AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

U 2014. Volvo slavi 50 godina posvećenosti zaštiti najmanjih i najosetljivijih putnika. Inovativni bezbednosni rad počeo je 1964. godine, predstavljanjem prvog dečijeg sedišta u modelu PV 544, a poslednja inovacija iz Volvoa je koncept dečijeg sedišta na naduvavanje koje se jednostavno odlaže u malu torbu kada je van upotrebe...

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

Razlika u anatomiji između dece i odraslih osnova je iz koje proizlazi razvoj bezbednosnih Volvo rešenja za najmlađe. Deca nisu minijaturne verzije ljudi, već imaju potrebu za posebnom zaštitom prilikom vožnje u automobilu.

„Osnovni princip ostao je isti kao i pre pedeset godina. Deca do četiri godine starosti moraju da se voze u smeru suprotnom od smera vožnje. Starija deca bi trebalo da koriste takozvano booster sedište, kako bi se obezbedilo pravilno funkcionisanje sigurnosnog pojasa“, ističe Lotta Jakobsson, tehnički specijalista u bezbednosnom centru Volvo Cars kompanije.

Ovo su neke od najvažnijih prekretnica u dugoj istoriji Volvoa u segmentu zaštite dece:

1964. Prvi prototip dečijeg sedišta

Nadahnut načinom na koji astronauti putuju u svemir, Bertil Aldman, doktor i profesor saobraćajne bezbednosti na univerzitetu Chalmers, razvio je prvi prototip dečijeg sedišta. Volvo je bio direktno uključen u njegov razvoj i testiranje na modelu PV544.

1967. Zakretno prednje sedište s posebnim sedištem za dete

Prvo dečije sedište, prodato krajnjim korisnicima, funkcionisalo je zakretanjem suvozačevog sedišta. Ovo rešenje je bilo dostupno kao opcija na tek predstavljenom modelu Volvo Amazon.

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

1972. Prvo dečije sedište Volvoa zakrenuto u suprotnom smeru od smera vožnje

Sedišta za decu, zakrenuta u smeru suprotnom od smera vožnje stvorene su kako bi podržala vrat i pomogla pri raspršivanju energije udarca na većem području. Frontalni udarci su najčešći i izazivaju najteže povrede.

1976. Booster jastuk - još jedna Volvo inovacija

Deca od tri do četiri godine starosti kao i starija, zahvaljujući booster jastuku, putuju u smeru vožnje uz korišćenje standardnog sigurnosnog pojasa. Politika Volvoa nalagala je da deca na ovaj način putuju sve dok ne dosegnu 140 cm visine, odnosno ne budu oko 10 godina starosti. Korišćenjem booster jastuka rizik zadobijanja povreda zbog nevezivanja smanjuje se za 75 odsto.

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

1990. Prvi integrisani booster jastuk za decu

Prvi integrisani booster jastuk bio je genijalna ideja, a predstavljen je u modelu 960 (srednja pozicija na zadnjoj klupi). U modelu Volvo S40 iz 1995. godine ova opcija je realizovana uz pomoć dva spoljna sedeća mesta na zadnjoj klupi.

Volvo slavi 50 godina posvećenosti bezbednosti dece

1999. Prvo sedište zakrenuto u suprotnom smeru s ISOFIX piključcima

Prvo rešenje za standardizovana ISOFIX sidrišta imalo je dva sedišta u jednom. Svako od sedišta, jedno za bebe, a drugo za stariju decu, moglo je da se montira na isti ISOFIX okvir.

2007. Prvo u svetu dvovisinski integrisano booster sedište

Integrisano dvovisinsko booster sedište prvi put je predstavljeno u modelu V70. Zahvaljujući podesivoj visini, omogućena je idealna zaštita u skladu s fizičkim osobinama deteta. Dodati su i zatezači pojaseva prilagođeni detetu.

2014. Koncept dečijeg sedišta na naduvavanje

Inovacija, koja je još uvek u razvojnoj fazi, jednostavno se montira, odnosno skladišti u malu torbu kada je van upotrebe. To znači, da se dečije sedište jednostavno prenosi iz automobila u automobil i ne zauzima mnogo prostora.

Volvo PR

Ženeva 2016 - Alfa Romeo noviteti

Ženeva 2016 - Alfa Romeo noviteti

Najiščekivaniji model godine sprema se za ulazak na tržište: počev od meseca aprila, rezervacija novog modela Giulia biće moguća na svim tržištima područja Evrope, Bliskog istoka i Afrike, sa posebnom cenom za svaku od zemalja...

Ženeva 2016 - Nissan ubrzava ka budućnosti

Ženeva 2016 - Nissan ubrzava ka budućnosti

Nissanova napredna tehnologija i inovacije biće zvezde ovogodišnjeg Ženevskog salona automobila; Nissan će po prvi puta predstaviti svoju viziju inteligentne mobilnosti i prikazati konceptni automobil IDS Concept evropskim kupcima...

Ženeva 2016 - Audi Q2 konačno otkriven!

Ženeva 2016 - Audi Q2 konačno otkriven!

Pod kupolama ženevskog autosalona, kompanija Audi premijerno je otkrila potpuno novi serijski model - Q2. U pitanju je gradski crossover, koji će mlađe kupci osvajati naprednom tehnikom i dinamičnim dizajnom...

Ženeva 2016 - Fiat noviteti

Ženeva 2016 - Fiat noviteti

Fiat je izabrao Ženevu kao mesto na kojem će međunarodnim medijima premijerno predstaviti kompletnu liniju modela Tipo, dobitnika prestižne nagrade za najbolji automobil 2016. godine od strane organizacije Autobest...

Ženeva 2016 - Opel snažniji nego ikada ranije

Ženeva 2016 - Opel snažniji nego ikada ranije

„Opel sada donosi više emocija, inovativniji je i snažniji nego ikada ranije. Opel je napravio veliki povratak“, rekao je šef Opel Grupe, dr Karl-Tomas Nojman prilikom otvaranja Opelovog štanda (Hala 2, broj 2231) na 86. Međunarodnom salonu automobila u Ženevi...

Ženeva 2016 - Renault premijere

Ženeva 2016 - Renault premijere

Renault će na međunarodnom autosalonu u Ženevi zasijati punim sjajem. Pored već predstavljene nove generacije modela Megane, u Ženevu stiže njegova nova karoserijska verzija karavan (Grandtour), a svetsku premijeru imaće i novi Renault Scenic...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje