AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

CES 2019: Pametna rešenja koja će Bosch predstaviti u Las Vegasu

CES 2019: Pametna rešenja koja će Bosch predstaviti u Las Vegasu

Na sajmu CES 2019 u Las Vegasu, u centralnoj hali, štand br. 14020, od 8. do 11. januara 2019. godine, Bosch predstavlja tehnološke odgovore na izazove današnjice, uključujući urbanizaciju, porast stanovništva i klimatske promene.

CES 2019: Pametna rešenja koja će Bosch predstaviti u Las Vegasu

Bosch kao dobavljač tehnologije i usluga staviće naglasak na inovativna rešenja i usluge za mobilnost budućnosti i za pametan dom.


Prvi na svetu: Bosch koncept vozila za novu vrstu mobilnosti


Bosch želi da posetioci CES sajma dožive novu vrstu mobilnosti u obliku koncepta električnog autonomnog šatla sa integrisanim uslugama. Ova vrsta mobilnosti uskoro će se pojaviti na ulicama velikih gradova širom sveta: bešumni autonomni šatlovi, koji su savršeno povezani sa svojim okruženjem. Bosch će obezbediti potreban hardver, softver i nove digitalne usluge, koje će omogućiti korisnicima da rezervišu vozila, plate vožnju ili je podele sa drugim putnicima.


Nagrade za inovacije na sajmu CES: ukupno šest priznanja za Bosch
Tokom priprema za CES 2019, Bosch je dobio ukupno šest nagrada za inovacije na sajmu CES. Nagrade za inovacije na sajmu CES su godišnji program koji sprovodi Udruženje za potrošačku tehnologiju (Consumer Technology Association, CTA) i koji pokriva 28 kategorija, a služi kao pokazatelj budućih trendova. Ove godine nagrade su dodeljene sledećim Bosch proizvodima i rešenjima:


1. Sveobuhvatni sistem za povezanost vozila:


Za budućnost povezane automatizovane vožnje, vozila moraju imati sposobnost neometane međusobne komunikacije, kao i komunikacije s okruženjem. U tu svrhu Bosch je razvio univerzalnu jedinicu za povezivanje za sve tehnologije koje se upotrebljavaju za komunikaciju vozila sa svime (vehicle-to-everything, V2X) i zasnivaju se na Wi-Fi i bežičnom prenosu. Time se vozilima omogućava međusobna komunikacija i komunikacija sa saobraćajnom infrastrukturom, bez obzira na državu ili proizvođača. Softver koji je razvila novoosnovana portugalska firma Veniam obavlja složeni zadatak upravljanja vezama za prenos podataka. Taj softver stalno traži najbolju tehnologiju za prenos za svaki zahtev i automatski se prebacuje između dostupnih opcija.


2. Kamioni bez spoljašnjih retrovizora:


Novi Actros kompanije Mercedes-Benz prvi je kamion u serijskoj proizvodnji koji ima sistem kamera umesto konvencionalnih centralnih i širokougaonih retrovizora. Ovaj sistem, poznat kao Mirror Cam, nudi bolji pregled okoline od 360 stepeni. Osim povećane sigurnosti, postavljanje kompaktnih digitalnih kamera, umesto retrovizora, poboljšava potrošnju goriva kamiona zahvaljujući značajnim aerodinamičnim prednostima kamera. Dve kamere, postavljene levo i desno na krovu vozačke kabine, šalju slike u stvarnom vremenu na dva ekrana visoke rezolucije od 15 inča, postavljena na A-stubove unutar kabine. Sistem prilagođava ekran tako da odgovara situaciji u vožnji. Sve u svemu, Mirror Cam u velikoj meri poboljšava aerodinamiku, bezbednost i upravljanje kamionom. Bosch i Mekra Lang su Daimlerovi razvojni partneri za sistem Mirror Cam.


3. Pametni telefon kao ključ automobila:


Bosch Perfectly Keyless sistem za pristup uskoro će omogućiti vozačima automobila, upravnicima voznih parkova i logističkim kompanijama da digitalno upravljaju svojim ključevima za vozila. Oni mogu pomoću aplikacije na pametnom telefonu u svakom trenutku da odluče ko ima pristup automobilima ili kamionima i kada. Zahvaljujući domišljatosti ovog Bosch sistema, veza između pametnog telefona i vozila sigurnija je nego ikad. Perfectly Keyless može da prepozna ovlašćeni pametni telefon poput digitalnog otiska. Za sajam CES 2019, Bosch je taj sistem postavio na vozilo za demonstraciju, koje se zasniva na automobilu Ford Mustang.


4. Sistemi pomoći, koji se zasnivaju na radaru i sprečavaju motociklističke nezgode:


Otkrivanje u mrtvom uglu, upozorenje na sudar i adaptivni tempomat: postavljanje radarskog sistema na motocikle kao čulnog organa, omogućava novu pomoć i bezbednosne funkcije za motocikle, a pritom pruža tačnu sliku okruženja vozila. Posledica tih funkcija za pomoć nije samo veća bezbednost, nego i veće uživanje u vožnji i praktičnost, zato što se olakšava život vozačima motora. Prema istraživanjima procena nezgoda kompanije Bosch, sistemi pomoći zasnovani na radaru mogli bi sprečiti svaku sedmu motociklističku nezgodu. Elektronski sistemi pomoći uvek su na oprezu i reaguju brže nego što ljudi to mogu da urade u slučaju nužde. Zasnivaju se na kombinaciji radarskog senzora, sistema kočnica, upravljanja motorom i interfejsa čovek–mašina.


5. Aplikacija za povezivanje električnih skutera:


Novom aplikacijom električni skuteri se pretvaraju u stručnjake za povezivanje. Osim što prikazuje ključne informacije, kao što su trenutni nivo baterije električnog skutera, ona omogućava i komunikaciju između vozača i vozila, kao i opciju povezivanja s drugim korisnicima putem društvenih mreža. Tako je korisnicima lakše da saznaju koji prijatelji su im u blizini. Osim toga, na upravljaču električnog skutera nalazi se i držač za kacigu, kojim se upravlja putem aplikacije. Kada je električni skuter parkiran, njime se obezbeđuje rešenje za odlaganje kacige i zaštita vozila od krađe, kao i ekran protiv vandalizma.


6. Nadogradnja za efikasnije mašine i domaćinstva:


Bosch je razvio algoritam Phantom kao pomoć za mala i srednja preduzeća u proceni i znatnom poboljšanju energetske efikasnosti njihovih mašina. Ta nadogradnja, za koju je potrebno samo nekoliko minuta, koristi senzore za merenje opterećenja na svakom uređaju u mreži potrošnje energije te tako pruža vredne informacije o upotrebi i mogućim kvarovima. Zahvaljujući tome, korisnici mogu da poboljšaju rad i efikasnost mašina. I u domaćinstvu, Bosch Phantom može vam pomoći da utvrdite koliko energije troši svaki uređaj. Ta transparentnost omogućava uštedu električne energije.


Mobilnost budućnosti: izbor rešenja i usluga


Električna vožnja bez stresa, to je cilj usluge Convenience Charging, koju Bosch predstavlja na sajmu CES 2019 na vozilu za demonstraciju koje se zasniva na automobilu audi A3 e-tron. Ovo integrisano rešenje za punjenje i navigaciju poboljšava svakodnevne prednosti elektromobilnosti. U budućnosti će, zahvaljujući toj usluzi, električni automobili tačno znati kada će im se potrošiti energija i gde mogu pronaći sledeće mesto za punjenje. U tu svrhu, Convenience Charging kombinuje informacije iz električnog pogonskog sklopa s podacima iz vozila i okruženja za pružanje pouzdanog predviđanja dometa. Ova usluga upotrebljava najnoviju tehnologiju za planiranje rute radi utvrđivanja prilika za punjenje, na osnovu ličnih želja vozača. U budućnosti će vozači električnih automobila moći da naruče hranu direktno na svoje unapred određeno mesto za punjenje, kako bi najbolje iskoristili vreme punjenja. Pomoću aplikacije Convenience Charging, vozači će moći da planiraju potrebna mesta za punjenje u udobnosti svog doma, a aplikacija će zatim automobilu nenametljivo slati predložene rute između mesta punjenja.

CES 2019: Pametna rešenja koja će Bosch predstaviti u Las Vegasu

Bezbedno korišćenje mobilnog telefona tokom vožnje


Rešenje za integraciju pametnog telefona mySPIN čini korišćenje aplikacija
na pametnim telefonima tokom vožnje bezbednim. Sada, mySPIN podržava i
standard za komunikaciju vozila MirrorLink. U budućnosti će biti potreban samo
jednostavan adapter za sistem infozabave ili instrument za ploču vozila za
uvećanje aplikacija koje su kompatibilne s rešenjem mySPIN i prikaz manjeg
broja ključnih funkcija te aplikacije. Vozači će zatim moći upravljati aplikacijama dodirom ili korišćenjem okretnog dugmeta u vozilu. Bosch razvija i integraciju rešenja mySPIN za komercijalna vozila, motore, skutere i vozila za ekstremne sportove.


Spašavanje života uz pomoć clouda:


Samo u Nemačkoj svake godine se objavi skoro 2000 upozorenja o vozačima u
pogrešnoj traci. Međutim, u većini slučajeva upozorenje dođe prekasno, s
obzirom na to da takvi incidenti obično završe nakon prosečno 500 metara – u
najgorem slučaju sa smrtnim posledicama. Bosch je razvio rešenje zasnovano
na tehnologiji clouda, kojim se u roku od deset sekund šalje upozorenje
vozačima u pogrešnoj traci i svim učesnicima u saobraćaju kojima preti
opasnost. Petnaestak aplikacija za radio i navigaciju već se služi Bosch
tehnologijom za upozorenje o vozačima u pogrešnoj traci za slanje obaveštenja
korisnicima u 13 evropskih zemalja. Usluga se oslanja na softverski modul za
integraciju u postojeće sisteme infozabave i aplikacije.


Još veća preciznost elektronskog horizonta:


Elektronski horizont danas pruža podatke o nagibu i oštrini krivine za potrebe
dopunjavanja navigacionih podataka. Sistem omogućava vozilima da „misle”
unapred, čime se povećava i bezbednost i praktičnost. Bosch sada radi na
elektronskom horizontu sledeće generacije, koji će biti još precizniji i bolje
ažuriran. Osim informacija o klasifikaciji puteva, krivinama i profilima nagiba, sistemima za vozila i navigacionim sistemima dostavljaće podatke o geometriji za svaku saobraćajnu traku i podatke o infrastrukturi sa 3D-objektima. Time će autonomna vozila moći da utvrde svoj tačan položaj u saobraćajnoj traci.


Predviđanje za autonomna vozila:


Bosch usluge za predviđanje uslova na putu omogućiće autonomnim vozilima
da utvrde kako će se uslovi na putu razvijati tokom putovanja na osnovu
podataka o vremenu koje će pružati partnerska firma Foreca. Kada na putevima
bude dovoljan broj povezanih vozila, Bosch će svoje usluge predviđanja uslova
na putevima dopuniti podacima o vozilima. Time će se poboljšati bezbednost,
raspoloživost i praktičnost automatizovanih funkcija vožnje.


Autonomna vožnja u gradovima:


San Hoze u Silicijumskoj dolini u Kaliforniji postaće probni grad za
automatizovanu uslugu deljenja prevoza, koju pružaju Bosch i Daimler. Tri
zainteresovane strane već su potpisale pismo namere s tim ciljem. Bosch i
Daimler planiraju da ponude tu uslugu, koja se zasniva na aplikaciji, odabranim
korisnicima, koji će uživati u vožnji automatizovanim vozilima Mercedes-Benz s
klase. Centar zone testiranja je saobraćajna arterija ulica San Carlos / bulevar Stevens Creek, koja se proteže između centra grada i zapadnog dela San
Hozea. Bosch i Daimler zajedno razvijaju rešenja za autonomnu vožnju u
gradovima. Njihov je cilj da razviju sistem vožnje za potpuno autonomnu vožnju
bez vozača (SAE nivo 4/5), koji je spreman za proizvodnju početkom sledeće
decenije.


Integrisano sigurnosno rešenje za povezana vozila


Od aprila 2018. godine, sva novoregistrovana vozila su automatski povezana
vozila zahvaljujući automatskom sistemu za poziv u slučaju nužde. Zbog toga je
sve važnije imati integrisane koncepte bezbednosti za povezana vozila. Na
sajmu CES, ESCRYPT će predstaviti CycurACCESS, sigurnosno rešenje za
pristupne sisteme vozilu bez ključa. Najmodernije kriptografske metode čine te
digitalne ključeve naročito bezbednim. Osim toga, to Bosch povezano društvo
predstavlja sveobuhvatno rešenje za bezbedno bežično (over-the-air)
ažuriranje softvera, koje se može pohvaliti efikasnim upravljanjem ključevima i
sertifikatima za bezbednu end-to-end enkripciju od elektronskog upravljačkog
uređaja automobila do informatičkih sistema proizvođača vozila.


Inteligentni asistenti: rešenja za pametan dom


Prepoznavanje hrane za pametno skladištenje:


Povezani uređaji svojim vlasnicima nude konkretne prednosti i na putu, i kod
kuće, na primer, kada je u pitanju optimizacija skladištenja hrane. Bosch
povezani frižideri s unutrašnjim kamerama sada nude novu funkciju:
prepoznavanje hrane s preporukama za skladištenje. Uređaj automatski
prepoznaje oko 60 vrsta voća i povrća i putem aplikacije predlaže idealno mesto za njihovo skladištenje. Kada se hrana čuva na najbolji mogući način, ona duže zadržava svežinu i ne morate je često bacati.


Kuvanje bez lepljivih ekrana osetljivih na dodir:


PAI je Bosch projektor koji se postavlja iznad kuhinjskog elementa i pretvara čitavu površinu za pripremu hrane u ekran osetljiv na dodir. Integrisani 3D-senzor može da zabeleži dodir površine, čime se omogućava upravljanje dodirom. To znači da korisnici imaju pristup širokom rasponu digitalnih usluga pri kuvanju ili pečenju, na primer, mogu lako pronaći recepte ili upravljati povezanim kuhinjskim uređajima. Zahvaljujući robustnom dizajnu, interfejs uređaja PAI omogućava upravljanje i masnim prstima, za razliku od uobičajenih pametnih telefona ili tableta. Tim pristupom se oslobađa i prostor na radnoj površini.


Jednostavna briga za travnjak zahvaljujući veštačkoj inteligenciji: Bosch se služi mašinskim učenjem za poboljšavanje načina na koji njegova robotska kosilica Indego prepoznaje prepreke na travnjaku procenom podataka, kao što su protok u motoru, ubrzanje, brzina motora i smer. Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, Bosch čini brigu za travnjak još jednostavnijom i praktičnijom tako što kosilici Indego prepušta zadatak košenja. Svaki Indego se prilagođava svom travnjaku kako bi ga svaki put mogao savršeno pokositi. A Bosch novi povezani Indego S+ korisnicima pruža nove mogućnosti. Sada pruža podršku za glasovno upravljanje putem uređaja Alexa kompanije Amazon, što ga čini jednom od prvih robotskih kosilica na tržištu, koja nudi tu funkciju.


Pretvaranje polica u lične asistente:


Novi modul za interaktivnu projekciju BML100PI omogućava korisnicima da stvore pametne police u svojim ormarima ili garderoberima. Jedan modul u istom trenutku može da projektuje funkcije ekrana osetljivog na dodir na šest polica. Zahvaljujući tim projekcijama, ormar može prikazati vremenske prognoze, dnevni raspored korisnika ili podsetnike na predstojeće događaje. Na osnovu tih informacija, formiraju se predlozi za odeću za taj dan, a korisnici predloge mogu podeliti na društvenim mrežama. Kada odeća nestane s polica, korisnici mogu preko virtuelnog ekrana osetljivog na dodir putem interneta, naručiti novi komad ili ugovoriti uslugu pranja odeće. Modul interaktivne projekcije pretvara bilo koju standardnu policu u ličnog asistenta, koji čini svakodnevni život praktičnijim.


Prepoznavanje svakog pokreta:


Novi BMI270 senzor je inteligentni senzor za merenje inercije (inertial measurement unit, IMU) s izuzetno niskom potrošnjom energije, a osmišljen je za upotrebu u nosivim elektronskim uređajima. BMI270 poboljšava funkcionalnost tih nosivih uređaja, uključujući brojanje koraka i prepoznavanje gestova, te može da razlikuje više aktivnosti, kao što su stajanje, hodanje, trčanje ili vožnja bicikla, a osim toga može da otkrije i prelazak s jedne aktivnosti na drugu. Može da otkrije i gde se te aktivnosti odvijaju – na primer, da li se one odvijaju unutar vozila. Osim toga, novi senzor može da otkrije kretanje, kao što su savijanje ili podizanje ruke i okretanje zgloba, čime se omogućava rukovanje prenosivim uređajima intuitivnim gestovima. Prepoznavanje gestova u potpunosti je kompatibilno s operativnim sistemom Wear OS kompanije Google. Visok nivo efikasnosti ovog uređaja za merenje inercije, rezultat je kombinovanja tehnologije senzora za stopu zakretanja, koja se često koristi u motornim vozilima sa znatno poboljšanim senzorom za ubrzanje.


Upravljanje klimom unutrašnjeg prostora:


Senzor AIR nudi inovativnu udobnost u klimatizovanom prostoru domaćinstva. Njime se beleže i prikazuju informacije o kvalitetu vazduha, temperaturi i vlažnosti, kao i podaci o osvetljenosti i buci. Korisnici mogu da upravljaju senzorom za prijatan boravak, čak i bez pametnog telefona, zahvaljujući interfejsu koji se lako razume i koristi se logikom sličnom semaforima. Osim toga, aplikacija Bosch AIR nudi detaljnije informacije o merenjima tokom vremena i omogućava korisnicima da prilagode podešavanja senzora. Time što nudi konkretne preporuke za poboljšanje kvaliteta unutrašnjeg vazduha i postizanje zdrave klime unutrašnjeg prostora, AIR pomaže ljudima da efikasnije rade, lakše se koncentrišu i da se bolje osećaju.


Upravljanje glasom za sisteme za grejanje:


Zahvaljujući interfejsu .aino chatbot, korisnici mogu običnim jezikom da komuniciraju sa svojim sistemom za grejanje. Kada korisnik ukuca ili izgovori „Hladno mi je”, sistem dobija naredbu da poveća temperaturu prostorije za dva stepena celzijusa. Osim toga, chatbot razume i razliku između „malo hladno” i „jako hladno”, a to se manifestuje u različitim stepenima promene temperature. Sistem pruža i korisne savete za uštedu energije, na primer na osnovu vremenske prognoze, te predlaže kako poboljšati efikasnost sistema za grejanje. Sistem .aino na zahtev šalje nedeljne ili mesečne izveštaje o potrošnji energije, uključujući i poređenja s istim periodom prošle godine.


PR

Slavna Mazda Red

Slavna Mazda Red

Mazda Motor Corporation je uspešno primenila sopstvenu tehnologiju bojenja Takuminuri[i] i razvila posebnu boju Artisan Red Premium...

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Kia je na dodeli nagrada za automobil godine revije What Car? za 2024. godinu osvojila četiri nagrade, uključujući pobedu u dve glavne kategorije za Kia Sportage i Kia EV6...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje