AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mazda objavila dugoročnu viziju razvoja tehnologije - Održivi Zoom-Zoom 2030

Mazda objavila dugoročnu viziju razvoja tehnologije - Održivi Zoom-Zoom 2030

Mazda Motor Corporation danas je objavila ‘Održivi Zoom-Zoom 2030’, novu dugoročnu viziju razvoja tehnologije. Deo nove tehnologije koji će pomoći da se ostvari ova vizija je i motor nove generacije SKYACTIV-X koji će biti predstavljen 2019. godine...

SKYACTIV-X će biti prvi komercijalni benzinski motor na svetu koji će koristiti paljenje kompresijom¹.


U viziji ‘Održivi Zoom-Zoom’ objavljenoj 2007. godine, kompanija je stremila ka tome da nudi uživanje u vožnji uz odlične ekološke i sigurnosne karakteristike. U svetlu brzih promena koje se događaju u automobilskoj industriji, nova vizija ima dugoročniji pristup i objašnjava kako će Mazda iskoristiti užitak u vožnji, osnovnu privlačnost svakog automobila, kako bi rešila probleme povezane sa ekologijom i društvom u celini.


Sledi pregled vizije ‘Održivi Zoom-Zoom 2030’ i nove generacije SKYACTIV-X motora.


1. Održivi Zoom-Zoom 2030


Mazda veruje da je njena misija da pomogne očuvanju prelepe planete Zemlje i pritom da obogaćuje ljudske živote i društvo u celini. Kompanija će nastaviti da traži načine kako da inspiriše ljude kroz kvalitet svojih automobila.


Zemlja


Kroz inicijative zaštite ostvariti održivu budućnost u kojoj ljudi i automobili koegzistiraju sa prelepom i bogatom planetom Zemljom.


Mazdin pristup


• Proširiti mere za smanjivanje emisije ugljen dioksida iz ‘well-to-wheel’ (od-izvora-do-točka) perspektive uzimajući u obzir emisije gasova za vreme ukupnog životnog ciklusa automobila


• Ciljati na smanjivanje korporativnog proseka ‘well-to-wheel’ emisije ugljen dioksida do 2030. godine za 50% u odnosu na 2010. i postići smanjenje od 90% do 2050. godine


• Postići sve navedeno prioritetnim poboljšanjem produktivnosti pogona i mera za čišću emisiju u stvarnim uslovima vožnje


• U skladu sa ovim pristupom, nastaviti napore za usavršavanjem motora sa unutrašnjim sagorevanjem, što će u nadolazećim godinama pomoći u pogonu većine automobila širom sveta i tako dati najveći doprinos smanjenju emisija ugljen dioksida i kombinovati te rezultate sa efikasnim tehnologijama elektrifikacije pogona


• Počevši od 2019, predstaviti električne automobile i ostale tehnologije električnog pogona u regijama koje koriste visok udeo čiste energije pri proizvodnji električne energije ili ograničiti ponudu određenih automobila sa ciljem smanjenja zagađenja vazduha
PRESS RELEASE


Društvo


Kroz automobile i društvo koje pruža sigurnost i mir, stvoriti sistem koji obogaćuje ljudske živote nudeći im neograničenu mobilnost.


Mazdin pristup


• Razviti više naprednih sigurnosnih tehnologija pod filozofijom Mazda Proactive Safety (Mazdina proaktivna sigurnost) sa ciljem smanjenja broja saobraćajnih nesreća


• Dodatno poboljšati osnovne temelje sigurnosti, poput ispravnog položaja sedenja, položaja papučica i dobre vidljivosti, i standardizovati ih na svim modelima


• Promovisati dalju standardizaciju i-ACTIVSENSE naprednih sigurnosnih funkcija koje pomažu vozačima da prepoznaju i procene moguće opasnosti; Izuzevši Japan, gde ove funkcije već postaju standard, postupno raditi na tome da ove tehnologije budu serijska oprema i na drugim tržištima počevši od 2018. godine


• Započeti sa testiranjem autonomnih tehnologija vožnje koje se trenutno razvijaju u skladu sa Mazda Co-Pilot konceptom2 2020. godine, sa ciljem da sistem postane serijski na svim modelima do 2025. godine


• Koristeći tehnologije povezivanja, izraditi novi poslovni model koji omogućuje vlasnicima automobila da podrže potrebe ljudi na nenaseljenim područijima i onih koji imaju poteškoća u kretanju


Ljudi


Poboljšati mentalno bogatstvo korisnika zadovoljstvom koje dolazi znajući da štite Zemlju i doprinose društvu automobilom koji ujedno pruža i istinski užitak u vožnji
Mazdin pristup


• Razvijati poboljšani Jinba-ittai osećaj vožnje koji će otključati ljudske potencijale i revitalizovati ih mentalno i fizički


• Bazirano na filozofiji “udahnuti život automobilu", dodatno razvijati KODO dizajn kako bismo ga doveli na nivo umetnosti koja obogaćuje emocionalne živote svih koji se sa njim susreću


2. SKYACTIV-X motor sledeće generacije


Tehnološke inovacije


• SKYACTIV-X je prvi komercijalni motor na svetu koji koristi paljenje kompresijom u kojem se mešavina goriva i vazduha pali spontano kada je klip sabija u cilindru


• Mazdin sopstveni metod sagorevanja nazvan Spark Controlled Compression Ignition (varnicom kontrolisano paljenje kompresijom) savlađuje dve prepreke koje su sprečavale
komercijalizaciju kompresionog paljenja kod benzinskih motora: maksimiziranje zone u kojoj je moguće kompresiono paljenje i postizanje glatkog prelaza između kompresionog paljenja i paljenja varnicom.

 

Karakteristike


• Ovaj novi motor sa unutrašnjim sagorevanjem kombinije prednosti benzinskih i dizel motora kako bi postigao odlične ekološke karakteristike, snagu i mogućnosti ubrzanja.


• Kompresiono paljenje u kombinaciji sa ugrađenim kompresorom za poboljšanje efikasnosti omogućvaju odličnu odzivnost i povećanje obrtnog momenta za 10 do 30 posto u odnosu na
aktuelne SKYACTIV-G benzinske motore.³


• Kompresiono paljenje omogućava sagorevanje super siromašne smeše4 što povećava efikasnost motora za 20 do 30 posto u odnosu na aktualne SKYACTIV-G, odnosno 35 do 45 posto u odnosu na Mazdine benzince iste zapremine iz 2008. godine. SKYACTIV-X omogućava jednaku ili čak nižu potrošnju goriva u odnosu na najnovije SKYACTIV-D dizel motore.


• Sa visokom efikasnošću kroz široki raspon brojeva obrtaja i opterećenja motora, motor omogućava mnogo veću fleksibilnost pri izboru prenosnih stepena, što istovremeno omogućava vrhunsku ekonomičnost i odlične performanse. Sa svim ovim Mazda se nada da će pomoći da se stvori budućnost u kojoj ljudi, planeta Zemlja i društvo mogu da postoje zajedno sa automobilima, obogaćujući ljudske živote posedovanjem automobila koji slavi vožnju i da postane marka sa kojom su kupci snažno emotivno vezani.

 

¹ Od avgusta 2017. prema internim ispitivanjima.


² Mazdin koncept razvoja tehnologije autonomne vožnje usmeren na čoveka. Ljudi uživaju u
vožnji dok se revitalizuju mentalno i fizički. U međuvremenu, automobil “virtuelno” vozi sa potpunim razumevanjem pokreta vozača i kretanja automobila. U neočekivanim situacijama, poput naglog gubitka svesti vozača, automobil će preuzeti kontrolu od vozača, automatski se obratiti hitnim službama i odvesti se na najprikladniju lokaciju.


³ Motor je još u razvoju i brojevi su podložni promenama.


4 Stanje u kojem je odnos benzina i vazduha sveden na nivo u kojem paljenje smeše neće biti moguće uz pomoć varnice.


PR

Slavna Mazda Red

Slavna Mazda Red

Mazda Motor Corporation je uspešno primenila sopstvenu tehnologiju bojenja Takuminuri[i] i razvila posebnu boju Artisan Red Premium...

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Četiri nagrade What Car? za Kiju

Kia je na dodeli nagrada za automobil godine revije What Car? za 2024. godinu osvojila četiri nagrade, uključujući pobedu u dve glavne kategorije za Kia Sportage i Kia EV6...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje