AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Značajno povećanje prodaje automobila na lizing u Srbiji

Značajno povećanje prodaje automobila na lizing u Srbiji

U prvih šest meseci 2014. godine lizing u Srbiji beleži rast, pa je ukupna vrednost novozaključenih ugovora iznosila 141.6 miliona evra, što je povećanje od 3.9 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Na lizing su se najviše finansirala putnička vozila, koja beleže rast od čak 12.6 odsto...

... pa je ukupna vrednost novozaključenih ugovora iznosila 53.4 miliona evra. Povećanju plasmana lizing industrije najviše su doprineli klijenti koji su i ranije imali sklopljene ugovore sa lizing kućama i koji sada ulaze u proces obnove voznog parka.

 

“Lizing ugovori se uglavnom sklapaju na period od pet godina, nakon čega se klijenti odlučuju da obnove vozni park i sklope nove ugovore o lizingu. Kako je u periodu oko 2008. godine zabeležen izuzetno veliki broj sklopljenih ugovora koji su u prethodnom periodu istekli, klijetni se ove godine odlučuju za nove ugovore i prepoznajemo novi talas rasta finansiranja putem lizinga”, objašnjava Teodora Milenković, generalni sekretar Asocijacije lizing kompanija Srbije.

Ona je istakla da je po njenom mišljenju, ponovno odlučivanje da se kupovina automobila finansira na lizing dokaz konkurentnosti ovog vida finansiranja u odnosu na bankarske kredite, što se ne prepoznaje samo kod kupovine putničkih vozila već i u drugim segmentima finansiranja.

 

“Iako veliki deo lizing portfolija predstavlja finansiranje putničkih vozila, koja u ukupnoj strukturi lizing ugovora u privih šest meseci 2014. godine zauzimaju 38 odsto, značajno je zastupljeno i finansiranje nabavke komercijalnih i teretnih vozila, kao i mašina i opreme”, ističe Milenković.

 

Tako su, u ukupnoj strukturi novozaključenih ugovora u prvih šest meseci 2014. godine, komercijalna i teretna vozila zauzimala 31 odsto, mašine i oprema 22 odsto, dok je finansiranje nekretnina na lizing u ukupnom portfoliju lizing kompanija bilo zastupljeno sa 9 odsto. Najveći korisnici lizinga su tradicionalno pravna lica, a na vodećem mestu se nalaze firme koje se bave trgovinom, transportom ili proizvodnom delatnošću.

 

“Veliko interesovanje pravnih lica, je sasvim prirodno, imajući u vidu karakteristike lizinga kao finansijskog proizvoda. Finansiranje putem liznga ne zahteva dodatno stavljanje imovine pod hipoteku ili traženje bilo kakvog drugog sredstva obezbeđenja, što kompanijama posebno pogoduje jer, i pored kupovine nove mašine ili automobila na lizing, one i dalje zadržavaju svoju fleksibilnost. S druge strane, i same procedure odobrenja lizinga su mnogo brže i jednostavnije, a kamate izuzetno konkurentne, te je normalno da se firme, kod kupovine predmeta poput vozila ili proizvodne opreme i mašina, sve češće okreću lizingu”, objašnjava Milenković.

 

Milenković predviđa da se i u narednom periodu očekuje rast lizinga, a perspektivnost ovog segmenta finansijskog tržišta potvrđuju i najnovija istraživanja sprovedena od strane Leaseurope - Asocijacije lizing kompanija Evrope, koja su utvrdila da lizing kompanije u Evropi beleže kvalitetniji plasman nego finansijske institucije koje se bave tradicionalnim vidovima finansiranja.

 

Asocijacija lizing kompanija Srbije (ALCS)

Nova Mercedes-Benz E-Klasa je otkrivena!

Nova Mercedes-Benz E-Klasa je otkrivena!

Mercedes-Benz već duže vreme nas drži u stanju pripravnosti sa novom generacijom modela E-Klasa. Posle informacija na kašikicu i špijunskih fotografija, konačno možemo videti novu E-Klasu u punoj svojoj lepoti...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje