AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch: prodaja i rezultati ponovo na rekordnom nivou u 2018. godini

Bosch: prodaja i rezultati ponovo na rekordnom nivou u 2018. godini

Bosch Grupa nastavlja uspešan put: uprkos teškim ekonomskim uslovima i slabosti tržišta, prodaja i rezultati tokom 2018. godine ponovo su dostigli prošlogodišnji nivo, koji je bio rekordan...

Bosch: prodaja i rezultati ponovo na rekordnom nivou u 2018. godini

Prema preliminarnim rezultatima, dobavljač tehnologija i usluga je prošle godine ostvario prodaju od 77,9 milijardi evra. Na rezultate prodaje značajno su negativno uticali efekti deviznog kursa u iznosu od 2,1 milijarde evra. Posle usklađivanja kursnih razlika, to predstavlja rast od 4,3 procenta. „Uprkos ekonomski nepovoljnom okruženju, kompanija Bosch je ostvarila dobre rezultate tokom 2018. godine. Prodaja i rezultati su ponovo na rekordnom nivou,“ izjavio je dr Volkmar Dener, predsednik Upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH, govoreći o preliminarnim rezultatima na konferenciji za medije. „Kao lider u oblasti inovacija, želimo da oblikujemo promenu na našim tržištima, kako u tehnološkom, tako i u poslovnom smislu. Naš strateški fokus na umrežavanje počeo je da se isplaćuje,“ dodao je Dener. Bosch je tokom 2018. godine prodao ukupno 52 miliona proizvoda koji imaju mogućnost umrežavanja, što je za 37 procenata više nego prethodne godine. Dobit od poslovanja pre oporezivanja (EBIT) dostigla je iznos od 5,3 milijardi evra tokom 2018. godine. To će verovatno uzrokovati EBIT maržu iz poslovanja od 6,9 procenata. „Bosch želi da se razvija bolje od tržišta i da obezbedi visok nivo prihoda, uprkos teškim ekonomskim uslovima koji se očekuju,“ izjavio je prof. Štefan Azenkeršbaumer, finansijski direktor i zamenik predsednika Upravnog odbora. „Planiramo da učinimo sve naše poslovne sektore još konkurentnijim, tako da možemo da finansiramo širenje našeg tehnološkog vođstva, a time i budućnost naše kompanije.


Automatizacija I: direktna ulaganja u vrednosti od 4 milijarde evra


Jedan od primarnih fokusa našeg sektora za istraživanje i razvoj je autonomna vožnja. Dok napreduje ka vožnji bez nezgoda, Bosch prati dve razvojne putanje. Prva se tiče sistema za asistenciju vozaču, koja će omogućiti delimično autonomnu vožnju privatnih vozila (nivoi automatizacije 2 i 3). Kompanija Bosch je tehnološki i tržišni lider u ovoj oblasti. Bosch očekuje da ove godine ostvari prodaju od 2 milijarde evra na sistemima za pomoć vozačima. Druga razvojna putanja će dovesti do autonomne vožnje početkom sledeće decenije (nivoi automatizacije 4 i 5). „Autonomna vožnja će doneti velike promene kada je u pitanju individualna mobilnost. Otvoriće vrata za nove poslovne modele, kao što su robotaksiji i mobilnost zasnovana na šatlu,” objasnio je Dener. Zahvaljujući tehničkoj složenosti automatizacije, Dener vidi ovu oblast kao budući fokus za ulaganja: „Tokom perioda do 2022. godine očekujemo direktna ulaganja u vrednosti od ukupno 4 milijarde evra.“ U kompaniji Bosch, oko 4.000 inženjera radi na autonomnoj vožnji.

Bosch: prodaja i rezultati ponovo na rekordnom nivou u 2018. godini

Automatizacija II: sveobuhvatan ekosistem za usluge mobilnosti


Tržišni potencijal autonomne vožnje je ogroman: između 2015. i 2030. godine, mobilnost pojedinaca će se povećati za 50 procenata (izvor: ITF). Stoga tokom sledećih deset godina analitičari očekuju da tržište softvera i hardvera za autonomnu vožnju vredi oko 60 milijardi dolara (izvor: Roland Berger). Do 2025. godine, veći deo od 2,5 miliona šatl-autobusa širom sveta biće bez vozača (izvor: Roland Berger). Stručnjaci predviđaju da će do 2035. godine prodaja u oblasti deljene mobilnosti dostići skoro 160 milijardi dolara (izvor: BCG). Bosch će nuditi i tehnologiju i usluge za ovaj oblik mobilnosti. Bosch ekosistem za usluge mobilnosti već kombinuje rešenja i usluge za rezervaciju, plaćanje, parkiranje, punjenje, upravljanje, održavanje i sisteme za informisanje i zabavu. Jedna od ovih usluga je Convenience Charging, povezano rešenje za navigaciju i punjenje za električna vozila. Prvi stalni kupac kompanije Bosch je nemački proizvođač električnih vozila Sono Motors. „Naša povezana rešenja znače da možemo elektromobilnost da učinimo prikladnom za svakodnevnu upotrebu“, izjavio je Dener.


Elektrifikacija I: vođstvo na masovnom tržištu


Tokom 2018. godine, kompanija Bosch je ugovorila 30 projekata za elektromobilnost u vrednosti nekoliko milijardi evra. Do 2025. godine, kompanija želi da udesetostruči prodaju u ovoj oblasti na ukupno 5 milijardi evra. „Naš cilj je da predvodimo masovno tržište u oblasti elektromobilnosti,” izjavio je Dener. U segmentu elektromobilnosti, nijedna druga kompanija nema tako bogatu ponudu kao Bosch. Ona pokreće najrazličitije sklopove, od bicikla do kamiona. Danas, na primer, više od milion automobila širom sveta opremljeno je električnim ili hibridnim komponentama kompanije Bosch. Dener dalje objašnjava: „U budućnosti, ljudi će govoriti da ne postoji nijedan električni automobil na planeti koji u sebi nema makar jedan Bosch deo.“ To se posebno odnosi na Kinu, najveće svetsko tržište za elektromobilnost, na kojem Bosch već vodi u segmentu putničkih vozila. Kompanija je nedavno započela strateško partnerstvo za automatizovanu i električnu vožnju sa kineskim proizvođačem električnih vozila, kompanijom NIO. U Kini, kompanija Bosch će tokom 2019. godine takođe početi proizvodnju e-osovine, naročito kompaktnog rešenja za pogonsku osovinu namenjenu za električna vozila. Novorazvijena baterija od 48 volti ušla je u serijsku proizvodnju pre nekoliko nedelja. Već od 2030. godine, 20 procenata novih automobila u čitavom svetu biće delimično napajano preko sistema od 48 volti. Štaviše, sa kompletnom akvizicijom EM-motive GmbH, Bosch osnažuje poziciju na tržištu elektromobilnosti, koje ubrzano raste na globalnom nivou.


Elektrifikacija II: elektrifikacija transporta


Do 2030. godine, globalni promet robe će se skoro udvostručiti (izvor: ITF). „Želimo da kamioni budu moćni dok vuku teret, a ne predstavljaju teret za klimu ili kvalitet vazduha. Naravno, ključno rešenje je elektrifikacija,“ izjavio je Dener. Već od 2030. godine, jedno od četiri nova komercijalna vozila u svetu, a u Kini gotovo jedno od tri takva vozila, biće makar delimično na električni pogon. Bosch će i ovde imati benefit: ponuda proizvoda kompanije za prevoz robe bez emisija uključuje napajanje od 36 volti za teretne e-bicikle, električne motore za laka komercijalna vozila, kao što su ulični skuteri nemačke pošte, e-osovina za lake i teške kombije, e-osovine za poluprikolice i u budućnosti, gorivne ćelije za kamione od 40 tona. „Bilo da je reč o delimično električnim vozilima, potpuno električnim ili električnim vozilima sa baterijom, gorivnim ćelijama, mi smo spremni za tržište,“ izjavio je Dener.


Veštačka inteligencija I: primarna oblast stručnosti kompanije Bosch


U budućnosti, Dener veruje da će jedna od primarnih oblasti stručnosti biti industrijska primena veštačke inteligencije (AI). „Do sredine sledeće decenije, želimo da svi naši proizvodi budu opremljeni veštačkom inteligencijom ili da veštačka inteligencija ima ulogu u razvoju i proizvodnji proizvoda. Istina, američke i kineske kompanije dominiraju sektorom veštačke inteligencije za potrošačku industriju,“ objasnio je Dener, „ali bez ekspertize u poznavanju saobraćaja, proizvodnje ili zgrada, njihov potencijal će zaostati za industrijskom veštačkom inteligencijom.“ Dener navodi da je kompanija Bosch postavila ambiciozne ciljeve: „Kao lider u oblasti inovacija, želimo da usavršimo veštačku inteligenciju i da se pridružimo globalnoj eliti.“ U tom pogledu, Bosch planira da učetvorostruči broj stručnjaka za AI koje zapošljava, sa 1.000 na 4.000 stručnjaka do 2021. godine.

Bosch: prodaja i rezultati ponovo na rekordnom nivou u 2018. godini

Veštačka inteligencija II: uspeh u svemiru i na drumu


Zaposleni u Bosch centru za veštačku inteligenciju rade na oko 150 projekata. Jedan od ovih projekata je SoundSee sistem senzora. „SoundSee algoritam koristi mašinsko učenje kako bi čuo da li je nešto pokvareno,“ objašnjava Dener. Ovo omogućava da se precizno predvide kvarovi mašina, što smanjuje troškove održavanja i povećava produktivnost. Rešenje SoundSee biće poslato na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) u maju ove godine. Bosch vidi mogućnosti komercijalne primene ovog rešenja u procesu proizvodnje, zgradama i automobilskoj industriji. Još jedan primer napretka u oblasti veštačke inteligencije je višenamenska kamera za autonomnu vožnju koja kombinuje algoritam za obradu slika sa metodama primene veštačke inteligencije. Rezultat je inteligentna kamera za automobil koja na primer može da primeti pešake i da odmah prepozna i predvidi njihovo ponašanje.


Obuka: Kompanija za učenje i „Bosch Tube“


Svake godine, Bosch ulaže oko 250 miliona evra u stručne obuke za svoje zaposlene. Zaposleni mogu da biraju između nekih 19.000 različitih programa. Cilj je da se pruže veštine koje omogućavaju da zaposleni budu spremni za nove oblasti poslovanja. Dalje, inicijativa Bosch kompanije za učenje integriše učenje u svakodnevne aktivnosti zaposlenih. Nove ponude, kao što su video-kursevi ili aplikacije za učenje u pokretu, dopunjavaju tradicionalne kurseve. „Inicijativa Bosch kompanije za učenje podstiče zaposlene da preuzimaju odgovornost za učenje i da prate sopstveni ritam i potrebe,“ izjavio je Dener. Novina u ovoj oblasti je „Bosch Tube“, svojevrsni YouTube za zaposlene kompanije Bosch. Zaposleni mogu da kreiraju video-uputstva i da ih postavljaju na Bosch Tube, koji takođe sadrži čitavu biblioteku video-kurseva.


Agilnost: korporativno sedište sa jednim ciljem


Početkom godine, kompanija Bosch je uvela novi koncept funkcionisanja korporativnog sedišta sa poslovnim jedinicama. „Ideja je da sedište pruža najbolju moguću podršku transformaciji poslovanja rešenja za mobilnost i našem IoT biznisu za umrežena rešenja,“ izjavio je Dener. Iz tog razloga, kompanija je pojednostavila strukture u oblasti pružanja korporativnih usluga, kao što su nabavka i ljudski resursi, te je konsolidovala 40 korporativnih odeljenja u 20. Umesto dosadašnjih osam, za to će biti zadužena četiri člana Upravnog odbora. Drugi članovi Upravnog odbora biće odgovorni za poslovne jedinice. Ukupno oko 20.000 zaposlenih u kompaniji Bosch radi na korporativnim funkcijama, kao što su nabavka finansije, ljudski resursi i IT.


Poslovni rezultati u 2018. po poslovnim sektorima


Poslovne jedinice kompanije Bosch ostvarile su pozitivne rezultate tokom 2018. godine. Prodaja u poslovnom sektoru Mobility Solutions još jednom je zabeležila bolje rezultate od globalne automobilske proizvodnje. Prema preliminarnim rezultatima, prodaja je povećana za 2,3 procenta na 47 milijardi evra. Posle usklađivanja kursnih razlika, rast je iznosio 4,7 procenata. Poslovni sektor Consumer Goods zabeležio je prodaju od 17,8 milijardi evra, što predstavlja pad prodaje od 3,2 procenata. Veoma nepovoljni uticaji deviznog kursa, u kombinaciji sa velikim cenovnim pritiskom na primarnim tržištima, imali su negativan uticaj na poslovni razvoj sektora BSH Kućni aparati i Električni ručni alati. Posle usklađivanja kursnih razlika, rast prodaje je iznosio 0,9 procenata. Poslovni sektor Industrial Technology zabeležio je rast prodaje na 7,4 milijardi evra. Sa 8,9 procenata, ovaj sektor je ostvario najveći rast. Posle usklađivanja kursnih razlika, rast prodaje je iznosio 11 procenata. Divizija Drive and Control Technology je nastavila svoj pozitivan razvoj. Bosch trenutno planira prodaju segmenta mašina za pakovanje u okviru poslovnog sektora Industrial Technology. Poslovni sektor Energy and Building Technology ostvario je prodaju od 5,5 milijardi evra. Ovo predstavlja povećanje od 2,3 procenata, ili povećanje od 4,7 procenata nakon usklađivanja kursnih razlika.

Poslovni rezultati u 2018. po regionu


Kompanija Bosch je ostvarila pozitivne poslovne rezultate u Evropi, sa povećanjem prodaje na 41 milijardu evra. Ovo predstavlja povećanje od 2,1 procenata, ili povećanje od 3,7 procenata nakon usklađivanja kursnih razlika. Najveći deo ovog rasta potiče iz Nemačke i Austrije. U Severnoj Americi, prodaja je porasla na 12,3 milijardi evra. Posle usklađivanja kursnih razlika, rast je iznosio 7,9 procenata. Nominalno povećanje iznosi 2,8 procenata. Glavni faktor koji je uticao na povećanje prodaje je sektor automobilske industrije. U Južnoj Americi, prodaja je ostala na nižem nivou nego što je postignuto prošle godine. Osnovni faktor koji je uticao na takav rezultat su izuzetno negativne kursne razlike na primarnim tržištima u Brazilu i Argentini. U nominalnim vrednostima, prodaja je smanjena za 7,8 procenata na 1,4 milijardi evra. Posle usklađivanja kursnih razlika, rast prodaje je iznosio 8,9 procenata. Prodaja u Azijsko-pacifičkom regionu i Africi zabeležila je porast od 0,4 procenata na 23,2 milijardi evra. Posle usklađivanja kursnih razlika, to predstavlja povećanje za 3,1 procenat. Ovaj region je sada odgovoran za nešto manje od 30 procenata ukupne prodaje.


Zaposleni: povećanje broja zaposlenih za 7.800


Prema podacima od 31. decembra 2018. godine, Bosch Grupa zapošljava 410.000 ljudi. To je za 7.800 zaposlenih više nego prethodne godine. Najveće povećanje broja zaposlenih primetno je u Evropi i Azijsko-pacifičkom regionu. U Nemačkoj je zaposleno oko 1.700 novih saradnika. Potražnja za stručnjacima za softver i informacione tehnologije u kompaniji je i dalje na visokom nivou.


Prognoza za 2019. godinu: obezbediti visok nivo prihoda


Stručnjaci kompanije Bosch za 2019. godinu predviđaju globalni ekonomski rast od 2,3 procenta. „Naša oprezna prognoza data je usled brojnih tekućih geopolitičkih dešavanja, kao što su nerešeno pitanje Bregzita i različiti trgovinski konflikti. Pored toga, agresivne ekonomske politike protekcionizma u formi kaznenih tarifa ili povlačenja iz sporazuma o slobodnoj trgovini podrivaju potrošnju i ulaganja,“ objasnio je Azenkeršbaumer, finansijski direktor. Ipak, kompanija Bosch se nada da će se razvijati bolje od tržišta tokom tekuće godine i da će, uprkos znatnim direktnim ulaganjima, nastaviti da obezbeđuje visok nivo prihoda.


PR

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje