AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Zašto brzina od 50 km/h u naselju?

Zašto brzina od 50 km/h u naselju?

Nepropisna i neprilagođena brzina kretanja uslovima saobraćaja i stanju na putevima jedan je od glavnih uzorka nastanka saobraćajnih nezgoda sa najtežim posledicama. U toku 2013. godine, nepropisna i neprilagođena brzina bila uzrok nastanka 33,6% od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda...

...od čega 51,1% nezgoda sa poginulim i 38,6% nezgoda sa povređenim licima.

Stupanjem na snagu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima dozvoljena brzina kretanja u naselju je smanjena sa 60 km/h na 50 km/h.

Kod velikog broja vozača postoji nedoumica zašto je ovo smanjenje uvedeno, dok velika većina misli da je ova odredba doprinela smanjenju protoka saobraćaja i stvaranju velikih gužvi na putevima. Ipak, ograničenje brzine kretanja u naselju na 50 km/h postoji u većini zemalja koje uspešno upravljaju bezbednošću saobraćaja i iz godine u godinu imaju manji broj saobraćajnih nezgoda i nastradalih na putevima.

Kako povoljni vremenski uslovi podstiču vozače da voze većim brzinama od dozvoljene, Agencija za bezbednost saobraćaja podseća sve vozače na značaj poštovanja ograničenja brzine kretanja u naselju. Naime, samo na primeru saobraćajnih nezgoda sa pešacima lako je uočiti koliko se drastično mogu razlikovati njihove posledice.

Ukoliko automobil udari pešaka pri brzini od 50 km/h, verovatnoća da će pešak smrtno stradati je oko 40%. Pri brzini vozila od 60 km/h, ova verovatnoća raste na oko 80%. Dakle, jasno je da se sa 10 km/h većom brzinom kretanja dvostruko povećava verovatnoća smrtnog stradanja pešaka u slučaju nezgode, što u potpunosti ide u prilog odluke o smanjenju ograničenja brzine kretanja u naselju.

Sa druge strane, ukoliko automobil udari pešaka pri brzini od 80 km/h, gotovo da ne postoje šanse da preživi.

Uporedno sa brzinom, česta je zabluda kod vozača da sigurnosni pojas koriste isključivo kada vozilom upravljaju van naselja. Ovim putem apelujemo na sve vozače, pa i putnike, da uvek u vozilu koriste sigurnosni pojas i da time spreče nastanak povreda u slučaju nezgode.

POŠTUJTE PROPISE! POŠTUJTE ŽIVOT!
AGENCIJA ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA REPUBLIKE SRBIJE!

One su bolje za volanom nego većina muškaraca (FOTO)

One su bolje za volanom nego većina muškaraca (FOTO)

Muški šovinisti smatraju, da je ženi mesto pored šporeta i da ona ne treba da se meša u "muške stvari", među koje spada i vožnja automobila. Ove lepotice bi itekako imale šta da pokažu za volanom, čak i muškarcima koji sebe smatraju vrhunskim vozačima...

Audi Q2 - otkrivanje se nastavlja

Audi Q2 - otkrivanje se nastavlja

Posle modela Q3, Q5 i Q7, Audi nam "na kašikicu" predstavlja novog člana Q porodice, koji će nositi ime Q2. Pred nama su dve fotografije, koje nam otkrivaju Audi Q2 ispod plašta iz dva ugla...

Mercedes-Benz C-Klasa Cabriolet - prva zvanična skica

Mercedes-Benz C-Klasa Cabriolet - prva zvanična skica

Nemačka kompanija Mercedes-Benz potvrdila je informaciju, da priprema model C-Klasu u verziji kabriolet. Posredstvom zvaničnog Facebook profila, Mercedes je u svet pustio prvu skicu i kratku informaciju, da je ovo prvi put u istoriji, da C-klasa postaje kabrio...

Volvo V90 na prvim fotografijama

Volvo V90 na prvim fotografijama

18. februara zvanično će biti predstavljen Volvo V90. Na internetu su prostrujale prve fotografije, istina nezvanične, koje su verovatno oficijelne fotografije sličajno "procurele" u javnost (ako dana bilo šta može biti slučajno)...

Volvo XC60 najprodavaniji kompaktni SUV u Evropi

Volvo XC60 najprodavaniji kompaktni SUV u Evropi

Volvo XC60 uživa sve veću popularnost  na evropskom tržištu, gde je proteklu godinu završio na vodećoj poziciji po prodaji u svom segmentu, pokazuju podaci JATO Dynamics, vodeće svetske kompanije za prikupljanje podataka i istraživanje tržišta u automobilskoj industriji...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje