AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma

8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma

Na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu održan je 8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma. Na platou ispred fakulteta bilo je oko 130 starovremenskih vozila, motocikala, automobila, traktora, kamiona, iz Švedske, Slovenije, Hrvatske, Bugarske i Srbije. Skup je bio izuzetno posećen...

8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma

Najstarije vozilo na skupu bio je kamion Packadr E 4t iz 1918., vlasništvo poznatog kolekcionara starovremenskih vozila Saita Hadžića iz Beograda. Ovakvi kamioni su bili i na Solunskom frontu. Jedini traktor na skupu bio je Ferguson-IMT TE-Y-20 iz 1956., prvi IMT-ov traktor, vlasništvo Muzeja Žeravica iz Novog Mileševa.

8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma

Najstariji motocikl na skupu bio je DKW 250 SS Ladepumpe iz 1936., vlasništvo Petera Groma iz Vranjskog iz Slovenije, inače vlasnika muzeja motocikla, odakle je i ovaj motocikl. Izvanredni su bili i motocikli Parilla 175 iz 1959., vlasništvo Branislava Kecmana iz Beograda, i Aermacchi Harley-Davidson Ala verde 250 N iz 1966., vlasništvo Nebojše Atanackovića, oba nekadašnji takmičari. Dragan Dragoj, još jedan takmičar, izložio je trkački Sever 80 iz 1981.

8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma

Najstariji automobil na skupu bio je Studebaker Standard Six iz 1926., vlasništvo Tomislava Vidakoviće sa Palića. Ford A iz 1928, vlasništvo Miloša Erdeljenovića, nastavlja niz američkih starovremenskih vozila na skupu. Ford A iz 1930., vlasništvo Rudija Ferleža iz Šentjura iz Slovenije. U porodici Ferlež je od 1933, više od 80 godina. Naslediće ga unuk.

8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma

Ford AF iz 1930., vlasništvo Milana Pupovca iz Beograda, je verzija modela A za evropsko tržište sa manjom zapreminom motora. Najinteresantniji automobil na skupu bio je BMW 319/1 iz 1935., vlasništvo Todora Deljakova iz Pomorja u Bugarskoj. Koliko se zna ovo je jedini preživali učesnik čuvene trke Grand Prix Beograda 1939. Ovaj automobil 3. septembra 1939., VII trka – soprtska kola do 2100 cm3, vozio je Dimitar Sokolov iz Bugarske. Automobil je u porodici Sokolov ostao do pre tri godine. Izuzetno interesantan bio je i automobil Simca Aronde Luxe iz 1954, vlasništvo Jaša Jahića iz Sjenice.

8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma

Jaguar XK 140 iz 1954., vlasništvo Svilena Krustanova iz Sofije iz Bugarske, sličan je automobilu kojim su Milivoje Mikica Vuković i Miodrag Mikica Jovičić, njihov model 120, kao predstavnici Jugoslavije 1953. vozili čuveni „Akropolis reli“.

Odličan je bio i Moskvič 401 iz 1954., vlasništvo Mladena Zhelyaskova iz Varne u Bugarskoj. Interesantni su bili i Ford Taunus 15 M iz 1957., vlasništvo Milenka Prodanovića iz Garešnice iz Hrvatske, i Fiat 1100 103 e iz 1959., vlasništvo Predraga Obradovića iz Beograda. Porsche 912 iz 1967. ,vlasništvo Dimitar Dimitrova iz Bugarske, je bila jeftinija i slabija verzija čuvenog modela 911.

8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma

Treba pomenuti veći broj automobila Zastava 600 D i Zastava 750, nekada popularni „Fića“. I nekoliko odlišno očuvanih Zastava 1300, nekada popularni „tristać“. Zastava 101 iz 1979., vlasništvo Zoltana Berkeša iz Starog Bečeja, bila je učesnik vožnje Kragujevac –  Kilimandžaro 1979.

8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma

Posebno interesantan bio je automobil Bulgarrenault Alpine A 110, proizveden 2012. U pitanju je replika možda najboljeg reli automobila ikada. Proizvodi se u Bugarskoj, identična je originalu do poslednjeg šrafa. Prodaja ovog ne baš jeftinog automobila ide odlično. Bilo je tu još puno izuzetnih motocikala i automobila.

8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma

U amfiteatru Saobraćajnog fakulteta održana su izuzetno interesantna predavanja iz istorije automobilistike. Teme su bile „Prvi IMT-ov traktor“, „Zaboravljena putovanja“, Prvi srpski tramvaj“, „Ford A – 80 godina punopravni član familije Frelež“, „Prodavci motocikala u Beogradu pre II svetskog rata“, „Zastava 1300“ i promocija knjige „Automobili i dinastija Karađorđevi 1908 – 1941.“.

8. godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma

Autor knjige „Automobili i dinastija Karađorđevi 1908 – 1941.“ je Miroslav Milutinović, član Udruženja istoričara automobilizma, a izdavač Službeni glasnik. U knjizi je opisano oko 90 automobila i dva motocikla, 23 različite marke, koje je u pomenutomo periodu upotrebljavalo devet pripadnika porodice Karađorđević. Izuzetna knjiga sa puno retkih fotografija, puno podataka, sa brojevima motora i šasija vozila. O knjizi, autoru i izdavaču veoma pohvalno izrazio se predsednik Krunskog saveta Dragomir Acović.

Tekst i foto: Ljubomir Ivanović

Karavan Ford Fieste 17. marta u Novom Sadu

Karavan Ford Fieste 17. marta u Novom Sadu

Nakon vrlo uspešnog starta – 10. marta u Subotici, jedinstven karavan nove generacije Fordovog modela Fiesta, koji će narednih nekoliko sedmica proći kroz najveće gradove Srbije, ove subote, 17. marta  gostuje u Novom Sadu.

Citroen sajamska ponuda

Citroen sajamska ponuda

Na ovogodišnjoj manifestaciji BG Car Show kompanija Avtonova KAB, ekskluzivni uvoznik Citroen vozila u nasoj zemlji, priprema pregršt noviteta i sjajne uslove prodaje...

Sajamske cene u svim Peugeot salonima

Sajamske cene u svim Peugeot salonima

Kao što su ljubitelji Peugeot vozila navikli i ove godine na štandu u hali 1 biće izloženi najatraktivniji modeli iz game, a što je još važnije spremni su i specijalni sajamski uslovi kupovine...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje