudži teška industrija" (FHI), tržište Sjedinjenih Amerićkih Država je najznačajnije na svetu. U 2013. godini tamo su prodali 425.000 vozila. Na globalnom planu prodato je 830.000 automobila Subaru što predstavlja povećanje od 17% u odnosu na prethodnu 2012. godinu...

Noćni  vikend provod u Lancia Ypsilon Elefantino stilu

Noćni vikend provod u Lancia Ypsilon Elefantino stilu

Protekli vikend u Beogradu je bio u stilu Lancia Ypsilon Elefantino. Boja noći nikada nije bila samo pitanje estetike za Ypsilon. Inače boja je ključni deo filozofije proizvoda zasnovane na eleganciji, glamuru, ličnosti, igri, kreativnosti, stilu i širokom spektru mogućnosti za prilagođavanje...

BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje