AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota razvija motore sa povećanom termalnom efikasnošću

Toyota razvija motore sa povećanom termalnom efikasnošću

Toyota želi da dodatno unapredi ekološke performanse svojih vozila, tako što će razviti gamu novih motora koje odlikuje niska potrošnja goriva i izvanredna termalna efikasnost¹. Tehnologija za bolje sagorevanje i smanjenje gubitaka putem toplote, ugrađena u ove motore, je usavršena u hibridnim agregatima...

To će dovesti do smanjenja potrošnje goriva za najmanje 10 procenata², u poređenju sa sadašnjim vozilima. Ovi motori će se ugrađivati u modele čije redizajn sledi u skorijoj budućnosti, dok će ukupno 14 varijanti novih motora biti uvedeno širom sveta do 2015.

Jedan od motora je 1,3 litarski benzinski motor koji radi po principu Atkinsonovog ciklusa³, a inače se koristi u hibridnim agregatima. Primena Atkinsonovog ciklusa daje veći stepen širenja i smanjuje gubitke toplote zbog visokog stepena kompresije (13,5), što dovodi do vrhunske termalne efikasnosti. Toyota želi da dodatno smanji potrošnju goriva ovih motora pomoću mnoštva inovacija, kao što su novi oblik usisnog ventila koji stvara snažan vrtložni tok (gde mešavina goriva i vazduha teče u vertikalnom vrtlogu) unutar cilindra i sistem za recirkulaciju i hlađenje izduvnih gasova (EGR) koji radi u sprezi sa inteligentnim električnim promenljivim otvaranjem ventila (VVT-iE) radi boljeg sagorevanja i manjih gubitaka. Kao rezultat, novi motor će imati maksimalnu termalnu efikasnost od 38 procenata4 - što je najbolji rezultat među masovno proizvedenim motorima. Nove funkcije, zajedno sa gašenjem u praznom hodu i drugim karakteristikama, će dovesti do približno 15%2 manje potrošnje goriva od sadašnjih vozila.

Toyota razvija motore sa povećanom termalnom efikasnošću

U međuvremenu, 1,0 litarski motor, razvijen zajednički sa kompanijom Daihatsu Motor Co, Ltd, je postigao maksimalnu termalnu efikasnost od 37 procenata4, zbog sličnog usisnog ventila koji stvara vrtložni tok, sistema za hlađenje i recirkulaciju izduvnih gasova, kao i visokog stepena kompresije. U kombinaciji sa funkcijom gašenja motora u praznom hodu i drugim tehnologijama za smanjenje potrošnje, vozilo postiže znatno manju potrošnju goriva (približno 30 procenata2 u odnosu na sadašnja vozila).  

¹Numerički izraz koji pokazuje koliko se termalne energije nastale paljenjem goriva pretvara u efektivnu snagu. Što je veća termalna efikasnost, niža je potrošnja goriva.
²Na osnovu JC08 ciklusa testiranja Japanskog ministarstva zemlje, infrastrukture, transporta i turizma.
³Ciklus sagorevanje u kom se termalna efikasnost znatno povećava jer je stepen širenja veći od stepena kompresije, pa je stoga veća iskoristivost goriva.
4Na osnovu internih kalkulacija.

Toyota Srbija

Volvo XC60 najprodavaniji kompaktni SUV u Evropi

Volvo XC60 najprodavaniji kompaktni SUV u Evropi

Volvo XC60 uživa sve veću popularnost  na evropskom tržištu, gde je proteklu godinu završio na vodećoj poziciji po prodaji u svom segmentu, pokazuju podaci JATO Dynamics, vodeće svetske kompanije za prikupljanje podataka i istraživanje tržišta u automobilskoj industriji...

Prvi ruski crash test za Ladu Vestu

Prvi ruski crash test za Ladu Vestu

Lada Vesta je prvi automobil u novoj eri ruske kompanije AvtoVAZ, tako da javnost od ovog modela ima velika očekivanja. U najnovijem testiranju bezbednosti, u organizaciji ruskog časopisa Auto Review, Vesta je imala maksimalan rezultat...

U ponudi AK Kole iz Zemuna i lake prikolice

U ponudi AK Kole iz Zemuna i lake prikolice

Poslovne aktivnosti Auto kuće Kole iz Zemuna nedavno su proširene ponudom lakih prikolica za automobile i laka komercijalna vozila. Za početak, kupcima su na raspolaganju dva modela iz bogatog asortimana kompanije MOTORFLEX-REMONT iz Bečeja...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje