AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi poslovni model Renault Nissan Alijanse za povećanje konkurentnosti i profitabilnosti članova

Novi poslovni model Renault Nissan Alijanse za povećanje konkurentnosti i profitabilnosti članova

Grupa Renault, Nissan Motor Co., Ltd- i Mitsubishi Motors Corporation, članovi jedne od najvećih alijansi u automobilskoj industriji, danas su najavili nekoliko inicijativa u okviru novog poslovnog modela kojim će povećati konkurentnost i profitabilnost sva tri člana partnerstva.

Članovi nastavljaju da koriste prednosti koje im Alijansa pruža u području zajedničke nabavke tako što će iskoristiti svoje položaje na tržištu i geografske prednosti u svrhu razvoja poslovanja svojih partnera.

„Naša Alijansa je jedinstveno strateško i operativno partnerstvo u automobilskom svetu koje nam daje veliku prednost u industriji koja se stalno menja“, izjavio je Jean-Dominique Senard, predsednik Operativnog odbora Alijanse i Renaulta. „Novi poslovni model će omogućiti Alijansi da iskoristi sve ono najbolje što joj pružaju partneri i pritom istakne njihove poslovne kulture i nasleđe. Tri partnera Alijanse će pokriti sve segmente vozila i tehnologija u svim delovima sveta, pri čemu će iskoristiti sve svoje prednosti, ostvariti veću profitabilnost i pokazati društvenu i ekološku odgovornost, od čega će prednost osetiti i kupci.”

Predsednici sva tri proizvođača predstavili su model predvodnik-sledbenik za razvoj i prodaju vozila, kojim nameravaju da:

• snažnije implementiraju Alijansinu strategiju standardizacije vozila, od platformi do karoserija;
• po svakom segmentu tržišta, se fokusiraju na jedno glavno vozilo i sestrinska vozila koja će razviti proizvođač-predvodnik, uz podršku timova proizvođača sledbenika;
• osiguraju najkonkurentnije moguće principe proizvodnje vozila-predvodnika i vozila-sledbenika svake marke, uključujući grupisanje proizvodnje, tamo gde je to ostvarivo; kao i
• nastave da dele proizvode u području lakih komercijalnih vozila, u kojima se model predvodnik-sledbenik već primenjuje

Očekuje se da će se modelom predvodnik-sledbenik tokom razvoja novih modela ostvariti uštede i do 40 %. Ove prednosti su nadogradnja konvencionalnih sinergija koje Alijansino partnerstvo već ostvaruje.

Alijansa uvodi i načelo određivanja različitih delova sveta kao „referentnih regija”. To podrazumeva da će se svaki proizvođač fokusirati na svoje glavne regije, kako bi povećao svoju konkurentnost i doprineo povećanju ugleda i konkurentnosti drugih proizvođača Alijanse.
Ovim delom programa Nissan će postati predvodnik u regijama Kina, Severna Amerika i Japan; Renault u regijama Evropa, Južna Amerika i Severna Afrika, a Mitsubishi Motors u regijama ASEAN i Okeanija.

Kako će svaki član Alijanse postati referentni proizvođač u svojoj regiji, povećaće se i mogućnost deljenja, kojim će se pametnije rasporediti fiksni troškovi i maksimalno iskoristiti potencijal svakog proizvođača.

Portfolio proizvoda svakog proizvođača slediće model predvodnik-sledbenik, a vozila-predvodnici i vozila-sledbenici će se proizvoditi na najkonkurentniji mogući način. Na primer:

• obnovu C-SUV segmenta posle 2025. će voditi Nissan, dok će obnovu B-SUV segmenta u Evropi voditi Renault.
• U Latinskoj Americi će se racionalizovati ponuda proizvoda na platformama B-segmenta, sa četiri na samo jedan za Renault i Nissan. Ova platforma će se proizvoditi u dve fabrike od kojih će svaka proizvoditi za obe marke.
• U jugoistočnoj Aziji i Japanu, članovi Alijanse i dalje će nastaviti da razvijaju određene mogućnosti koje im ovaj model pruža, na primer u zajedničkom razvoju kei automobila Nissana i Mitsubishi Motorsa.

Kad se sabere sve navedeno, skoro 50 % Alijansinih modela će se razvijati i proizvoditi prema modelu predvodnik-sledbenik do 2025. godine.

U pogledu tehnološke efikasnosti, Alijansini članovi će nastaviti da koriste postojeća sredstva, čime će se osigurati da svaki član i dalje učestvuje u ulaganju u platforme, pogonske sklopove i napredne tehnologije. Ovaj oblik saradnje je već dokazao svoju efikasnost u razvoju pogonskih sklopova, omogućio uspešno lansiranje platforme CMF-B za Renault Clio i Nissan Juke, kao i platforme za kei-automobile za Nissan Dayz i Mitsubishi eK Wagon. Uskoro će uslediti platforme CMF-C/D i CMF-EV.

Primena modela predvodnik-sledbenik će se proširiti sa platformi i pogonskih sklopova na ključne tehnologije, a funkcije predvodnika će imati:

• Autonomna vožnja: Nissan
• Povezane tehnologije: Renault će voditi razvoj platforme zasnovane na Androidu, Nissan u Kini
• E-body, osnova električne-elektronske arhitekture: Renault
• Električni pogonski sklop (ePT): CMF-A/B ePT - Renault; CMF-EV ePT – Nissan
• PHEV za segmente C/D: Mitsubishi

PR

Slavna Mazda Red

Slavna Mazda Red

Mazda Motor Corporation je uspešno primenila sopstvenu tehnologiju bojenja Takuminuri[i] i razvila posebnu boju Artisan Red Premium...

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Kia je na dodeli nagrada za automobil godine revije What Car? za 2024. godinu osvojila četiri nagrade, uključujući pobedu u dve glavne kategorije za Kia Sportage i Kia EV6...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje