AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma

Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma

Električna revolucija u automobilskoj industriji je izvesna, ali postoji nekoliko izazova u ovoj oblasti. Tehnički limiti elektromobila i njihova još uvek visoka cena, mogu se rešiti, ali mnogo ozbiljniji rizik postoji od nestašice baterija. Toyota je svesna toga i zato ulaže u rudarsku industriju...

Toyota je najveći proizvođač hibrida na svetu. Samo prošle godine u svetu je prodala više od 1,6 miliona hibridnih automobila. U planu su i čisti elektromobili, a prvi od njih će stići već sledeće godine. Do 2025. godine, ovaj japanski proizvođač želi da dostigne prodaju od 5,5 miliona elektrifikovanih automobila. Za to je potrebna velika količina li-ion baterija. Tražnja za akumulatorima već danas premašuje njihovu ponudu. Većina komponenti za baterije danas se proizvodi u Kini, Južnoj Koreji i u Japanu. U Sjedinjenim Američkim Državama, Nemačkoj, Poljskoj i Mađarskoj, odvija se samo proces njihove montaže. Kompletan ovaj proces zavisi najviše od dostupnosti litijuma. Najveće rezerve ima Australija, Čile i Argentina. Često se dešava, da kontrolu nad njima imaju kineske kompanije.

Čini se da je Toyota najozbiljnije shvatila ove rizike. Zato je u junu mesecu, pokrenula izgradnju prvog japanskog pogona za pripremu litijuma za proizvodnju baterija. U pitanju je zajednička investicija Toyote i australijske rudarske kompanije Orocobre. Cilj je se postigne veća nezavisnost u proizvodnji električnih automobila i veća kontrola nad kompletnim lancem snabdevanja baterijama. Fabrika, prva ove vrste u Japanu, biće puštena u rad 2021. godine i koristiće sirovine iz rudnika Toyote i Orocobre u severnoj Argentini. Litijum-hidroksid će se proizvoditi iz litijum-karbonata. Prošle godine, Toyota Tsusho je kupila 15-procentni udeo Orocobre i investirala 182 miliona dolara. Cilj je da se poveća ekstrakcija litijuma sa 25 000 na 42 500 tona godišnje.

Automgazin.rs

Izgradnja svetle budućnosti Hirošime

Izgradnja svetle budućnosti Hirošime

Kad su Tetsuyi Matsuda pokazali toranj u Hirošimi, malo ko je mogao da zamisli šta će predsednik i izvršni direktor Hirošime Mazda napraviti od njega. Danas je toranj Orizuru u Hirošimi jedna od najznačajnijih građevina u gradu...

Kia s prodajno rekordnim polugodištem u Evropi

Kia s prodajno rekordnim polugodištem u Evropi

Po najnovijim podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) Kia je u prvoj polovini 2023. u Evropi (Kia ovde ubraja zemlje članice EU, Island, Lihtenštajn, Norvešku, Švajcarsku i Ujedinjeno kraljevstvo) registrovala 304.757 vozila, što znači da je i u 2023. ostvarila rekordne rezultate...

Renault Symbioz
Slika nedelje