AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Unapređeni Kia Stinger u Evropi do kraja godine

Unapređeni Kia Stinger u Evropi do kraja godine

Kia je nedavno predstavila podatke o unapređenom Stingeru, koji će se prodavati u Evropi. Kijina prestižna fastback sportska limuzina sada donosi osvežen dizajn sa kojim će učvrstiti svoj gran turismo karakter, dok je ujedno dobila mnoštvo novih tehnologija i bezbednosnih unapređenja...

"Stinger i dalje postavlja nove standarde u Kiji i još uvek je automobil, fokusiran na užitak u vožnji i pritom će i na dugim relacijama vozaču nuditi udobnost i stil," rekao je Emilio Erera, izvršni direktor u Kia Motors Europe. "Unapređeni model nastao je na osnovu Stingerovog dobro prihvaćenog grand touring karaktera, sa osveženim dizajnom, novim tehnologijama i većom upotrebljivošću, što će povećati njegovu privlačnost u Evropi."


Stinger do kraja godine stiže u Evropu – dolazi sa najdužom evropskom garancijom

 


Od početka prodaje u Evropi 2017. godine prodato je oko 10.000 primeraka Stingera. Prodaja unapređenog modela u nekim evropskim zemljama počinje do kraja godine, dok u ostale zemlje stiže početkom 2021. godine. Kao i svi ostali modeli Kia i Stinger standardno nudi fabričku 7-godišnju garanciju, koja važi za celo vozilo (odn. do 150.000 kilometara, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).

Unapređeni Kia Stinger u Evropi do kraja godine

Osvežen eksterijer, novi materijali i tehnologije u unutrašnjosti


Unapređeni Stinger donosi osvežen eksterijer i rešenja, koja ulepšavaju izgled i poboljšavaju kvalitet, dok vlasnicima istovremeno nude više mogućnosti izbora boja i materijala. Promenjena kabina potvrđuje Stingerove brojne adute.


Napred je Stingerova maska (tzv. 'tigrov nos'), smeštena između novih LED farova. Novi dizajn i dnevna LED svetla daju vozilu high-tech izgled, sa oštrim linijama usmerenim napred. Zadnja svetla vizuelno šire vozilo i kreiraju prepoznatljiv svetlosni pečat, koji igra ulogu suptilnog spojlera, smeštenog na prtljažnim vratima. Novi migavci sastavljeni od 10 LED svetala uokvireni su u mrežu koja je dizajnerima poslužila kao inspiracija iz motosporta i podseća na kariranu zastavicu.


Novi 19-inčni aluminijumski naplaci karakteristični su zbog svog zapletenog geometrijskog dizajna koji naglašava sportsku, grand tourer prirodu vozila. Stinger je po prvi put zelenu boju karoserije (Ascot Green).


U unutrašnjosti kabina je ostala nepromenjena, ali sa suptilnim vizuelnim izmenama i kvalitetnijim materijalima koji dočaravaju luksuzni ambijent. Promene uključuju i metalik umetke na upravljačkom obruču i hromirano oivičenje instrument table. Unutrašnje ogledalo sada je je bez okvira, što kreira moderan izgled i poboljšava vidljivost unazad.


Zavisno od opreme vozila armaturna ploča i vrata mogu imati nove kontrastne šavove, dok centralna konzola može imati umetke od aluminijuma. Armaturna ploča donosi Kijin infotainment sistem sa 10,25-inčnim ekranom na dodir i navigacionim sistemom, koji je oivičen sjajnom crnom bojom. Nova ambijentalna rasveta nudi mogućnost izbora između čak 64 boja, čime vozaču omogućava da suptilnom rasvetom kreira svoj karakter kabine.


Stinger će evropskim kupcima biti na raspolaganju sa Nappa kožnim tapaciranjem crne (Saturn Black) ili (opcija) crvene boje. Prvi put je u ponudi i tapaciranje od meke uštavljene kože i to crne boje (Saturn Black) sa kontrastnim crvenim šavovima i crvenim bezbednosnim pojasevima.

Unapređeni Kia Stinger u Evropi do kraja godine

3,3-litarski T-GDi benzinski motor – sa najbržim ubrzanjem u istoriji Kije u Evropi


Podaci o prodaji Stingera u tri godine razotkrivaju da se većina kupaca upravo odlučila za ovaj najsnažniji, 3,3-litarski T-GDi 6-cilindrični benzinski motor. Unapređeni Stinger biće raspoloživ isključivo sa ovim motorom visokih perforrmansi koji pruža trenutno ubrzanje i brz odziv na vozačeve inpute, dok ujedno nudi prefinjeno grand touring iskustvo, koje je idealno za duge vožnje.


Najsnažniji i ujedno jedini motor u Stingerovoj ponudi u Evropi (u ponudi više nema 2.0 T-GDI benzinskog i 2.0 CRDi dizel motora), 3,3-litarski T-GDI twin-turbo 6-cilindraš iz Kijine motorne porodice Lambda ostaje nepromenjen. Može se pohvaliti najvećom snagom od 370 KS pri 6.000 obr./min i obrtnim momentom od 510 Nm u rasponu od 1.300 do 4.500 okr./min. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je samo 4,9 sekundi, što znači da je Stinger sa 3,3-litarskim T-GDi motorom model Kije sa najbržim ubrzanjem koji je ikad bio raspoloživ u Evropi.


Ovaj motor je standardno raspoloživ u kombinaciji sa uglađenim 8-stepenim automatskim menjačem koji je odlično usklađen sa Stingerovim gran turismo karakterom i pogonom na sva četiri točka.

Unapređeni Kia Stinger u Evropi do kraja godine

Novi široki ekran na dodir i digitalni ekran između instrumenata


U središtu Stingerove osvežene kabine je unapređeni ekran na dodir sa infotainment sistemom koji sa novom funkcionalnošću zadovoljava visoka očekivanja kupaca.


Najsavremenije infotainment tehnologije na 10,25-inčnom ekranu


Unapređeni Stinger od sada će standardno nuditi novi 10,25-inčni ekran na dodir. Bluetooth multipovezanost korisnicima omogućava istovremenu povezivost dva uređaja – jednog za telefoniranje bez ruku i upotrebu multimedija, a drugog samo za upotrebu medija. Napredni prilagodljivi i deljivi ekran korisnicima omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje različitih funkcija vozila. Sistem standardno nudi upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto, sa glasovnim upravljanjem većine funkcija, kao što su npr. grejanje i hlađenje, audio uređaj i navigacija.


Unapređeni model donosi 7-inčni digitalni ekran visoke rezolucije, koji se nalazi na instrument tabli. Kolor ekran živahne grafike za različite načine vožnje vozaču među instrumentima nudi kristalno čiste informacije. Unapređeni Stinger takođe donosi daljinsko paljenje motora, koje omogućava paljenje motora pomoću dugmeta na pametnom ključu.

Nove asistencijske tehnologije (ADAS) kao pomoć vozaču i za zaštitu putnika
Unapređeni Kia Stinger ima identične asistencijske sisteme ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) kao pre, a dobio je još nekoliko novih pomagala i unapređenja koja pružaju još bolju zaštitu vozaču, saputnicima i ostalim učesnicima u saobraćaju.


Zavisno od tržišta i opremljenosti vozila Stingerov ADAS ima sledeće unapređene funkcije:


• sistem za sprečavanje naleta napred (FCA) koji kod dolaska na raskrsnicu prepoznavanjem dolazećeg saobraćaja na drugoj strani puta nudi zaštitu; pored toga nudi i veću zaštitu zbog prepoznavanja vozila, pešaka i biciklista,
• sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA) sada može prepoznati ivicu puta i crte na putu i upozorava vozača prilikom napuštanja vozne trake bez upotrebe migavaca,
• sistem za pomoć kod sprečavanja sudara u mrtvom uglu (BCA) predstavlja nadgradnju postojećeg sistema za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BCW); umesto jednostavnog upozoravanja vozača na vozila na susednoj traci na auto-putu BCA kočenjem pomaže vozačima da izbegnu eventualni sudar,
• u Evropi će unapređeni Stinger sada nuditi inteligentnu asistenciju kod ograničenja brzine (ISLA) koja se temelji na prepoznavanju saobraćajnih znakova,
• upozoravanje vozača na dekoncentrisanost (DAW) dobilo je unapređeno delovanje i to do brzine do 210 km/h, a vozača takođe upozorava ako ne reaguje na vozilo ispred koje se zaustavilo,
• radarski tempomat koji se temelji na navigaciji (NSCC) pomaže vozaču na krivudavim delovima auto-puta, jer pre krivine automatski smanjuje brzinu vozila na odgovarajući nivo; kada vozilo izlazi iz krivine sistem vraća na prethodnu brzinu,
• sistem za pomoć kod izbegavanja sudara kod vožnje unazad (RCCA) sada pomaže kod sprečavanja sudara sa vozilima koja prolaze kroz njegovu putanju (prethodni sistem je samo upozoravao vozača).

Sledeće nove ADAS tehnologije po prvi put su raspoložive kod Stingera:


• sistem Safe Exit Warning (SEW) prepoznaje vozila koja dolaze iza ili sa boka Stingera kada je parkiran ili zaustavljen i zvučno i vizuelno upozorava putnike ako pokušavaju otvoriti vrata,
• Kijina najnovija tehnologija praćenja mrtvih uglova (BVM - Blind-Spot View Monitor) deluje kao vozačev 'drugi par očiju', jer eliminiše vozačeve mrtve uglove na levoj i na desnoj strani; na digitalnom ekranu Supervision na instrument tabli visoke rezolucije prikazuje događanje ako vozač pokazuje promenu vozne trake na kom je vozilo u njegovom mrtvom uglu; video se prikazuje pomoću diskretnih širokugaonih objektiva, koji su sakriveni ispod kućišta bočnih ogledala, a koji vozačima omogućavaju širi pregled u mrtvom uglu,
• Lane Following Assist (LFA) održava vozilo na sredini vozne trake,
• Highway Driving Assist (HDA) održava bezbedno rastojanje do vozila ispred na auto-putu, a ujedno održava vozilo na sredini vozne trake i na krivudavim putevima,
• Rear Occupant Alert (ROA) vozača upozorava ako izlazi iz vozila, a na zadnjim sedištima ostavi dete ili kućnog ljubimca.


PR

Novi predsednik grupacije je Hyundai-Kia Euisun Chung

Novi predsednik grupacije je Hyundai-Kia Euisun Chung

Iz poslovne grupacije Hyundai Motor Group (HMG, u nastavku Grupacija), koja je vlasnik proizvođača automobila Hyundai Motor Company i Kia Motors te Hyundai Mobis, nedavno su saopštili da je Euisun Chung, dosadašnji izvršni podpredsednik Grupacije, preuzeo vođenje.

Toyota GR Yaris
Slika nedelje