AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford Fiesta Red Edition i Black Edition

Ford Fiesta Red Edition i Black Edition

Fordov novi 1,0-litarski EcoBoost sa 140 KS je najmoćniji ikada napravljen 1,0-litarski serijski automobilski motor, koji po litru radne zapremine isporučuje više snage od motora koji pokreću superautomobile Bugatti Veyron ili Ferari 458 Speciale...

Ford Fiesta Red Edition i Black Edition

Novu verziju motora, koji je proglašen Međunarodnim motorom godine 2012, 2013. i 2014-te, karakteriše revidirana kalibracija koja omogućava da isporuči 12 odsto više snage i debituje u novim verzijama Ford Fiesta Red Edition i Ford Fiesta Black Edition, koje nude upečatljiv novi stajling i dinamičke performanse za kupce Fieste u Evropi.

Taj motor takođe nudi više nego dva puta veću snagu po litru radne zapremine nego 1,6-litarski motor sa 100 KS koji je pokretao sportsku Ford Fiestu S pre samo 10 godina, dok su za više od trećine poboljšani efikasnost u potrošnji goriva i emisiji CO2 - sa 4,5 l/100 km i 104 g/km CO2* u verzijama Ford Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition.

"Više snage po litru radne zapremine nego motor koji je pokretao u svetu najbrži drumski automobil kao što je do nedavno bio onaj iz 2010. i duplo povećanje snage u odnosu na prethodnika tokom samo jedne decenije, pokazuju kakav je ogroman korak u razvoju učinio 1,0-litarski EcoBoost motor", kaže Joe Bakaj, potpredsednik za razvoj proizvoda u Ford Evropa. "Ta osnova, koja kipti od snage, pruža uzbudljivo iskustvo vožnje koje kupci očekuju od Forda, sa efikasnošću u potrošnji goriva shodno potrošačkoj tražnji."

Fordov 1,0-litarski EcoBoost motor koristi turbopunjač, dvostruko nezavisno upravljanje radom ventila (Ti-VCT) i direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom da bi postigao kombinaciju performansi i efikasnosti bez premca.

Kompaktan, turbo punjač motora niske inercije, vrti se čak do 248.000 obrtaja u minutu - više od 4.000 puta u sekundi i skoro dva puta više obrtaja od turbo punjača u motoru koji pokreće trkačke bolide F1 u sezoni 2014. Tako obezbeđuje dodatno punjenje pod pritiskom od 2,6 bara, što je više nego dovoljno da se napumpaju pneumatici na Ford Fiesti.

Nova kalibracija kontrole nadpunjenja turbo punjačem, Ti-VCT, hladnjak sabijenih gasova (interkuler), upravljanje gasom i kontrola vremena (tajminga) paljenja su povećali snagu od 125 do 140 KS i maksimalni obrtni momenat na 180 Nm pri 1.400 do 5.000 obrtaja u minutu, pomažući novim verzijama Fiesta Red i Black Editions da postignu ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9 sekundi i maksimalnu brzinu od 201 km/h.

Ford Fiesta Red Edition i Black Edition

"Dokaz naprednog dizajna 1,0-litarskog EcoBoost motora jeste da smo bili u stanju da podesimo motor na 140 KS samo jednom promenom hardvera – unapređenjem zaptivke cilindarske glave, zbog povećanog pritiska", kaže Andrew Fraser, rukovodilac kalibraže benzinskih motora u Ford Evropa. "Najveći pritisak na klip prečnika 7 cm je 124 bara - ekvivalentan pritisku kao kada bi potpuno odrastao afrički slon teži od 5 tona stojao na vrhu poklopca boce sa osvežavajućim pićem."

Razvijen od strane Fordovih stručnjaka širom Evrope, uključujući inženjere Fordovog Evropskog centra za istraživanje i napredni inženjering u Aachenu, u Nemačkoj i Tehničkog centra u Duntonu, u Velikoj Britaniji, motor koristi kompaktnu cilindarsku glavu od livenog gvožđa dovoljno malu da množe da stane u odeljak za prtljag iznad glava putnika u avionu.

Motor takođe poseduje cilndarsku glavu od aluminijuma sa integrisanom izduvnom granom koja smanjuje temperature izduvnih gasova za optimalan odnos gorivo-vazduh. Inovativni zamajac i dizajn prednje remenice pružaju poboljšanu prefinjenost u poređenju sa tradicionalnim dizajnom trocilindarskih motora.

Ford Fiesta Red Edition i Black Edition

Trenje unutar motora je smanjeno specijalno presvučenim klipovima, manjom zategnutošću klipnih prstenova, zaptivnim prstenovima kolenastog vratila sa manjim trenjem i zupčastim kaišem potopljenim u ulju. Pumpa za ulje sa promenljivom zapreminom obezbeđuje podmazivanje prema potrebama i optimizuje pritisak ulja, za poboljšanu efikasnost potrošnje goriva.

Fordov 1,0-litarski EcoBoost motor je u prvom kvartalu 2014. izabran od skoro 30 odsto kupaca Fieste, pomažući Fiesti da stekne status najprodavanijeg malog automobila u Evropi tokom tog vremenskog razdoblja, a takođe i tokom cele 2013. i 2012. godine.**

Pored Fieste, 1,0-litarski EcoBoost je dostupan u još devet vozila: Focus, B-MAX, EcoSport, C-MAX i Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect i Transit Courier. Ove godine će takođe biti predstavljen u potpuno novom Mondeu.

Nove verzije Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom od 140 KS u prodaji će biti kasnije ove godine.

* Deklarisana potrošnja goriva i emisija CO2 izmerene su u skladu sa tehničkim zahtevima i specifikacijama evropskog pravilnika (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008 kao poslednjom dopunom. Potrošnja goriva i emisije CO2 odnose se na određenu verziju vozila, a ne samo na jedno konkretno vozilo. Primenjena standardizovana procedura ispitivanja omogućuje poređenje između različitih tipova vozila i proizvođača. Pored ekonomičnosti samog vozila, na potrošnju goriva i emisiju CO2 utiču i način vožnje i čitav niz drugih ne-tehničkih činilaca. Ugljen-dioksid (CO2) je jedan od gasova koji je glavni uzročnik efekta staklene bašte, odgovornog za globalno zagrevanje planete. Rezultati se mogu razlikovati od potrošnje dobijene u drugim delovima sveta zbog različitih ciklusa vožnje i propisa koji se na tim tržištima primenjuju.

** Po zadnjim razpoložljivim podacima JATO Dynamics, koji se temelje na informacijama dobijenih od JATO Consult, kompanijinog ugovornog konstalnih servisa. Podaci su zasnovani na prodaji u 30 evropskih država. Za više informacija, posetite www.jato.com.

Grand Motors

One su bolje za volanom nego većina muškaraca (FOTO)

One su bolje za volanom nego većina muškaraca (FOTO)

Muški šovinisti smatraju, da je ženi mesto pored šporeta i da ona ne treba da se meša u "muške stvari", među koje spada i vožnja automobila. Ove lepotice bi itekako imale šta da pokažu za volanom, čak i muškarcima koji sebe smatraju vrhunskim vozačima...

Audi Q2 - otkrivanje se nastavlja

Audi Q2 - otkrivanje se nastavlja

Posle modela Q3, Q5 i Q7, Audi nam "na kašikicu" predstavlja novog člana Q porodice, koji će nositi ime Q2. Pred nama su dve fotografije, koje nam otkrivaju Audi Q2 ispod plašta iz dva ugla...

Mercedes-Benz C-Klasa Cabriolet - prva zvanična skica

Mercedes-Benz C-Klasa Cabriolet - prva zvanična skica

Nemačka kompanija Mercedes-Benz potvrdila je informaciju, da priprema model C-Klasu u verziji kabriolet. Posredstvom zvaničnog Facebook profila, Mercedes je u svet pustio prvu skicu i kratku informaciju, da je ovo prvi put u istoriji, da C-klasa postaje kabrio...

Volvo V90 na prvim fotografijama

Volvo V90 na prvim fotografijama

18. februara zvanično će biti predstavljen Volvo V90. Na internetu su prostrujale prve fotografije, istina nezvanične, koje su verovatno oficijelne fotografije sličajno "procurele" u javnost (ako dana bilo šta može biti slučajno)...

Volvo XC60 najprodavaniji kompaktni SUV u Evropi

Volvo XC60 najprodavaniji kompaktni SUV u Evropi

Volvo XC60 uživa sve veću popularnost  na evropskom tržištu, gde je proteklu godinu završio na vodećoj poziciji po prodaji u svom segmentu, pokazuju podaci JATO Dynamics, vodeće svetske kompanije za prikupljanje podataka i istraživanje tržišta u automobilskoj industriji...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje