AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch preuzeo američki start-ap SPLT, koji se bavi deljenjem prevoza

Bosch preuzeo američki start-ap SPLT, koji se bavi deljenjem prevoza

Bosch počinje da posluje u oblasti deljenja prevoza. Dobavljač tehnologija i usluga preuzeo je Splitting Fares Inc. (SPLT), američki start-ap sa sedištem u Detroitu...

SPLT upravlja platformom koja omogućava kompanijama, univerzitetima i predstavnici gradskih vlasti da ponude svojim zaposlenima usluge deljenja prevoza. Pristup B2B (business to business iliti posao poslu) izrađen je posebno za ljude koji svakodnevno putuju na posao. SPLT koristi aplikaciju kako bi povezao ljude koji istom putanjom idu do svog radnog mesta ili mesta gde studiraju. Algoritam nalazi najbolji skup ljudi za deljenje prevoza i izračunava najbrži put. Cilj je da se smanji gustina saobraćaja i da se svakodnevno putovanje na posao učini opuštenijim. SPLT je osnovan 2015. Oko 140.000 korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama, Meksiku i Nemačkoj trenutno koriste ovu uslugu. Dogovoreno je da cena po kojoj je preuzeta kompanija SPLT neće biti otkrivena javnosti. „Uz SPLT proširujemo naš postojeći portfolio u rastućoj oblasti mobilnosti”, rekao je dr Markus Hejn, član upravnog odbora kompanije Bosch. Pomoću usluga u oblasti umrežene mobilnosti Bosch želi da postigne snažan dvocifren rast.

Bosch preuzeo američki start-ap SPLT, koji se bavi deljenjem prevoza

„Pametni telefoni sve više i više postaju značajni za smisao samog putovanja”, dodao je Hejn. Umrežavanje putnika i prevoznih sredstava omogućava fleksibilnu, multimodalnu mobilnost: za samo nekoliko sekundi, svako može da odluči kako želi da putuje i izvrši neophodne rezervacije. „Putem ove održive i usluge u oblasti mobilnosti koju je moguće priuštiti, želimo da iz osnova promenimo način na koji ljudi stižu od tačke A do tačke B“, rekla je Anja Babit, suosnivač i generalni direktor start-apa SPLT.


Rastući broj ljudi koji svakodnevno putuju na posao


Deljenje prevoza koje podrazumeva da se digitalne usluge i aplikacije koriste kako bi se omogućio zajednički prevoz i organizovalo deljenje vozila i taksija predstavlja tržište u porastu u sektoru umrežene mobilnosti. Očekuje se da će se do 2020. broj ljudi koji dele prevoz širom sveta povećati za 60 odsto, i iznositi 685 miliona (izvor: Statista). Do sada su postojeće usluge obično bile direktno usmerene na ljude koji igrom slučaja putuju u istom pravcu ili koji požele da rezervišu put u poslednjem trenutku. One se nisu previše usredsređivale na kompanije i ljude koji svakodnevno putuju na posao. Upravo tu leži veliki potencijal. Prema navodima Savezne uprave za autotransport Nemačke, samo na putevima u Nemačkoj nalazi se više od 45 miliona automobila. Broj ljudi koji svakodnevno putuju na posao je u porastu: prema Saveznom institutu za istraživanja u oblasti građevine, urbanističke poslove i prostorni razvoj Nemačke, troje od petoro zaposlenih ne rade u gradovima u kojima i žive. Za približno dve trećine radnog stanovništva automobil predstavlja prvi izbor transporta u svakodnevnom putovanju do posla, kako navodi Savezni zavod za statistiku Nemačke. Situacija je ista i širom sveta: u špicu često dolazi do potpunog zastoja u saobraćaju. Milioni putnika bivaju zaglavljeni u saobraćaju svakoga dana. Dodatni problem predstavlja to što vozači obično sede sami u svojim automobilima. Deljenje prevoza i dalje je izuzetak pravilu. Upravo ovde rešenje kompanije SPLT stupa na scenu.


Putovanje do posla bez stresa, po niskoj ceni i sa malim uticajem na životnu sredinu SPLT je usmeren na deljenje – i vrlo je jednostavan za upotrebu. Kompanije, univerziteti ili predstavnici gradskih vlasti omogućavaju pristup SPLT platformi svojim zaposlenima, koji onda preuzimaju SPLT aplikaciju, registruju se i traže ili nude deljenje prevoza. Rezervacije se mogu vršiti u datom trenutku ili unapred.

Vreme dolaska prikazuje se u realnom vremenu, a kolege dele troškove koji se naplaćuju onlajn. Usluga B2B namenjena je korisnicima koji svakodnevno prelaze isti put. Prednost je u tome što se prevoz deli sa kolegama, što znači da korisnici ne moraju da se voze sa potpunim strancima. Dodatna korist je u tome što deljenje prevoza podstiče komunikaciju i nudi mogućnost povezivanja. Autobuski prevoz kompanije takođe može biti integrisan u aplikaciju, čime se omogućava njegovo fleksibilnije i efikasnije korišćenje. Rezultat je putovanje do posla i s posla do kuće bez stresa, po niskoj ceni i sa malim uticajem na životnu sredinu. Kompanije takođe mogu da igraju ulogu u smanjenju obima saobraćaja. Očekuje se da će se u narednim godinama broj korisnika SPLT višestruko povećati, a tome će pomoći uključivanje novih regiona. U okviru same kompanije Bosch, zaposleni u Meksiku već koriste ovu aplikaciju, a planira se da njena upotreba bude proširena na celu kompaniju. „Verujemo da, zajedno sa kompanijom Bosch, imamo dobre izglede za globalni rast”, rekla je Babit. SPLT će ostati nezavisni entitet u okviru Bosch Grupe kojim će se upravljati kao podružnicom u potpunom vlasništvu.


4.000 učesnika, 70 izlagača i 140 govornika


Aktivnosti kompanije Bosch u oblasti interneta stvari (IoT) su raznovrsne i obuhvataju rešenja za umreženu mobilnost i umreženu proizvodnju, kao i za umrežene energetske sisteme i objekte. Na forumu za IoT industriju pod nazivom Bosch ConnectedWorld u Berlinu, više od 70 izlagača predstavilo je ono što je već moguće u oblasti interneta stvari i kako će to unaprediti našu svakodnevnicu u budućnosti. Na 10.000 kvadratnih metara izložbenog prostora “Station” u Berlinu, oko 4.000 učesnika se sastalo od 21. do 22. februara. Pored dr Volkmara Denera, predsednika Upravnog odbora kompanije Bosch, među približno 140 govornika bio je i dr Diter Ceč (generalni direktor kompanije Daimler), dr Frank Apel (generalni direktor kompanije Deutsche Post DHL) i Johan Jungvirt (direktor Sektora za podatke kompanije Volkswagen). Oko 700 programera, saradnika iz start-apova i dizajnera je na hakatonu razvijalo i razmenjivalo nove ideje za umrežene usluge mobilnosti, autonomnu vožnju, umreženu proizvodnju i logistiku i umreženi život. Konferencija Bosch ConnectedWorld 2018. je peti događaj takve vrste. To je jedna od najvećih konferencija o internetu stvari.


PR

Slavna Mazda Red

Slavna Mazda Red

Mazda Motor Corporation je uspešno primenila sopstvenu tehnologiju bojenja Takuminuri[i] i razvila posebnu boju Artisan Red Premium...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje