AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Opel Insignia (2017) - maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost

Nova Opel Insignia (2017) - maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost

Euro NCAP je potvrdio integritet ukupnog koncepta nove Opel Insignije. U svom  najnovijem ocenjivanju nivoa bezbednosti  objavljenog danas, Euro NCAP je Insigniju Grand Sport i Insigniju Sports Tourer nagradio sa maksimalnih pet zvezdica...

Nova Opel Insignia (2017) - maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost

Potpuno nova Opelova perjanica je postigla visoke ocene u svakoj od ocenjivanih kategorija – zaštiti odraslih putnika, zaštiti dece, zaštiti pešaka i bezbednosnim sistemima asistencije.


Komentarišući performanse nove Insignije na „kreš“ testu, Euro NCAP je posebno pohvalio dva inovativna bezbednosna sistema. Reč je o potpuno novoj aktivnoj haubi, koja se u slučaju sudara podiže mereno u milisekundama, na taj način povećavajući distancu u odnosu na motor, što pešacima nudi dodatnu zaštitu, a „funkcioniše robusno u odnosu na širok spektar različitih telesnih građa i u širokom rasponu brzine“.


Uglađeni sistem automatskog kočenja u slučaju krajnje nužde, koji može da detektuje pešake i ostala vozila „pokazao se dobro ... (i) ... pri visokim brzinama na autoputu pokazao dobre performanse, izbegavši ili ublaživši incidente.“

Nova Opel Insignia (2017) - maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost

„Najviše ocene Euro NCAP-a pokazuju da individualne bezbednosne komponente nove Insignije zaokružuju ukupan sistem“, kaže upravni direktor prodaje i postprodaje, Peter Kispert (Peter Küspert). „Međutim, bezbednost je na prvom mestu kod Opela, ne samo kada je naša perjanica u pitanju; najmlađi članovi našeg proizvodnog portfolija, Crossland X i Grandland X, takođe nude upozorenje na opasnost od čeonog sudara sa automatskim kočenjem u slučaju krajnje nužde, jer mi želimo našim kupcima da ponudimo najnovije bezbednosne tehnologije. Na kraju krajeva, kao što naša marka kaže, budućnost pripada svima.

Nova Opel Insignia (2017) - maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost

Pored aktivne haube i automatskog kočenja u slučaju krajnje nužde, nova Insignia impresionira i mnogim drugim ultramodernim sistemima asistencije. Nijedan drugi automobil iz ove klase ne nudi tako širok spektar inteligentnih tehnologija kao što je to slučaj sa novom generacijom Opelove perjanice:


• IntelliLux LED® matrični farovi: 16 LED segmenata koji vode računa o funkciji dugih svetala integrisanih u tanka kućišta farova Insignije, obezbeđuju različite svetlosne obrasce u cilju prilagođavanja aktuelnoj situaciji u saobraćaju, i to sa najvećom mogućom precizinošću. Tranzicije između različitih svetlosnih obrazaca su sada brže i neprimetnije.


• „Head-up“ displej: Informacije poput brzine kretanja, saobraćajnih znakova, postavljene brzine na limiteru ili adaptivnom tempomatu, uz navođenje navigacionog sistema, projektuju se na vetrobran. Vozači na taj način sve imaju u direktnoj liniji pogleda, što osigurava da u svakom momentu drže oči na putu.


• Adaptivni tempomat (ACC) sa automatskim kočenjem u slučaju krajnje nužde: Koristi kameru i radarske senzore da bi izmerio distancu u odnosu na vozilo ispred i u odnosu na to prilagođava brzinu kretanja. Ukoliko se rastojanje naglo smanjuje kada vozač ispred naglo zakoči, pale se crvene LED diode projektovane u „head-up“ displeju, uz zvučno upozorenje. U isto vreme, ACC inicira automatsko kočenje u slučaju krajnje nužde – brže nego što bi osoba mogla da reaguje.


• Asistencija pri održavanju vozne trake sa automatskom korekcijom na volanu: Vožnja u svakom momentu zahteva maksimalnu pažnju, ali ukoliko sistem registruje da automobil nenamerno izlazi iz vozne trake, on će primeniti nežne korekcije na volanu i prikazati to na displeju, pri brzinama između 60 i 180 km/h.

Nova Opel Insignia (2017) - maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost

Evo i komplementarnih sistema asistencije koje vozaču Insignije obezbeđuju izvanrednu ukupnu preglednost, što zaista igra važnu ulogu u uslovima urbane vožnje:

• Po prvi put u Opelu, tu je kamera koja pokriva 360°: Ona se zapravo sastoji od četiri individualne kamere pozicionirane na svakoj strani automobila. Ovaj kombinovani sistem obezbeđuje opcioni pogled iz ptičje perspektive od 360 stepeni, što u velikoj meri olakšava svako parkiranje ili precizan manevar pri niskim brzinama. Vozač na taj način može da ima sve u vidnom polju peko IntelliLink displeja na centralnoj konzoli – bez neprijatnog okretanja glave i uvrtanja vrata.


• Zadnja kamera: Prikazuje zonu iza vozila na IntelliLink ekranu osetljivom na dodir, sve dok je ručica menjača u poziciju za vožnju unazad. Dinamičke usmeravajuće linije, bazirane na uglu zaokreta volana, prikazane su na displeju, tako da pomažu preciznoj vožnji unazad i uparkiravanju.


• Upozorenje na unakrsni saobraćaj iza vozila. Ovaj sistem koristi radarske senzore smeštene u zadnjem odbojniku u cilju detektovanja objekata koji dolaze pod 90 stepeni sa leve ili desne strane iza vozila, do daljine od 20 metara. On upozorava vozača putem vizuelnih i zvučnih signala, što je veoma korisna funkcija pri vožnji unazad prilikom isparkiravanja, kada je vidljivost znatno ograničena.


• Napredna asistencija pri parkiranju: Ultrasonični senzori u prednjiem i zadnjem odbojniku Insignije identifikuju odgovarajuće parking mesto i detektuju moguće prepreke. Kada je slobodno parking mesto uočeno, sistem automatski vrši parkiranje bez potrebe vozača da dotiče volan. Sve što on treba da uradi je da vrši neophodne radnje na papučicama i menjaču.

Nova Opel Insignia (2017) - maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost

Čitav niz dodatnih asistencija baziranih na radarskim senzorima i kamerama kompletira ovaj portfolio i čini vožnju nove Insignije još bezbednijom. Tu su uključeni sledeći sistemi:

 

• Upozorenje na promenu vozne trake sa upozorenjem na „mrtav ugao“. Radarski senzori koji vode računa o onome šta se dešava iza vozila pokrivaju zonu do 70 metara iza levog i desnog spoljnog retrovizora, na taj način upozoravajući vozača na približavanje ostalih učesnika u saobraćaju u okolnim trakama. Na ovaj način, sistem prevenira eventualne sudare kada vozač namerava da promeni voznu traku.


• Indikacija držanja rastojanja na centralnom informacionom displeju: koristi prednju kameru ili prednji radar u cilju detektovanja vozila koja se kreću na putu ispred i u sekundama izračunava distancu u odnosu na njih, što je od veće pomoći vozaču u smislu procenjivanja nego upozorenje na instrument klasteru. Stililizovani zeleni automobil predstavlja vozilo ispred. Ukoliko je rastojanje nedovoljno, aktivira se upozorenje a ikonica automobila postaje žuta.


• Upozorenje na opasnost od čeonog sudara: Asistira vozaču prilikom izbegavanja ili ublažavanja čeonog sudara uz postavku kočenja u slučaju krajnje nužde, zavisne u odnosu na situaciju. Ukoliko se Insignia suviše brzo približava automobilu ispred, sistem upozorava vozača jakim zvučnim signalom, vizuelnim alarmom na instrument klasteru i LED projekciji na vetrobranu. Vozač može da bira između „blizu“, „srednje daleko“ ili „daleko“ postavki.


• Asistencija pri prepoznavanju saobraćajnih znakova: Najnovija generacija TSA sistema može da detektuje i prikaže okrugle saobraćajne znakove poput ograničenja brzine i ukidanja restrikcija, kao i mnoge pravougaone znakove. Sistem procesuira podatke koje obezbeđuje prednja kamera, kao i podatke iz mapa opcionog navigacionog sistema. Ograničenja brzine su takođe vidljiva na „head-up“ displeju ukoliko je on prisutan.


PR

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje