AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault - prodajni rezultati u prvoj polovini 2020. godine

Renault - prodajni rezultati u prvoj polovini 2020. godine

Zbog pandemije bolesti COVID-19 Grupa Renault je obustavila sredinom marta prodaju i proizvodne aktivnosti u većini zemalja, usled čega je u prvoj polovini godine prodaja pala za 34,9 % na 1.256.658 primeraka, dok je tržište zabeležilo pad od 28,3 %...

Pad prodaje je uglavnom posledica velikog izlaganja u zemljama u kojima su obustavljene komercijalne aktivnosti i proglašen je karantin.


„Svet se našao u dosad neviđenoj krizi koja je snažno uticala na naše poslovanje. Čim je započeo oporavak, naše fabrike i prodajna mreža su se brzo aktivirale kako bismo ispunili potrebe kupaca. Visok nivo potražnje je zadržan i u junu zahvaljujući subvencijama koje su ponudile evropske države. U drugu polovinu godine ulazimo sa velikom količinom narudžbi, zadovoljavajućim stanjem na zalihama, višom cenom cele palete modela i ponudom novih verzija E-TECH koja je jedinstvena u svom segmentu i koja je već naišla na dobar odjek kod kupaca” izjavio je Denis le Vot, član izvršnog odbora i viši potpredsednik odeljenja prodaje i regija Grupe Renault.

Renault - prodajni rezultati u prvoj polovini 2020. godine

Električna vozila: ZOE je predvodnik na rastućem tržištu


Sa više od 42.000 prodatih vozila u prvoj polovini godine prodajni udeo marke Renault se povećao za 38 %. ZOE je najprodavaniji model u Evropi. Prodaja je porasla za 50 % na 37.450 vozila, a u junu je zabeležen i rekordan broj narudžbi – čak 11.000.


Električna ofanziva – dolazak Twinga Z.E. i predstavljanje hibridnih motora E-TECH (novi Clio E-TECH, novi Captur E-TECH Plug-in i novi Megane Grandtour E-TECH Plug-in) je snažan vetar u leđa Grupi na putu ostvarenja ciljeva programa CAFE 2020.

Renault - prodajni rezultati u prvoj polovini 2020. godine

U Evropi


Grupa je prodala 623.854 vozila, što je pad od 41,8 % na tržištu koje beleži pad od 38,9 %. Grupa je uspešno obnovila Renaultovu ponudu modela iz B-segmenta (Clio, Captur i ZOE). Sa 102.949 prodatih primeraka novi Clio je bio najprodavaniji automobil B-segmenta u Evropi u prvoj polovini godine. U prvoj polovini godine Dacia je zabeležila pad od 48,1 %, sa 161.334 prodatih vozila. Na to je najviše uticao pad na tržištima koja su snažno pogođena krizom izazvanom koronom.


U junu je Grupa u Evropi nastavila sa prodajnim aktivnostima. Renault je ostvario 10,5 % udela na tržištu, što ga čini vodećim proizvođačem na tržištu, a Dacia 3,5 % udela. Marka Dacia iskoristila je povratak kupaca u prodajne salone pripremivši raznovrsnu ponudu motora: LPG, benzinske i dizel motore.


Izvan Evrope, Grupa je posebno veliki pad zabeležila na tržištima u Rusiji (-23,3 %), Indiji (-49,4 %), Brazilu (-39,0 %) i Kini (-20,8 %).


Rusija


U drugoj najvećoj zemlji zastupljenoj u prodaji Grupe prema broju prodatih vozila, Grupa Renault je vodeća na tržištu sa ostvarenih 30,2 % tržišnog udela, što je povećanje od 1,4 postotna boda. Prodaja je pala za 19,5 % na tržištu koje beleži pad od 23,3 %.


Tržišni udeo marke Renault je povećan za 0,3 postotna boda na 8,1 %. Arkana je ostvarila značajan uspeh sa više od 7.000 prodatih vozila u prvoj polovini godine, čime je učvrstila Renaultov vodeći položaj na tržištu coupe-SUV-ova u Rusiji.


LADA potvrđuje svoj položaj vodeće marke na ruskom tržištu sa 20,8 % tržišnog udela, čemu treba dodati 1,3 % udela modela NIVA (AVTOVAZ) koji se od jula prodaje pod markom LADA. LADA Granta i LADA Vesta su dva najprodavanija vozila u Rusiji.


Indija


Prodaja je pala za 28,7 % na tržištu koje beleži pad od 49,4 %. Renault je ostvario tržišni udeo od 2,8 % (+0,8 postotnih bodova). U prvih šest meseci prodato je gotovo 13.000 primeraka Tribera. U drugoj polovini godine ponuda Renaultovih modela (Kwid, Duster, Triber) će se proširiti potpuno novim SUV-om.


Brazil


Na tržištu koje je zabeležilo pad od 39,0 % prodaja Grupe pala je za 46,9 %, pre svega zbog primene nove strategije povećanja profitabilnosti i nove cenovne politike.


Kina


Prodaja Grupe je pala za 21,2 % na tržištu koje je palo za 20,8 %. Grupa trenutno primenjuje novu strategiju sa ciljem preusmeravanja svoje aktivnosti na laka komercijalna vozila pod markom Brilliance Jinbei Automotive Co, Ltd i električna vozila pod markama eGT New Energy Automotive Co, Ltd (eGT) i Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV).


Južna Koreja


Grupa beleži rast od 51,3 % na tržištu koje je poraslo za 6,9 % zahvaljujući uspehu novog modela XM3 koji je u četiri meseca od predstavljanja u martu 2020. prodat u više od 22.000 primeraka.


PR

Slavna Mazda Red

Slavna Mazda Red

Mazda Motor Corporation je uspešno primenila sopstvenu tehnologiju bojenja Takuminuri[i] i razvila posebnu boju Artisan Red Premium...

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Kia je na dodeli nagrada za automobil godine revije What Car? za 2024. godinu osvojila četiri nagrade, uključujući pobedu u dve glavne kategorije za Kia Sportage i Kia EV6...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje