AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Zahvaljujući povezanim uređajima Bosch i dalje beleži rast

Zahvaljujući povezanim uređajima Bosch i dalje beleži rast

Grupa Bosch je u 2016. godini ponovo povećala prodaju. Prema preliminarnim rezultatima, prodaja je u protekloj poslovnoj godini porasla za nominalnih 3,5 procenata na oko 73,1 milijardi evra...

Zahvaljujući povezanim uređajima Bosch i dalje beleži rast

Posle usklađivanja kursnih razlika, rast prodaje je iznosio 5,4 procenata. Na rezultate prodaje negativno su uticali efekti deviznog kursa u iznosu od skoro 1,3 milijarde evra. „Uprkos nepovoljnim uslovima, ostvarili smo prognozirani rast u 2016. godini“, rekao je dr Volkmar Dener, predsednik upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH. „Bosch prolazi kroz najznačajniji proces transformacije do sada. Aktivno utičemo na promene u industriji, tržištima, tehnologijama.“ Kada je u pitanju Internet stvari (IoT) i prelazak na mobilnosti koja je elektifikovana, Bosch investira milijarde evra.


u značajne projekte. U 2016. godini, kompanija je povećala troškove za istraživanje i razvoj na oko 6,6 milijardi evra. Kako dr Štefan Azenkeršbaumer, finansijski direktor i zamenik predsednika Upravnog odbora objašnjava: „Rezultati koje danas ostvarujemo, finansiraće uspeh u budućnosti“. Kompanija je kao dobavljač tehnologija i usluga u 2016. godini ostvarila dobit pre oporezivanja od približno 4,3 milijarde evra (EBIT). Bosch želi da bude vodeći dobavljač u oblasti Interneta stvari. Kompanija vidi ogroman potencijal u inteligentnim digitalnim asistentima. „Internet stvari postaje personalizovan. Uz pomoć veštačke inteligencije, mi personalizujemo povezivanje“, rekao je predsednik upravnog odbora kompanije Bosch. Iz tog razloga, Bosch ulaže oko 300 miliona evra u novi centar za veštačku inteligenciju, kojim će zaokružiti svoju stručnost u oblasti Interneta stvari.

Zahvaljujući povezanim uređajima Bosch i dalje beleži rast

Veštačka inteligencija: 300 miliona evra uloženo u novi centar


U novoj godini otvoren je novi Bosch Centar za veštačku inteligenciju BCAI (engl. Bosch Center for Artificial Intelligence). Centar treba da doprinese razvoju stručnosti u oblasti veštačke inteligencije. „Zahvaljujući senzorima, Bosch je omogućio da stvari mogu da osećaju. Sada ih Bosch osposobljava za učenje i inteligentne radnje“, rekao je Dener, koji je takođe nadležan za istraživanje i napredan inženjering u odboru menadžmenta kompanije Bosch. „Za deset godina, teško će biti da se zamisliti ijedan Bosch proizvod bez veštačke inteligencije. Proizvodi će sami posedovati takvu inteligenciju ili će veštačka inteligencija imati ključnu ulogu u njihovom razvoju i proizvodnji,“ objasnio je. U roku od samo pet godina, očekuje se da proizvodi sa veštačkom inteligencijom čine 10 odsto prodaje kompanije Bosch. BCAI će u početku zapošljavati oko 100 stručnjaka u Indiji (Bangalor), SAD (Palo Alto), i Nemačkoj (Reningen). Do 2021. godine, Bosch će uložiti 300 miliona evra u proširenje centra. U istom periodu, planira se višestruko povećanje zaposlenih u centru. Prema studiji koju je sprovela kompanija Ernst & Young procenjuje se da će vrednost tržišta za rešenja veštačke inteligencije porasti na 200 milijardi dolara do 2020. godine.


Inteligentni digitalni asistenti: tržište vredno milijarde


Za kompaniju Bosch, personalizacija interneta stvari predstavlja sledeći nivo u povezivanju. „Bosch će koristiti veštačku inteligenciju da pretvori stvari u inteligentne asistente. Proizvodi će postati partneri, saradnici, lični pomoćnici,“ rekao je predsednik upravnog odbora kompanije Bosch. Kompanija za istraživanje tržišta Tractica predviđa da će broj ljudi koji koriste digitalne asistente porasti za više od 350 odsto od 2021. „Digitalni asistenti su pristup kupcima. Zahvaljujući povezanim proizvodima, Bosch može da održava direktan odnos sa kupcima. Što bolje poznajemo individualne korisnike, to ćemo bolje biti u mogućnosti da ponudimo personalizovane usluge“, nastavio je Dener. Jedan od proizvoda koji je kompanija Bosch predstavila na Sajmu potrošačke elektronike CES (Consumer Electronics Show) u Las Vegasu bio je kućni robot Kuri. Prilikom izrade robota, kompanija Bosch se fokusirala na personalizaciju, odnosno sposobnost interakcije sa ljudima. Kompanija je takođe predstavila i Mykie, pomoćnika koji je dizajniran u skladu sa zahtevima pametnih kuhinja. Mykie zna šta je u frižideru, automatski pravi spisak za kupovinu i pomaže vam dok kuvate. Pored toga, konceptni automobil predstavljen na sajmu dao je nagoveštaj kakvi će biti automobilski lični asistenti. Prema novoj studiji koju su sprovele kompanije Bosch i Prognos, povezana vozila će omogućiti ljudima da skoro 100 sati godišnje provedu
efikasnije i opuštenije.


Budućnost mobilnosti: „Vision Zero“


Bez stresa, bez nezgoda i bez emisije gasova – tako Bosch vidi saobraćaj u budućnosti. „Nula nezgoda, nula vrednosti emisija i bez stresa – to su naši ciljevi za mobilnost budućnosti”, rekao je Dener, predsednik upravnog odbora kompanije Bosch. U tehnološkom pogledu, to podrazumeva automatizaciju, elektrifikaciju, i povezivanje. Dener je dodao: „Aktivno ćemo oblikovati pestirane za proizvodnju kao što su elektromotori, energetska elektronika i akumulatori, Bosch je već sklopio 30 ugovora. „Bosch ima sve ključne
komponente za električna vozila. Aktivni smo na svim tržištima. Naše kupce čine proizvođači klasičnih automobila i novi učesnici na tržištu. Već sada, Bosch je sinonim za elektrifikovanu mobilnost“, rekao je Dener.


Bosch će u budućnosti nastaviti da investira u poboljšanje klasičnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Sintetička goriva omogućavaju da i motori sa sagorevanjem sačuvaju resurse i ne utiču na povećanje emisije CO2. „U 2025. godini, više od 80 odsto novih vozila će verovatno i dalje imati motore sa sagorevanjem. Ali čak će i ovi motori značajno uticati na smanjenje globalnog zagrevanja“, rekao je predsednik upravnog odbora kompanije Bosch.

Poslovni rezultati u 2016. po poslovnim sektorima


Negativni efekti deviznog kursa uticali su na prodaju koju su ostvarili poslovni sektori. „Posle usklađivanja kursnih razlika, svi poslovni sektori osim Industrial Technology povećali su svoju prodaju, u nekim slučajevima čak u značajnoj meri“, rekao je Azenkeršbaumer. Poslovni sektor Mobility Solutions ostvario je rast od nominalnih 5,5 procenata u 2016. godini, što je više od globalne automobilske proizvodnje. Posle usklađivanja kursnih razlika, rast je iznosio 7,0 procenata. Prema preliminarnim rezultatima, prodaja je dostigla 44 milijarde evra u 2016. Kada su u pitanju sistemi za ubrizgavanje benzina, Bosch je postigao novi rekord prodajom 250 miliona brizgaljki visokog pritiska. Kompanija je bila posebno


uspešna u oblasti sistema za pomoć vozaču i sistema za informisanje i zabavu. U 2016. godini, poslovni sektor Consumer Goods povećao je prihod od prodaje za 2,8 procenata na 17,7 milijardi evra. Posle usklađivanja kursnih razlika, rast je iznosio 6,2 procenata. Električni ručni alati i Kućni aparati BSH Hausgeräte GmbH ponovo su predstavili mnoge povezane proizvode u 2016. godini. Prodaja poslovnog sektora Energy and Building Technology porasla je za 0,8 procenata u 2016. (3,2 procenata posle usklađivanja kursnih razlika) – na 5,2 milijardi evra.


Odeljenja Termotehnike, Sigurnosnih sistema i Servisnih rešenja ostvaruju sve veću prodaju zahvaljujući povezanim rešenjima, kao što su pametni sistemi grejanja, video tehnologija i usluge, kao što su eCall služba za hitne slučajeve i usluga pružanja informacija. Preliminarni rezultati za poslovni sektor Industrial Technology pokazuju pad prodaje od 5,1 procenata u odnosu na prethodnu godinu na 6,3 milijardi evra. Posle usklađivanja kursnih razlika, pad iznosi 4,5 procenata. Pre svega, razvoj na tržištima kao što su Kina, Rusija i Brazil i dalje predstavljaju teškoće za ogranak pogonske i upravljačke tehnologije. U 2016. godini, poslovanje odeljenja za tehnologiju pakovanja ostalo je otprilike u istom rangu sa prethodnom godinom.


Poslovni rezultati u 2016. po regionu


Preliminarni podaci za Evropu pokazuju veoma pozitivan razvoj poslovanja za Grupu Bosch u 2016. U ovom regionu, dobavljač tehnologije i usluga povećao je prodaju za 3,4 procenata (4,8 procenata posle usklađivanja kursnih razlika) na 38,6 milijardi evra. U Severnoj Americi prodaja je ostala otprilike na prošlogodišnjem nivou, odnosno 12,4 milijardi evra. Prodaja je pala za 2,0 odsto, odnosno 1,8 odsto nakon usklađivanja kursnih razlika.


U Južnoj Americi, Grupa Bosch je povećala svoju prodaju za 2,1 odsto nakon usklađivanja kursnih razlika. U nominalnom smislu, prodaja je opala za 5,7 procenata – na 1,3 milijardi evra. U Azijsko-pacifičkom regionu, uključujući Afriku, Bosch je ostvario rast prodaje od 12 procenata posle usklađivanja kursnih razlika. U nominalnom smislu, prodaja je porasla za 8,1 procenata na 20,8 milijardi evra.


Zapošljavanje u Azijsko-pacifičkom regionu, Centralnoj i Istočnoj Evropi i Nemačkoj


Širom sveta, Grupa Bosch zapošljava oko 390.000 saradnika, prema podacima od 31. decembra 2016. Broj zaposlenih povećan je za oko 15.000 u 2016. godini. Novi saradnici su angažovani pre svega u Azijsko-pacifičkom regionu, kao i Centralnoj i Istočnoj Evropi. U Nemačkoj, broj zaposlenih je porastao za 2.100 saradnika.


Prognoza za 2017. godinu - umeren rast, sa većim oscilacijama Za 2017. godinu Bosch predviđa tek umeren rast od 2,3 procenata za globalnu ekonomiju. Dobavljač tehnologije i usluga vidi rizike za ekonomiju pre svega u političkim dešavanjima u SAD i Evropi. U 2017. godini Bosch ponovo namerava da nastavi da beleži rast, ali i da raste brže od svojih tržišta. Bosch želi da dodatno unapredi konkurentnost i profitabilnost svih svojih divizija.


PR

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje