AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

IAA Frankfurt 2019 pod paljbom kritika - demonstracije obeležile izložbu

IAA Frankfurt 2019 pod paljbom kritika - demonstracije obeležile izložbu

Veliki protesti aktivista za zaštitu životne okoline najavljeni su mnogo pre otvaranja IAA u Frankfurtu 2019. Do prvih većih protesta došlo je već tokom "dana za novinare"...

Ispred sajma u Frankfurtu pojavili su se aktivisti organizacije Greenpeace, koji su naduvali veliki crni balon sa natpisom CO2, navodno ispunjen dimom iz starog pick-upa. Uprkos povećanoj bezbednosti na ovoj međunarodnoj manifestaciji, aktivisti ove organizacije su uspeli da se probiju u izložbeni prostor. Oni su se tokom posete kancelarke Angele Merkel popeli na nekoliko SUV modela na štandovima Volkswagen i BMW, i držali transparente "Klimatske ubice".

Greenpeace je istakao 14. septembra u 575 gradova u Nemačkoj protestovalo 1,4 miliona ljudi.

"Automobilska industrija još nije shvatila klimatsku krizu. Umesto predstavljanja velikih SUV modela, koji troše puno goriva, proizvođači automobila moraju da okončaju eru ovih gradskih cisterni i prestati sa proizvodnjom motora sa unutrašnjim sagorevanjem." - izjavio je Benjamin Stephan, jedan od aktivista organizacije Greenpeace.

IAA Frankfurt 2019 pod paljbom kritika - demonstracije obeležile izložbu

Ispred frankfurtskog sajma, Greenpeace je postavio veliki balon zapremine 1.400 m³, na kojem je pisalo CO2. U balonu se nalazi oko 2,5 tona CO2 - ovu količinu štetnog gasa emitovali su SUV automobili u Nemačkoj za prvih 7 meseci, prešavši manje od 30 metara!
 
 
Neke organizcije se zalažu za nemačke gradove bez automobila. Portparol nemačke radikalne ekološke aktivističke grupe „Rocks in Gearbox“ (kamenje u menjaču), Tina Velo, izjavila je da je IAA Frankfurt mesto, gde se političari i proizvođači automobila sreću samo zbog toga, kako bi jedni drugima čestitali. "Moramo se odreći automobila, želimo gradove bez automobila." - istakla je Tina Velo.

Najveći protesti su održani u prethodnog vikenda, kada je na ulice izašlo između 18.000 i 25.000 ljudi, od čega oko 10.000 je bilo na biciklu. Najveći broj biciklista se zatim uputio na autoputeve A661 i A648, koji su ključni za Frankfurt Auto Show, što je u značajnoj meri komplikovalo dolazak posetilaca. Zajednički zahtev demonstranata su, da se zaustavi proizvodnja motora sa unutrašnjim sagorevanjem što je pre moguće i da se podrži mobilnost bez emisija, poput vožnje bicikla, pešačenja, autobusi ili vozovi.
 

Najveća kritika bila je usmerena na spor prelazak automobilske industrije ka saobraćaju bez emisija, kao i na SUV vozila, koja su posebno opasna za životnu sredinu i život u gradu. Otklon prema SUV automobilima povećan je nakon nedavne smrti četvoro pešaka u Berlinu, kada je vozač SUV modela izgubio kontrolu nad automobilom. Neki su čak pozvali i na zabranu ulaska ovih vozila u gradove.

Pomalo je iznenađujuća upornost, da ne kažemo tvrdoglavost, kojom aktivisti pozivaju na brže napuštanje proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Jer, većina proizvođača automobila prethodnih godina je uložila ogromne sume u razvoj elektro-mobilnosti, o čemu svedoče i štandovi na IAA u Frankfurtu. Čini se, da je potrebna čvršća saradnja proizvođača i država, kako bi se udeo elektromobila na ulicama povećao. U Evropi ove godine udeo elektromobila na tržištu novih vozila iznosi oko 2 %, što znači da je električna mobilnost još uvek daleka vizija. Veliki deo posla je pred kompanijama koje se bave energetskom mrežom.

Automagazin.rs
Foto: Greenpeace

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje