AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Pogledajte: Kako se pravi veoma moderan kamion + FOTO

Pogledajte: Kako se pravi veoma moderan kamion + FOTO

Ovog proleća se prvi serijski proizvedeni novi Volvo FH kamioni isporučuju kupcima širom Evrope. Ali, kako se pravi veoma moderan kamion? Kako napredna elektronika i ostala oprema s lakoćom uspevaju da funkcionišu kao celina i kako se postiže vrhunski kvalitet? Opisaćemo vam put od prvobitne zamisli do konačnog kamiona.

Pogledajte: Kako se pravi veoma moderan kamion + FOTO

I pogonski agregat se farba u optimizovanom procesu

 

Novi Volvo FH je nazvan „kamionom sledeće generacije". Jonas Nordkvist /Nordqvist/, menadžer za karakteristike i rentabilnost proizvoda u odeljenju za strateško planiranje firme Volvo Trucks, objašnjava šta to zapravo znači.

„Od veoma modernog kamiona očekuje se da zadovolji sve uslove složene jednačine. Mora da zadovolji zahteve kupaca i društva, ali i da uspešno kombinuje savremenu tehnologiju sa karakteristikama kao što su kvalitet, udobnost vozača, zaštita životne sredine i bezbednost", objašnjava Jonas Nordkvist.

 

Pogledajte vest Novi Volvo FH u „društvu“ aviona.

Rad na razvoju modernog kamiona počinje mnogo pre proizvodnje. Potraga za najboljim kvalitetom karakteriše sve aspekte procesa od početka do kraja. Pažljiva analiza kupaca, društva i konkurencije ukazuje na to koje će zahteve novi model kamiona morati da ispuni. Istražuje se i tržište kako bi se otkrile tehnološke inovacije koje mogu da se integrišu u novi proizvod. Ovi podaci postaju osnova za detaljnu specifikaciju zahteva kojom se inženjeri rukovode prilikom pravljenja modernog kamiona.

 

Pogledajte vest I u Srbiji isporučen prvi Volvo FH nove generacije.

Pogledajte: Kako se pravi veoma moderan kamion + FOTO

Pre konačne montaže, kabina prolazi kroz ukupno 350 pari ruku


Proizvodnja - najvažniji faktor

Nakon određivanja specifikacije zahteva, sledi naredni izazov: realizacija zamisli. Da bi ona bila uspešna, treba primeniti unakrsni funkcionalni metod rada po kome svi od samog početka rade zajedno - tokom dizajniranja, konstruisanja i proizvodnje.

„Mogućnost pravljenja kamiona je jedan od najvažnijih parametara za razvoj potpuno novog kamiona. To zvuči dosta očigledno, ali je od suštinskog značaja da proces proizvodnje bude ergonomičan i efikasan i da može da se ponovi. Sve se svodi na garantovanje proizvoda visokog kvaliteta", kaže Jonas Nordkvist.

Stoga činjenica da je serijska proizvodnja novog Volvo FH kamiona u zamahu i da su prvi kamioni već na putu ka kupcima ne označava samo početak nečeg novog. Označava i kraj dugog razvojnog puta. U evropskim Volvo fabrikama u Švedskoj, Rusiji i Belgiji naglasak je bio na razvoju novog proizvoda u saradnji sa inženjerima. Istovremeno je sastavljena dokumentacija u vezi sa svim onim što treba da se ažurira u fabrikama (i novi alati i nove veštine).

„Ovo je potpuno nova kabina, potpuno novi kamion. Nijedna komponenta karoserije nije preneta sa prethodnog modela, što nameće zahteve našem osoblju, kao i našoj opremi koja je često prilagođena proizvodima", kaže Hans Elmkvist /Elmqvist/, projektni menadžer za ukupnu proizvodnju novog Volvo FH kamiona u svim evropskim fabrikama.

 

Pogledajte vest Volvo: Sat inspirisan kamionom.

Pogledajte: Kako se pravi veoma moderan kamion + FOTO

Tehnički napredna instrument tabla na novom Volvo FH kamionu montira se na posebnoj liniji


Nova ulaganja u fabrike

Veoma moderan kamion zahteva veoma moderan proizvodni alat. Jedno od važnih ulaganja bilo je u nove prese za proizvodnju svih delova kabine.

„Kod novog Volvo FH kamiona jedinstveno je to što mnogo delova presujemo u pet faza. Akcenat je na geometriji - što više puta presujemo neku komponentu, bolje se uklapa sa različitim delovima, pa je montaža kabine bolja", objašnjava Hans Elmkvist.

Još jedno veliko ulaganje bila je kupovina 56 novih robota radi veće proizvodne efikasnosti. Automatizacija takođe garantuje isti visok nivo kvaliteta svih kamiona. Primer toga je da su sva stakla na kamionu zalepljena. To ima dve prednosti: kabina je bezbednija jer su prozori deo konstrukcije kabine, a proizvodni proces je efikasniji i kvalitetniji.

 

Pogledajte vest Volvo Trucks dobio prestižnu nagradu “red dot” za dizajn proizvoda.

Pogledajte: Kako se pravi veoma moderan kamion + FOTO

Farbara spada među ekološki najoptimizovanije na svetu. Danas je za svaku kabinu potrebno oko 4 litra boje, što je polovina količine koja se koristila pre samo deset godina


Probne fabrike za razvoj proizvodnje

Druga važna uloga fabrika je učešće u razvoju novog kamiona. Da bi se to postiglo bez ometanja tekuće proizvodnje, otvoreni su probni pogoni u okviru dve Volvo fabrike u Švedskoj, u Tuveu i Umei. Mogu se opisati kao minijaturne kopije velikih proizvodnih fabrika, sa svim montažnim operacijama. U njima mogu da se ispitaju novi alati i metode za pravljenje kamiona. Cilj je, pre svega, bio da teorija postane praksa, da se odredi najbolji proces montaže i da se otkrije da li je uopšte moguće napraviti kamion redosledom i alatima koje su inženjeri imali na umu.

„Sistemski proveravamo ceo kamion da bismo bili sigurni da sve radi upravo onako kako treba. Napredna probna proizvodnja u probnim pogonima važan je deo ovog procesa kontrole kvaliteta", nastavlja on.

Probni pogoni su poslužili i kao osnova za unapređenje stručnosti osoblja za montažu i na lokalnom i na globalnom nivou. Tokom proteklih godina, odgovorna lica iz celog sveta radila su rame uz rame sa radnicima koji su pravili kamione u probnim pogonima kako bi naučila kako se sastavlja novi kamion. Kada je došlo vreme da se proces montaže preseli na redovnu proizvodnu liniju u švedskim fabrikama, odgovorna lica su mogla da poduče svoje kolege. Prednosti su iste na globalnom nivou.

„Pripremili smo se do najsitnijih detalja zato što je ovo složen kamion, pa ćemo mnogo brže pokrenuti proizvodni proces garantovanog kvaliteta u drugim fabrikama. Novi Volvo FH je stvoren za ceo svet", kaže Hans Elmkvist.

 

Pogledajte fotogaleriju Volvo Trucks na aerodromu u Batajnici.

Pogledajte: Kako se pravi veoma moderan kamion + FOTO

Čelični lim se oblikuje u 340 presa i svi delovi se presuju u pet faza kako bi se postigla precizna geometrija


Ergonomičnija montaža

Nisu samo kamion i novi alati veoma moderni.

Probni pogoni su poslužili i kao značajan poligon za razvoj jednostavnijih i ergonomičnijih rutina za zaposlene. Iako je proizvod sam po sebi složeniji, jednostavna i inteligentna rešenja za montažu olakšala su pravljenje novog kamiona. Primer toga je šasija koja se sada pravi naopačke kako bi se lakše pristupilo raznoraznim komponentama.

„Potpuno sam ubeđen da i kupac ima koristi od svakog unapređenja proizvodnog procesa. Poboljšani radni uslovi poboljšavaju kvalitet proizvoda. Ako se nešto lako montira, lako se montira na pravilan način", kratko objašnjava Hans Elmkvist.

Pogledajte: Kako se pravi veoma moderan kamion + FOTO

Potrebno je samo nekoliko sati da od ovih rolni čeličnog lima nastane konstrukcija kabine


Proizvodnja novog Volvo FH kamiona

Novi Volvo FH je razvijan paralelno sa unapređenjem proizvodnje u nekoliko segmenata, između ostalog u segmentu pravljenja šasije naopačke, čime se promoviše ergonomičniji položaj za rad. Prozori su zalepljeni za kabinu kako bi bila čvršća. Osim toga, kompletna električna instalacija je postavljena sa desne strane šasije prema kabini, dok su vodovi za vazduh i vodu na levoj strani kako bi montaža bila lakša.

Pogledajte: Kako se pravi veoma moderan kamion + FOTO

Švedski probni pogoni u Umei i Tuveu minijaturne su kopije standardne linije za montažu. Koriste se za razvoj proizvodnje. Ovde je takođe napravljen prvi novi Volvo FH


Probni pogoni

Švedski probni pogoni u Umei i Tuveu minijaturne su kopije standardne linije za montažu. Ovaj pristup je usvojen zbog razvoja novog Volvo FH kamiona, kao i zbog obuke osoblja o novom modelu pre početka serijske proizvodnje. U oba slučaja je cilj bio unapređenje kvaliteta finalnog proizvoda bez ometanja redovne serijske proizvodnje u fabrici.

Pogledajte: Kako se pravi veoma moderan kamion + FOTO

Šasija se pravi naopačke kako bi se lakše pristupilo raznim komponentama. To radnicima olakšava montažu


Da li ste znali...

...da je potrebno oko pet dana da od rolne čelika nastane veoma moderan kamion?

...da kabina prođe kroz otprilike 350 pari ruku pre kompletne montaže?

...da je za farbanje Volvo FH kamiona potrebno 3,8 litara boje?

...da su alati za presovanje teški između 25 i 30 tona pojedinačno?

...da se upotrebi 2.790 zavrtnjeva prilikom pravljenja veoma modernog kamiona?

...da nov Volvo FH ima sopstvenu masu između 7.500 i 12.500 kg (u zavisnosti od specifikacije)?

Volvo Trucks Serbia

Karavan Ford Fieste 17. marta u Novom Sadu

Karavan Ford Fieste 17. marta u Novom Sadu

Nakon vrlo uspešnog starta – 10. marta u Subotici, jedinstven karavan nove generacije Fordovog modela Fiesta, koji će narednih nekoliko sedmica proći kroz najveće gradove Srbije, ove subote, 17. marta  gostuje u Novom Sadu.

Citroen sajamska ponuda

Citroen sajamska ponuda

Na ovogodišnjoj manifestaciji BG Car Show kompanija Avtonova KAB, ekskluzivni uvoznik Citroen vozila u nasoj zemlji, priprema pregršt noviteta i sjajne uslove prodaje...

Sajamske cene u svim Peugeot salonima

Sajamske cene u svim Peugeot salonima

Kao što su ljubitelji Peugeot vozila navikli i ove godine na štandu u hali 1 biće izloženi najatraktivniji modeli iz game, a što je još važnije spremni su i specijalni sajamski uslovi kupovine...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje