Svetska premijera potpuno novog Volvoa XC90
Meseci nagađanja završeni su 28. avgusta, nakon što je Volvo predstavio potpuno novi XC90 model, s kojim je održao obećanje da će stvoriti vizuelno upadljiv premijum SUV visokog kvaliteta sa sedam sedišta. To je model koji donosi vrhunske bezbednosne elemente, inovativnu pogonsku tehnologiju s beskompromisnom kombinacijom snage i efikasnosti i superioran kvalitet enterijera, a sve uz početnu cenu od 62.456 evra...
Nakon tri godine rada i kao deo investicionog programa vrednog 11 milijardi američkih dolara, novi XC90 obeležava početak novog poglavlja u istoriji Volvoa. Taj model donosi novi dizajnerski izraz, primenu novih tehnologija i upotrebu nove podesive SPA arhitekture.
„Ovo je jedan od najvažnijih dana u našoj istoriji. Ne samo da predstavljamo novi automobil, već ponovo predstavljamo naš brend. Ovaj dan označava novu eru za kompaniju Volvo, jer XC90 utire put ponudi uzbudljivih automobila u nadolazećim godinama“, ističe Håkan Samuelsson, predsednik Volvo Car grupacije.
Novo lice Volvoa
Simbolizujući istorijski dan u 87 godina dugoj tradiciji Volvoa, novi XC90 biće prvi automobil koji će nositi novi naglašeniji fabrički logotip, elegantno umetnut u masku hladnjaka, a koji zajedno s novim dnevnim T svetlima u stilu „Thorovog čekića“ stvaraju novo, samouvereno lice budućih Volvo automobila.
Veliki poklopac motora s novom topografijom, naglašene linije „ramena“ i bočne strane, spojeni s novim zadnjim svetlima u obliku tetovaže, još su jedan važan dizajnerski detalj koji će krasiti i ostale buduće Volvo modele.
Kako bi se naglasio mišićav nastup celog vozila, novi XC90 dolazi u kombinaciji s atraktivnim naplacima prečnika do 22 inča.
„Ukupan utisak, kako spoljašnjosti tako i unutrašnjosti, ima jaku povezanost s ključnim elementima švedskog životnog stila - prostranosti, osvetljenosti i težištu na dobrobiti svih putnika“, napominje Thomas Ingenlath, stariji potpredsednik odeljenja za dizajn pri Volvo Car grupaciji.
Prvi SUV bez kompromisa
Novi XC90 je jasan dokaz Volvo-by-Volvo strategije. Njegova nesvakidašnja kombinacija luksuza, prostranosti, svestranosti, efikasnosti i bezbednosti iznova će promeniti SUV segment, baš kao što je to 2002. godine uradio i prvi XC90.
„SPA nam je omogućila stvaranje prvog beskompromisnog SUV-a na svetu. Dobili smo agilnost osetno manjeg automobila, vrhunsku prostranost, ali i navalu adrenalina, a koju nude naši motori koji isporučuju sjajnu kombinaciju snage i niske emisije izduvnih gasova. Dakako, Volvo oznaka potvrda je i standardno visoke bezbednosti“, tvrdi Peter Mertens, stariji potpredsednik odeljenja za istraživanje i razvoj pri Volvo Car grupaciji.
Kombinacija snage i efikasnosti bez premca
Novi XC90 pokreće nekoliko verzija nove Drive-E familije 2,0-litarskih četvorocilindarskih dizelaša i benzinaca, a svi oni redom nude nesvakidašnji spoj performansi i niske potrošnje.
Vrhunska „Twin Engine“ opcija kombinuje 2,0-litarski četvorocilindarski benzinac s kompresorom i turbopunjačem i električni motor, a sve zajedno daje visoku izlaznu snagu od nekih 400 KS, ali i emisiju ugljen-dioksida od tek 60 g/km.
Najopsežniji standardni bezbednosni paket
Novi XC90 nudi najopsežniji i tehnološki najsofisticiraniji standardni bezbednosni paket, dostupan u automobilskoj industriji, a koji uključuje i neke potpuno nove tehnologije - zaštitu od sletanja s puta i automatsko kočenje na raskrsnicama.
U slučaju sletanja s puta, novi Volvo XC90 otkriva šta se događa i zateže sigurnosne pojaseve na prednjim sedištima, kako bi zadržao putnike u njihovim bezbednijim položajima. Da bi se sprečile povrede kičme, dolazi do apsorpcije energije između sedišta i okvira za sedišta s jastučićima, tako što dolazi do upijanja vertikalnih sila koje mogu nastati kada automobil dotakne tvrdu podlogu izvan puta.
Volvo XC90 je prvi na svetu automobil s tehnologijom automatskog kočenja koja deluje u situacijama na raskrsnicama kada automobil „izleti“ pred nailazeće vozilo. To se često događa na prometnim gradskim raskrsnicama kao i na auto putevima, gde su ograničenja brzine veća.
City Safety postaje temelj sistema automatskog kočenja, koji su standardna oprema u novom XC90. On sada pokriva vozila, bicikliste i pešake ispred automobila, kako danju tako i noću.
„Nove tehnologije značajno će nas približiti ispunjenju naše vizije da do 2020. godine proizvedemo takav automobil u kojem niko neće poginuti niti biti ozbiljno povređen. Naš fokus na bezbednost je isti kao i pre 90 godina, kada je kompanija stvorena. Pomno proučavamo podatke, pažljivo vršimo kalkulacije i stvaramo inovacije. Rezultat svega je najsigurniji automobil do sada proizveden”, ističe Peter Mertens.
Tri područja na koja se Volvo fokusira – a to su bezbednost, povezanost i autonomna vožnja - pomoći će Volvou da ostvari svoju već spomenutu viziju 2020.
„S novim XC90, stvaramo prvi korak prema autonomnim automobilima. Nova funkcija koja automatski prati vozilo u gradskom start/stop režimu vožnje ponudiće radikalno pojednostavljeno poluautonomno iskustvo vožnje“, uveren je Lex Kerssemakers, stariji potpredsednik odeljenja za proizvodnu strategiju i upravljanje proizvodnim linijama.
Luksuzni enterijer
Unutrašnjost Volvoa XC90 je najluksuzniji Volvov enterijer svih vremena. Najbitniji element je centralna konzola u stilu velikog tableta s velikim ekranom osetljivim na dodir, a koji je srce novog kontrolnog sistema. Ovaj sistem u potpunosti ukida potrebu za klasičnim tasterima i prekidačima i predstavlja potpuno nov način kontrole nad funkcijama automobila. Istovremeno, pomaže u stvaranju modernog, prostranog i jednostavnog enterijera.
„Novi enterijer je čist i jednostavan, a istovremeno odiše sofisticiranim samopouzdanjem i formom, koju kupci luksuznih SUV vozila i očekuju. Jednostavnost je u savršenom skladu s našim skandinavskim dizajnerskim nasleđem. Krase ga prostrane površine i mogućnost stvaranja modernog i luksuznog osećaja“, napominje Thomas Ingenlath.
Enterijer novog Volvoa XC90 kombinuje odabrane materijale, kao što su mekana koža i drvo s ručno rađenim detaljima, poput ručice menjača izrađene od kristalnog stakla Orrefors, slavne švedske staklarske kompanije, a valja istaknuti i kontrole audio sistema koje krasi dijamantni finiš. Maksimalan kvalitet izrade bio je u težištu tokom celokupnog razvojnog rada.
Novi XC90 kao istinski sedmosed krase inovativno dizajnirana sedišta koja oslobađaju unutrašnji prostor za putnike u drugom i trećem redu. Sedišta u trećem redu nude vrhunsku udobnost za dva putnika visine do 170 cm.
Jedan od najboljih audio sistema na svetu
Potpuno novi Volvo XC90 svojim vlasnicima će ponuditi jedan od najsposobnijih audio sistema dostupnih na tržištu, delo saradnje švedske kompanije s renomiranom britanskom firmom za audio opremu Bowers&Wilkins.
Sistem se sastoji od 12-kanalnog 1.400 W pojačala klase D i ukupno 19 zvučnika. Tu je i prvo na svetu vazduhom hlađeno pojačalo, integrisano u samu karoseriju, što čitav enterijer pretvara u ogromno pojačalo.
Softver poslednje generacije procesuira sam zvuk, tako što savršeno upravlja radom svih komponenti audio sistema. Sve to donosi emotivno iskustvo vrhunskog audio uživanja.
Dve glavne teme dodataka
Potpuno novi XC90 dostupan je s brojnom opremom koja omogućava vlasniku da u potpunosti personalizuje automobil. Postoje dve glavne teme spoljnog stylinga:
- Urban Luxury paket kombinuje karoserijske elemente u boji vozila s detaljima od poliranog nerđajučeg čelika i ekskluzivnim 21-inčnim poliranim naplacima koji „dovršavaju“ elegantni izgled
- Rugged Luxury paket naglašava robusnost automobila s mat crnim karoserijskim elementima i jedinstvenim 22-inčnim naplacima.
Grand Motors