AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch: ideje zaposlenih štede 395 miliona evra

Bosch: ideje zaposlenih štede 395 miliona evra

Već 90 godina Bosch sistemski profitira od kreativnosti i inovativnog duha svojih zaposlenih. Kompanija je u posljednjih deset godina samo u Nemačkoj uštedela oko 395 miliona evra zahvaljujući predlozima za poboljšanje njenih zaposlenih...

Globalni dobavljač tehnologije i usluga prošle je godine na lokacijama širom Nemačke isplatio 7,7 miliona evra svojim zaposlenima kao nagradu za njihove ideje s kojima je Bosch uštedeo oko 33 miliona evra. Svoje predloge predalo je oko 21,900 zaposlenih, što predstavlja porast od 2,4 posto u odnosu na prethodnu godinu. U jesen 1924. Robert Bosch najavio je uvođenje knjige s predlozima za kompaniju. Time je položio kamen temeljac današnjeg globalnog programa upravljanja idejama. Njegov je cilj bilo „usavršavanje radnih procesa i poboljšanje proizvoda ili smanjenje troškova proizvodnje i upravljanja proizvodima.” Bosch je nedavno primio nemačku nagradu za ideje DeutscherIdeenPreis 2014. za najbolje upravljanje idejama u kategoriji dobavljača delova za motorna vozila.

„Kreativnost naših zaposlenih predstavlja gorivo za našu inovativnu snagu”, izjavio je povodom godišnjice Christoph Kübel, član uprave i direktor industrijskih odnosa u društvu Robert Bosch GmbH. „Iskustvo, kreativnost i proaktivno razmišljanje jačaju našu konkurentnost i vode do boljih proizvoda. Male ideje zvan opsega svakodnevnih zadataka često omogućuju velika poboljšanja”, naglasio je Kübel. On smatra da su takve ideje takođe proizvod radne kulture koja ceni kulturnu raznolikost i podstiče kreativnost.


Upravljanje idejama: više od pukog davanja predloga


Bosch podstiče zaposlene na davanje predloga na svim lokacijama. Ideje mogu na primer uključivati načine optimizacije radnih postupaka, povećanje kvaliteta proizvoda, izbegavanje rasipanja ili podsticanje zaštite okoline. Zaposleni se Strana 2 od 3 podstiču i na davanje predloga koji izlaze van okvira njihove odgovornosti. Ako se poboljšanje primeni i rezultira uštedom troškova, zaposlenom se dodeljuje novčana nagrada u iznosu do 150.000 evra. Pored ovog sistema predloga, Bosch se oslanja i na sistemsko stvaranje ideja. „Kod nas nema samo puke predaje predloga, mi generišemo ideje”, objašnjava Peter Schmid zadužen za program upravljanja idejama unutar grupe Bosch. „Koordinatori na primer pohađaju radionice na kojima uče kako upotrebiti kreativne tehnike za aktivnu podršku zaposlenima na njihovim lokacijama. Platforme znanja, savetovanja, umrežavanja, radionice i dalje obuke mogu doprineti kontinuiranim poboljšanjima.” Zaposleni se mogu edukovati i za Bosch agenta za inovacije („Bosch Innovation Agents”).


Američko postrojenje u Charlestonu - vodeće u upravljanju idejama


Predlozi zaposlenih koje je u Nemačkoj uveo osnivač kompanije Robert Bosch sada su deo opsežnog programa upravljanja idejama. Stvaranje i sprovođenje ideja generisanih po meri čini temelj inovacija. Danas je Boschovo upravljanje idejama uspešno širom sveta. Program objedinjuje mrežu od preko 60 koordinatora koji pružaju podršku Bosch lokacijama prilikom sistemskog osmišljavanja ideja za poboljšanje. Program postoji dodatno uz ideje do kojih zaposleni slučajno dođu. U poslednje vreme je lokacija u američkom Charlestonu bila posebno uspešna. Šef kadrovskog odeljenja Kübel opisao je navedeni pogon kao daleko najbolji u upravljanju idejama. U Nemačkoj vodeće mesto zauzima pogon u Ansbachu.


Predlozi za poboljšanje 2.0 - standardizirano upravljanje idejama širom sveta


U budućnosti će upravljanje idejama širom sveta biti još jednostavnije. Mnogi zaposleni mogu svoje predloge već danas da pošalju elektronskim putem, a sada će se standardizirati različiti informatički sistemi koji se koriste u Nemačkoj i izvan nje. Tako je mrežni sistem već na primer uveden na lokaciji u Jaipuru u Indiji. Na lako dostupnim terminalima svaki zaposleni može da vidi da li je njegov nadređeni već video njegovu ideju i da li se ona primenjuje u praksi. Današnji program upravljanja idejama u Boschu odražava reči Roberta Boscha koje nastavljaju da inspirišu zaposlene širom sveta: „Svi bismo trebali da težimo poboljšanju sadašnjeg stanja, niko ne bi trebao da se zadovolji onime što je postigao, već da uvek nastoji da bude još bolji.”


Bosch PR

Honda Civic Type-R snimljena pre premijere (FOTO)

Honda Civic Type-R snimljena pre premijere (FOTO)

Serijska verzija Honde Civic Type R snimljena je, samo nekoliko dana pre zvanične premijere. Ono što sigurno raduje, jeste činjenica da je serijski model zadržao veliko zadnje krilo, četiri izduvna završetka i proširene blatobrane...

Seat - prvi snimak koncepta SUV modela

Seat - prvi snimak koncepta SUV modela

Seat u svojoj ponudi nema vozilo kategorije SUV. To će se uskoro promeniti. Španska marka je u prošlosti predstavila dva SUV koncepta - Tribu i IBX, a ove godine stiže treći...

Koncept Nissan Sway stiže u Ženevu

Koncept Nissan Sway stiže u Ženevu

Inovativan dizajn i kvalitetna tehnika učinila je od modela Nissan Qashqai i Juke veoma uspešne modele na tržištu. Šta bi se dogodilo, alo bi Nissan upotrebio istu strategiju i standardne kvaliteta na mali hatchback?

Alfa Romeo na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi

Alfa Romeo na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi

Alfa Romeo se vraća na Sajam automobila u Ženevi sa još jednim visoko uticajnim štandom. Još jednom, sportski duh ovog brenda je u centru pažnje uz neverovatne modele Spider, visokih performansi i vanvremenske klasike koji zajedno daju snažan naglasak jedinstvenosti ovog brenda na svetskoj sceni auto industrije.

AMSS - Manca vozi pod zastavom Srbije

AMSS - Manca vozi pod zastavom Srbije

Zahvaljujući licenci Moto saveza Srbije, a uz saglasnost matičnog Auto-moto saveza Slovenije, motociklistkinja Manca Katrašnik ove godine takmičiće se pod zastavom Srbije za Veliku nagradu Katara na Evroazijskom šampionatu.

Pogledajte kako se proizvodi Toyota Mirai (5x video)

Pogledajte kako se proizvodi Toyota Mirai (5x video)

Uvođenje vodonika u automobile spremne za prodajne salone svakako je velika vest. Toyota nam omogućava da "virnemo" u sam proces proizdovnje revolucionarnog modela Mirai, koji se pravi u fabrici Motomachi, gde se auta proizvode od 1959. godine...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje