AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

Nakon tržišta putničkih automobila sistem Servolectric firme ZF Lenksysteme, koji je konstruisan za optimalnu potrošnju, sada osvaja i veliku poslovnu oblast lakih komercijalnih vozila (LCV). Do sada je proizvedeno već preko 23 miliona sistema  električnog upravljanja Servolectric...

Od toga je 2,6 miliona sistema napravljeno sa paralelnim osovinama, sa najvećom snagom zupčaste letve. Uz manje modifikacije ovaj električni sistem upravljanja može da se adaptira za laka komercijalna vozila. U poređenju sa hidrauličkim sistemom upravljanja Servolectric firme ZF Lenksysteme štedi tačno 0,6 litara goriva u NEFZ-ciklusu vožnje (Neuer Europaischer Fahrzyklus - novi evropski ciklus vožnje) u gradskom saobraćaju. Još jedna prednost je sistemska sposobnost, odnosno umrežavanje sa električnim sistemima asistencije. Za kupce to znači više sigurnosti i komfora.

Manja potrošnja goriva –manje ugljen dioksida

Električnom upravljačkom sistemu Servolectric potrebna je snaga samo kada je aktivirano upravljanje. Prema aktuelnim merenjima električno upravljanje u poređenju sa hidrauličkim servo-upravljanjem štedi 0,6 litara goriva na 100 kilometara. Ako se godišnje pređe 25 000 km, to znači da se ostvaruje ušteda od 150 litara goriva samo zahvaljujući upravljanju. Ako je cena jednog litra dizela 1,40 evra, onda to iznosi 210 evra  godišnje.

 

U pogledu emisije CO2 takođe postoji velika mogućnost uštede. U poređenju sa hidrauličkim upravljanjem Servolectric proizvodi za 16,1 g/km manje CO2. Ako vozilo   godišnje pređe 25 000 km,  proizilazi da se ostvaruje ušteda od 0,4 tone CO2. Pored toga zakonodavac je odlučio da se na nivou Evropske Unije uvede kazneni porez za komercijalna vozila koja emituju više od 147 g/km CO2. Ovo će stupiti na snagu 2014. godine, ali će ograničenje u početku biti 175 g/km, a cilj je da se do 2020. postepeno dostigne granična vrednost od 147 g/km. I u ovom slučaju Servolectric pokazuje ogroman potencijal uštede.

„Power-on-demand“

Servolectric se zasniva na principu upravljačkog mehanizma sa zupčastom letvom koji je kod električnog upravljanja povezan sa servomotorom i visokorazvijenom elektronikom. Čim vozač napravi neki pokret pri upravljanju, senzori registruju odgovarajući upravljački momenat i brzinu upravljanja. Iz ovih podataka upravljačka jedinica za nekoliko milisekundi izračuna potrebnu asistenciju upravljanju i servomotor preko recirkulacionog upravljača prenosi optimalni momenat na zupčastu letvu mehaničkog upravljačkog mehanizma. Granica snage ovog upravljačkog sistema odgovara opterećenju upravljačke osovine od 2 000 kilograma. Električni upravljački mehanizam sa paralelnom osovinom koji se pojavio 2006. god. nudi još neke prednosti: potrebno je manje mesta za ugradnju jer više nema  upravljačke pumpe i creva što pojednostavljuje montažu i rasterećuje životnu sredinu. Pored upravljanja u putničkim automobilima ZF-Servolectric sada pokriva i laka komercijalna vozila (LCV), kao npr. Mercedes Sprinter ili Volkswagen Crafter. Time je ovaj višestrani upravljački mehanizam zastupljen u svim klasama vozila, od malih preko srednjih do luksuznih i na kraju dostavnih vozila.

Sistemska sposobnost stvara sigurnost u vožnji

Servolectric može da bude umrežen sa mnoštvom eksternih sistema. Tako sve informacije o uglu upravljača stoje na raspolaganju drugim sistemima kao npr. ESP-u ili nekoj adaptivnoj regulaciji šasije. Osim toga on omogućava sigurnosne funkcije vožnje kao što su asistent za održavanje pravca ili asistent za izbegavanje prepreka. U zavisnosti od situacije odgovarajući sistem reaguje i preporučuje vozaču putem optičkih, akustičnih ili haptičkih signala da koriguje upravljanje. Ako koristite asistent za parkiranje, više nije potrebno da držite volan rukom. Tu Servolectric potpuno autonomno preuzima upravljanje.

ZF Lenksysteme

Priča o novom Aurisu se nastavlja!

Priča o novom Aurisu se nastavlja!

Na obe lokacije, u ulici Kralja Milana, juče od 12 do 15 časova, i u ulici Milentija Popovića od 16 do 19 časova, Auris će se transformisati, i pokazati da je jednako lep i u drugoj boji, i jednako zabavan u novom, originalnom izdanju!

Poslušajte zvuk modernizovanog Porsche 911

Poslušajte zvuk modernizovanog Porsche 911

Modernizovani Porsche 911 izgibio je svoj atmosferski motor, čije mesto je zauzeo manji turbo motor. Agregat ima šest cilindara, zapreminu od 3 litra i opremljen je sa dva turbopunjača. Da li je izgubio karakter?

IAA Frankfurt 2015 - Jaguar i Land Rover

IAA Frankfurt 2015 - Jaguar i Land Rover

Jaguar Land Rover grupa će u Frankfurtu prikazati nove i uzbudljive modele, a osim toga, javnost će premijerno upoznati i sa najnovijim tehnologijama. Na najvećem štandu do sada, Jaguar Land Rover izlaže čak 19 vozila iz svog portfolija...

IAA Frankfurt 2015 - Infiniti Q30

IAA Frankfurt 2015 - Infiniti Q30

Svetska premijera Infiniti-ja Q30, prvog premijum aktiv kompkatnog modela japanskog proizvođača biće održana na predstojećem Salonu automobila u Frankfurtu...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje