AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Istinski izazivač: Atleta i avanturista – Opel Grandland X

Istinski izazivač: Atleta i avanturista – Opel Grandland X

Moderne dinamične linije, „kul“ „off-road“ izgled i povišena pozicija sedenja sa dobrom opštom preglednošću, tipičnoj za jedan SUV, uz čitav niz vrhunskih tehnologija, kao i obilje prostora i komfora za do pet avanturistički nastrojenih putnika – to je novi Opel Grandland X...

Novajlija je istinski izazivač u rastućem SUV segmentu. Samo u C kategoriji automobila, udeo SUV/krosovera je povećan sa sedam odsto 2010., na gotovo 20 odsto trenutno. Idealno opremljen, novi Grandland X dolazi na tržište kao treći član Opel X porodice. On se pridružuje srodnim Opel Crosslandu X i bestseleru Opel Mokki X, koji su nekih 20 centimetara kraći. U isto vreme, Grandland X proširuje obiman Opelov portfolio u veoma popularnoj kompaktnoj klasi, od Astre pa do Zafire.


Sve ovo dolazi zajedno sa ekstremno atraktivnim odnosom cene i performansi. Nakon svetske premijere na Međunarodnom salonu automobila (IAA) u Frankfurtu, novi Opel Grandland X će se u prodajnim salonima naći ubrzo, sa cenama koje startuju od €23.700 (s uključenim PDV-om u Nemačkoj). On je odmah na početku dostupan sa brojnim standardnim komponentama opreme. U njih se ubrajaju LED dnevna svetla, LED zadnja svetla, upozorenje na izlazak iz vozne trake bazirano na kameri (Lane Departure Warning), prepoznavanje saobraćajnih znakova (Road Sign Recognition), inteligentni tempomat, asistencija pri kretanju uzbrdo (Hill Start Assist), Radio R 4.0 sa Bluetooth „hands-free“ funkcijom, klima uređaj sa filterom čestica i mirisa, komforna sedišta sa brojnim mogućnostima podešavanja i 40:60 deljiva zadnja klupa. Opel OnStar je takođe standardan od Edition nivoa opreme. „Kul“, dinamičan dizajn novog Opelovog SUV-a ga čini privlačnim za oko, čak i još više sa opcionim dvobojnim finišem.


Bezbedna zabava u vožnji: IntelliGrip, ultramoderni sistemi asistencije i motori


Grandland X se vozi dinamično baš kao što i izgleda, i nudi jednu stvar iznad svih ostalih: bezbednu zabavu u vožnji tokom cele godine i na svakoj voznoj podlozi. To može da se zahvali opcionom elektronskom IntelliGrip sistemu ostvarivanja trakcije, koji obezbeđuje vrhunsko prijanjanje u različitim voznim situacijama. Vozač ima izbor u vidu pet režima vožnje. Sistem zatim prilagođava distribuciju obrtnog momenta na prednjim točkovima, dozvoljavajući proklizavanje ukoliko je to neophodno, a sa automatskom transmisijom prilagođava tačke promene stepena prenosa, kao i odziv na papučici gasa. Ovo obezbeđuje najbolju moguću trakciju i stabilnu upravljivost, bez obzira da li se Grandland X kreće po snegu, blatu, pesku ili vlažnim površinama.


Grandland X se takođe odlikuje prvoklasnim portfoliom ultramodernih sistema asistencije koje putovanje čine opuštajućim: upozorenje na opasnost od čeonog sudara sa automatskim kočenjem u slučaju nužde i detekcijom pešaka (Forward Collision Warning with Automatic Emergency Braking and pedestrian detection), upozorenje na pospanost vozača (Driver Drowsiness Alert), napredna asistencija pri parkiranju (Advanced Park Assist) i kamera od 360° samo su neki od najinteresantnijih primera. Opcioni sistemi poput adaptivnog tempomata sa funkcijom zaustavljanja, koji održava brzinu i odabrano rastojanje u odnosu na vozilo ispred, i koči do potpunog zaustavljanja ili ubrzava Grandland X kada je to neophodno, podižu bezbednost na još viši nivo. Izvanredan nivo bezbednosti koju pruža novi Grandland X je nedavno potvrđen od strane Euro NCAP-a, koji mu je dodelio pet zvezdica.


Opel ponovo demonstrira svoje posvećivanje liderskoj poziciji u tehnologiji osvetljenja, opremajući po zahtevu Grandland X jasnim belim svetlom, zahvaljujući adaptivnim LED prednjim farovima (Adaptive Forward Lighting – AFL). Funkcije poput osvetljavanja krivine, asistencije pri dugim svetlima i automatsko nivelisanje svetlosnog snopa, garantuju optimalno osvetljenje puta u svim situacijama.

Istinski izazivač: Atleta i avanturista – Opel Grandland X

Pored opcionog, elektronskog IntelliGrip sistema održavanja trakcije i brojnih sistema vozačke asistencije, živahni agregati takođe doprinose zadovoljstvu u vožnji Grandlanda X. Inicijalno, dva motora, koja se mogu pohvaliti odličnom emisijom CO2, biće dostupna – veliki plus u smislu uštede na osnovu nižih taksi i niske potrošnje goriva. Oba motora mogu biti kombinovana sa modernim šestostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem sa optimizovanim trenjem, uz standardan Start/Stop sistem.


- Potpuno aluminijumski 1,2-litarski Turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem goriva isporučuje 96 kW/130 ks i maksimalni obrtni moment od 230 Nm od 1.750 o/min (NEDC potrošnja goriva: grad 6,4-6,0 l/100 km, otvoren put 4,9-4,5 l/100 km, kombinovano 5,5-5,1 l/100 km, 127-117 g/km CO2).
- Dizel zapremine 1,6 litara sa 88 kW/120 ks obezbeđuje maksimalni obrtni moment od 300 Nm od 1.750 o/min (NEDC potrošnja goriva: grad 5,1-4,7 l/100 km, otvoren put 4,2-3,5 l/100 km, kombinovano 4,6-4,0 l/100 km, 118-104 g/km CO2).
- Za klijente koji žele više snage, Opel će proširiti ponudu agregata za Grandland X u bliskoj budućnosti, što uključuje i dizel perjanicu.
- Dodatno, novi osmostepeni automatski menjač će obogatiti pogonski portfolio.


Sportski, elegantan, udoban: Ovako treba da izgleda moderni SUV


Pored živahnih voznih performansi, elegantan stajling, visokokvalitetan i udoban enterijer, kao i sveobuhatna info-zabavna tehnologija, doprinose ambijentu koji podrazumeva ugodan osećaj.


Sa dužinom od 4.477 milimetara, širinom od 1.856 milimetara (bez retrovizora) i visinom od 1.609 milimetara, novi Opel Grandland X je „kul“, robusan SUV, gledajući iz bilo koje perspektive njegovu sportsku pojavu. Napred, iznad zaštitne oplate, počiva odvažna maska hladnjaka koja ponosno nosi Opelovu „munju“. Hromirana krilca obuhvataju logo marke, produžavajući se prema spolja, sve do tankih LED dnevnih svetala u vidu dvostrukog krila, na taj način vizuelno proširujući anfas, darujući Grandlandu X moćan, čvrst stav. Haubu krasi Opelov potpis u vidu kreste – izraz Opelove dizajnerske filozofije „gde se vajarstvo susreće s nemačkom preciznošću“.


Bočni profil evocira na atraktivnu kombinaciju grube SUV pojave i elegantnih linija. Mišićavi, izvajani lukovi točkova i zaštitno oivičenje u donjoj sekciji karoserije, pružaju Grandlandu X pravu „off-road“ pojavu. Nasuprot tome, čiste linije i uglađeno „sečivo“ u donjem pojasu vrata, identifikuju novi Grandland X kao člana Opelove porodice. Opcioni dvobojni finiš sa kontrastnim crnim krovom, dodaje na personalizaciji. Njegovo tečno spajanje sa ostatkom karoserije je naglašeno „prodirućim“ C stubom, što takođe kreira dinamičan spoj sa zadnjim delom. Gledan otpozadi, Grandland X do najmanjeg detalja demonstrira značenje SUV dizajna: širok stav, srebrna donja zaštitna oplata sa integrisanim završecima izduvnih cevi s leve i desne strane, i iznad svega zaštitno oivičenje uz tanka kućišta zadnjih LED svetala, koji zaokružuju sportski, mišićav karakter novajlije.

Istinski izazivač: Atleta i avanturista – Opel Grandland X

Visok kvalitet se nastavlja i u unutrašnjosti vozila: instrument tabla i centralna konzola sa ekranom osetljivim na dodir, postavljeni su jasno i u horizontalnoj liniji sa vozačem. Centralni greben ima tri reda kontrolnih jedinica za brz i intuitivan pristup info-zabavi, kontrolama klima uređaja i funkcijama šasije. Površine enterijera krasi visok kvalitet na pogled i dodir, što vozaču i putnicima pruža osećaj vrhunskog ugođaja i komfora. Oni profitiraju na, za SUV, tipičnoj povišenoj poziciji sedenja, koja ujedno olakšava ulazak i izlazak iz vozila i obezbeđuje dobru preglednost. Opcioni panoramski krov donosi obilje prirodne svetlosti u kabinski prostor i pruža nesmetan pogled ka nebu. Prvoklasan komfor, tipičan za Opel, osiguran je opcionim, AGR (Kampanja za zdravija leđa) sertifikovanim ergonomskim sedištima, kao i grejanjem obruča upravljača i prednjih sedišta.


Dugačko međuosovinsko rastojanje od 2.675 milimetara dodatno doprinosi prozračnom osećaju enterijera i osigurava da do pet putnika uživaju u ovom SUV-u C segmenta. Sa kapacitetom prtljažnika od 514 do 1.652 litra za prtljag i sportsku opremu, novi Opelov SUV je čak ravnopravan sa ekstremno prostranim karavanima iz C segmenta. U zavisnosti od nivoa opreme, pristup prtljažniku je veoma lak i komforan, zahvaljujući senzorski kontrolisanim zadnjim vratima, koja se automatski otvaraju ili zatvaraju prostim pokretom stopala.


U tipično Opelovom maniru, vozač i putnici u Grandlandu X mogu da uživaju u vrhunskoj konektivnosti uz najnoviju generaciju IntelliLink sistema, kompatibilnih sa Android Auto i Apple CarPlay funkcijama, kao i Opel OnStar personalnoj povezanosti i servisnom asistentu, uključujući i Wi-Fi pristupnu tačku¹ i nove usluge kao što su rezervisanje hotelske sobe² i pronalaženje odgovarajućeg parking mesta³. Pametni mobilni telefoni se mogu puniti bežičnim putem. Za ljubitelje muzike, koji žele da uživaju u vrhuskom zvuku, dostupan je Denon premijum audio uređaj sa osam zvučnika i sabvuferom.

¹OnStar usluge zahtevaju aktivaciju i nalog na OnStar Europe Ltd. Wi-Fi Hotspot servisi zahtevaju nalog kod odabranog mrežnog operatera. Troškovi se primenjuju nakon isteka probnih perioda. Sve usluge su podložne pokrivenosti i dostupnosti mreže. Proverite (LOKALNI SAJT) u vezi sa ograničenošću usluga i troškovima.
²Via Booking.com. Neophodne e-mail adresa i kreditna kartica.
³Via Parkopedia


PR

 

I Škoda Enyaq je postala sportska - verzija RS je tu

I Škoda Enyaq je postala sportska - verzija RS je tu

Škoda Auto proširuje svoju RS porodicu još jednim potpuno električnim modelom – Enyaq RS iV. Baš kao i Enyaq Coupe RS iV, češki proizvođač automobila odlučio se za dva motora sa ukupnom snagom sistema od 220 kW* i pogonom na sva četiri točka za vrhunsku verziju SUV modela...

Kijin tržišni udeo u Evropi već 5,1%

Kijin tržišni udeo u Evropi već 5,1%

Brojke koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) potvrđuju da se  Kijin tržišni udeo u Evropi (Kia ovde svrstava zemlje članice EU, EFTA i Ujedinjeno kraljevstvo) u prvih devet meseci 2022. godine povećao na 5,1%...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje