AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

U 2014. Volvo slavi 50 godina posvećenosti zaštiti najmanjih i najosetljivijih putnika. Inovativni bezbednosni rad počeo je 1964. godine, predstavljanjem prvog dečijeg sedišta u modelu PV 544, a poslednja inovacija iz Volvoa je koncept dečijeg sedišta na naduvavanje koje se jednostavno odlaže u malu torbu kada je van upotrebe...

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

Razlika u anatomiji između dece i odraslih osnova je iz koje proizlazi razvoj bezbednosnih Volvo rešenja za najmlađe. Deca nisu minijaturne verzije ljudi, već imaju potrebu za posebnom zaštitom prilikom vožnje u automobilu.

„Osnovni princip ostao je isti kao i pre pedeset godina. Deca do četiri godine starosti moraju da se voze u smeru suprotnom od smera vožnje. Starija deca bi trebalo da koriste takozvano booster sedište, kako bi se obezbedilo pravilno funkcionisanje sigurnosnog pojasa“, ističe Lotta Jakobsson, tehnički specijalista u bezbednosnom centru Volvo Cars kompanije.

Ovo su neke od najvažnijih prekretnica u dugoj istoriji Volvoa u segmentu zaštite dece:

1964. Prvi prototip dečijeg sedišta

Nadahnut načinom na koji astronauti putuju u svemir, Bertil Aldman, doktor i profesor saobraćajne bezbednosti na univerzitetu Chalmers, razvio je prvi prototip dečijeg sedišta. Volvo je bio direktno uključen u njegov razvoj i testiranje na modelu PV544.

1967. Zakretno prednje sedište s posebnim sedištem za dete

Prvo dečije sedište, prodato krajnjim korisnicima, funkcionisalo je zakretanjem suvozačevog sedišta. Ovo rešenje je bilo dostupno kao opcija na tek predstavljenom modelu Volvo Amazon.

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

1972. Prvo dečije sedište Volvoa zakrenuto u suprotnom smeru od smera vožnje

Sedišta za decu, zakrenuta u smeru suprotnom od smera vožnje stvorene su kako bi podržala vrat i pomogla pri raspršivanju energije udarca na većem području. Frontalni udarci su najčešći i izazivaju najteže povrede.

1976. Booster jastuk - još jedna Volvo inovacija

Deca od tri do četiri godine starosti kao i starija, zahvaljujući booster jastuku, putuju u smeru vožnje uz korišćenje standardnog sigurnosnog pojasa. Politika Volvoa nalagala je da deca na ovaj način putuju sve dok ne dosegnu 140 cm visine, odnosno ne budu oko 10 godina starosti. Korišćenjem booster jastuka rizik zadobijanja povreda zbog nevezivanja smanjuje se za 75 odsto.

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

1990. Prvi integrisani booster jastuk za decu

Prvi integrisani booster jastuk bio je genijalna ideja, a predstavljen je u modelu 960 (srednja pozicija na zadnjoj klupi). U modelu Volvo S40 iz 1995. godine ova opcija je realizovana uz pomoć dva spoljna sedeća mesta na zadnjoj klupi.

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

1999. Prvo sedište zakrenuto u suprotnom smeru s ISOFIX piključcima

Prvo rešenje za standardizovana ISOFIX sidrišta imalo je dva sedišta u jednom. Svako od sedišta, jedno za bebe, a drugo za stariju decu, moglo je da se montira na isti ISOFIX okvir.

2007. Prvo u svetu dvovisinski integrisano booster sedište

Integrisano dvovisinsko booster sedište prvi put je predstavljeno u modelu V70. Zahvaljujući podesivoj visini, omogućena je idealna zaštita u skladu s fizičkim osobinama deteta. Dodati su i zatezači pojaseva prilagođeni detetu.

2014. Koncept dečijeg sedišta na naduvavanje

Inovacija, koja je još uvek u razvojnoj fazi, jednostavno se montira, odnosno skladišti u malu torbu kada je van upotrebe. To znači, da se dečije sedište jednostavno prenosi iz automobila u automobil i ne zauzima mnogo prostora.

Volvo PR

BG Car Show 2016 - Mazda izlaže potpuno podmlađenu gamu

BG Car Show 2016 - Mazda izlaže potpuno podmlađenu gamu

Na predstojećem BG Car Showu Mazda će prikazati svoju kompletno podmlađenu gamu, koju sada čini ukupno šest modela dizajniranih u prepoznatljivom Kodo stilu, a čija se mehanika i konstrukcija baziraju na nekonvencionalnoj, ali dokazano efikasnoj Skyactiv tehnologiji...

Novi Hyundai i20 predstavljen na stazi NAVAK (FOTO)

Novi Hyundai i20 predstavljen na stazi NAVAK (FOTO)

Predstavljanjem druge generacije modela i20 koji dolazi iz proširenih i modernizovanih kapaciteta turske fabrike, Hyundai Motor kompanija nastavlja svoje upešno pozicioniranje u B segmentu vozila, sa preko milion prodatih primeraka od 2002. godine do danas...

Subaru otkriva novu Imprezu - prva fotografija

Subaru otkriva novu Imprezu - prva fotografija

Na autosalonu u New Yorku, koji se otvara 23. marta, biće otkrivena nova generacija modela Subaru Impreza. Nova Impreza razvijena je na potpuno novoj platformi, koja obezbeđuje uslove za integraciju hibridnog pogona...

BG Car Show 2016 - Porsche SCG ponuda

BG Car Show 2016 - Porsche SCG ponuda

Na 5. BG Car Show, kompanija Porsche SCG – generalni zastupnik za vozila marki Volkswagen, Audi, SEAT i Porsche  - predstaviće svoje poznate modele u halama 1 i 4 beogradskog sajma...

Toyota MIRAI premijerno u Beogradu!

Toyota MIRAI premijerno u Beogradu!

Toyota Srbija će na sajamskoj manifestaciji “DDOR BG Car Show 05” u Beogradu, na štandu u hali 1 Beogradskog sajma, pored game vozila koja je u ponudi na tržištu Srbije, premijerno izložiti TOYOTA MIRAI, prvi automobil u svetu koji pokreću gorivne ćelije...

Nissan slavi 2 368 705. proizvedeni Qashqai. Pitate se zašto?

Nissan slavi 2 368 705. proizvedeni Qashqai. Pitate se zašto?

Ovo je nedelja jubileja. Najpre je stogodišnjicu postojanja proslavio BMW, u utorak je Škoda proslavila 50 godina modela 1000 MBX, a juče je slavio Nissan. Ovoga puta, predmet proslave je model Qashqai, koji je proizveden u 2 368 705 primeraka. Pitate se zašto baš ovaj broj?

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje