AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

EQ Power po prvi put u Mercedes-Benz A-Klasi i B-Klasi

EQ Power po prvi put u Mercedes-Benz A-Klasi i B-Klasi

Plug-in hybridna vozila predstavljaju značajnu prekretnicu na putu ka vožnji bez izduvne emisije. Mercedes Benz Cars odeljenje nastavlja sa razvojem svojih plug-in hybridnih modela pod oznakom „EQ Power“...

EQ Power po prvi put u Mercedes-Benz A-Klasi i B-Klasi

Tako danas model A 250 e (kombinovana potrošnja goriva 1.5-1.4 l/100 km, kombinovana CO2 emisija 34-33 g/km, kombinovana potrošnja električne energije 15.0-14.8 kWh/100 km), model A 250 e limuzina (kombinovana potrošnja goriva  1.4 l/100 km, kombinovana CO2 emisija 33-32 g/km, kombinovana potrošnja električne energije 14.8 -14.7 kWh/100 km) i model B 250 e (kombinovana potrošnja goriva 1.6-1.4 l/100 km, kombinovana CO2 emisija 36-32 g/km, kombinovana potrošnja električne energije 15.4-14.7 kWh/100 km) u segmentu kompaktnih vozila imaju svoju premijeru hybrid-nog pogona treće generacije.

Uvođenje na tržište ovih modela će biti obaveljeno krajem ove i početkom naredne godine. EQ Power za modele A-Klasa i B-Klase naglašava Mercedes-Benz plug-in inicijativu: komapnija je sebi kao cilj postavila da proširi svoj portfolio plugin hybrid-nih vozila na 20 modela do 2020-te.

Za nova kompaktna vozila sa EQ Power pogonom, doživljaj vožnje i pogodnost upotrebe električnog pogona su u prvom planu. Najbolji pokauzatelj su sledeći izuzetni detalji:

• Čisto električni domet od 70-75 km (NEDC)
• Snaga elektro motora (e-mašine) 75 kW
• Snaga kompletnog sistema 160 kW
• Obrtni moment kompletnog sistema 450 Nm
• Maksimalna brzina 140 km/h (čisto električni pogonc) / 235 km/h (ukupna; A-Klasa limuzina)
• Ubrzanje od 0-100 km/h za 6.6 sekundi (A-Klasa limuzina)
• Gotovo bez ikakvih ograničenja u prtljažniku u poređenju sa SUS modelom

EQ Power po prvi put u Mercedes-Benz A-Klasi i B-Klasi

Vozila koja pripadaju Mercedes-Benz gami kompaktnih vozila poseduju poprečno postavljen SUS motor. Kompaktni hibridni pogon je razvijen sa ciljem usklađivanja sa 8G-DCT menjačem sa dve spojnice i pogon je izveden na istim principima kao i kod modela sa podužno postavljenim SUS motorom. U pitanju je koncept stalno pobuđenog sinhronog motora sa unutrašnjim rotorom. Stator je integrisan u kućište pogona, dok je vlažna spojnica visokog stepena efikasnosti integrisana sa rotorom e-mašine. Hlađenje rotora i statora je u skladu sa potrebama i omogućava korišćenje maksimalne snage i obrtnog momenta motora bez ikakvih problema.

Po prvi put na Mercedes-Benz vozilima, SUS motor se startuje direktno e-mašinom – kompaktni hybrid-i ne poseduju zasebni 12 voltni starter.

EQ Power po prvi put u Mercedes-Benz A-Klasi i B-Klasi

Velika snaga i obrtni momenat pružaju mnogo uživanja u vožnji

Snaga koju razvija e-mašina je 75 kW. Zajedno sa 4-cilindričnim benzinskim SUS motorom radne zapremine 1.33-litara ovo daje maksimalnu snagu od 160 kW (218 ks) i ukupni obrtni moment sistema od 450 Nm. Zahvaljujući EQ Power pogonu e-mašina modela A 250 i B 250 e trenutno reaguje na zahtev vozača preko pedale gasa, i isporučuje impresivne performanse: A 250 e, na primer dostiže 100km/h za svega 6.6 sekundi i ostvaruje maksimalnu brzinu od 235 km/h (pogledajte više podataka na sledećoj strani).

Litijum-jonska baterija ukupnog kapaciteta od oko 15.6 kWh se koristi za skladištenje neophodne količine električne energije. Baterija se može dopuniti i preko spoljašnjeg izvora energije. Modeli A 250 e i B 250 e se mogu dopuniti pomoću punjača koji isporučuju naizmeničnu (AC) ili jednosmernu (DC) struju. Odgovarajući priključak se nalazi na desnom boku vozila. Ovo znači da je moguće napuniti ove kompaktne modele korištenjem Wallbox punjača snagom od 7.4 kW pomoću naizmenične struje (AC) za oko 1 h 45 min za punjenje od 10-100 procenata (napunjenosti) SoC (Status of Charge). Kada je u pitanju punjenje jednosmernom strujom (DC) baterija se može napuniti za svega 25 minuta od 10 - 80 procenata SoC.

Baterije za ove modele proizvodi kompanija Deutsche ACCUMOTIVE koja je u punom vlasništvu Daimler kompanije. Težina visoko voltne baterije iznosi oko 150 kg.

EQ Power po prvi put u Mercedes-Benz A-Klasi i B-Klasi

Genijalno pakovanje

Inovativni itzduvni sistem je omogućen genijalnim načinom iskorištenja slobodnog prostora: radije nego da se izduvni sistem pruža nazad do kraja vozila, izduvni sistem se završava na sredini vozila ispod poda vozila, sa zadnjim izduvnim loncem pozicioniranim u tunelu menjačkog prenosnika. Integracija rezervoara goriva u prostor za ugradnju zadnje osovine omogućila je dovoljno prostora za ugradnju visoko voltne baterije ispod zadnjih sedišta. Zahvaljujući ovakvom dizajnu prtljažni prostor je umanjen u minimalnoj meri kod modela A 250 e i B 250 e u poređenju sa modelima koji nemaju hybridni pogon.

Budući da ova vozila koriste treću generaciju plug-in hybridnog pogona, dostupne su im i sve funkcije treće generacije. Ovo uključuje pogotovo inteligentu strategiju rada zasnovanu na ruti kretanja, koja uzima u obzir faktore kao što su navigacioni podaci, ograničenja brzine kretanja i samu rutu. Strategija rada takođe uzima u obzir i planiranu rutu kretanja i postavlja kao prioritetan režim električnog pogona za najpovoljnije delove rute.

Uvođenjem MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience) raniji radni režimi EQ Power modela plug-in pogona su postali programi vožnje. To znači da je svaki Mercedes-Benz plug-in hybrid sa MBUX-om opremljennovim programima vožnje "Electric" i "Battery Level". Ovaj način označavanja će se koristiti počev od ovih kompaktnih modela pa ubuduće. Maksimalne e-performanse se mogu doživeti u programu vožnje "Electric". SUS motor ne radi dok vozač ne pritisne pedalu gasa do „daske“ (kickdown). U okviru programa"Electric" snaga rekuperacije energije se može odabrati preko papučica na upravljaču. Papučice omogućavaju izbor između 5 postavljenih nivoa rekuperacije (DAUTO, D+, D, D- i D- -).

Comfort, ECO i Sport programi vožnje su takođe dostupni. U skladu sa zahtevima vozaču je omogućeno da da prioritet vožnji na električni pogon, ili da postavi fokus na dinamičnost u vožnji kombinovanim radom pogona ili da preferira SUS motor kako bi se uštedelo na električnom dometu.
Ključna komforna funkcija je tzv. predklimatizacija kabine (pre-entry climate control) pre startovanja vozila, budući da modeli A 250 e i B 250 e poseduju električni kompresor klimatizacionog sistema. Predklimatizacija prostora se takođe može komforno aktivirati i putem smartphone-a. Vučni kapacitet ovih kompaktnih modela je zakođe zapanjujuć i iznosi 1600 kg (kočena prikolica).

EQ Power po prvi put u Mercedes-Benz A-Klasi i B-Klasi

Mercedes me Charge pomaže prilikom planiranja rute

Baš kao što je jednostavno i komforno korišćenje kućnog priključka i Mercedes-Benz Wallbox-a za punjenje baterije vozila isto je tako dostupno komforno jednostavno punjenje tokom putovanja. Zahvaljujući MBUX infotainment sistemu (Mercedes-Benz User Experience) vozač ima podršku u pretrazi stanica za punjenje. MBUX sistem prepoznaje prirodan način govora, omogućavajući vozaču da izvrši određenu pretragu korišćenjem komande "Hey Mercedes, find charging stations nearby".

Putem Mercedes me Charge, vozač plug-in hybrid modela može dobiti pristup mreži punjača širom sveta u okviru koje posluje više od 300 različitih operatera samo u Evropi (opštine, parkinzi, autoputevi, shopping centri…). Zahvaljujući navigaciji, Mercedes-Benz stranka može ove stanice za punjenje pronaći jednostavno i komforno im može pristupiti korišćenjem Mercedes me Charge kartice, Mercedes me App-a ili direktno preko MBUX uređaja vozila. Nije neophodan nikakav zaseban kontakt za ovu funkciju pored jednostavne autentifikacije, stranka takođe ima dobit u vidu integrisane funkcije plaćanja sa jednostavnom naplatom nakon što se registruje način plaćanja. Svaka procedura punjenja se automatski knjiži. Troškovi pojedinačnih punjenja su jasno vidljivi na mesečnoj fakturi.

EQ Power po prvi put u Mercedes-Benz A-Klasi i B-Klasi

The Mercedes-Benz plug-in strategija

Plug-in hybrid strankama nudi najbolje od oba sveta: u gradu ovi modeli rade čisto na električni pogon, dok na dužim putovanjima vozilo najviše koristi SUS motor. Sveukupno ovaj vid pogona čini vozilo efikasnijim budući da omogućava rekuperaciju energije tokom kočenja i da omogućava rad SUS motora u oblastima koje više pogoduju SUS motoru. EQ Power takođe omogućava visok nivo dinamičkih performansi. „EQ Power+“ je ime za performanse hybridnu tehnologiju koju će koristi Mercedes AMG u budućnosti, a koja trenutno beleži značajan uspeh u Formula 1.

Do kraja 2019-te, Mercedes-Benz će u svojoj gami posedovati više od deset plug-in hybridnih modela – atraktivan portfolio počev od kompaktnih vozila do prestižnog Mercedes-Benz S-Klasa modela. Cilj koji je postavljen za 2020-tu je ponuda više od 20 modela našim strankama.

Novi plug-in hybrid-ni modeli S-, E- i C-Klase sa čisto električnim dometom do 50 km u skladu sa NEDC standardom su predsstavljeni prošle godine. U segmentu C- i E-Klase, Mercedes-Benz je jedini proizvođač koji kombinuje dizel motor sa plug-in tehnologijom, nudeći ovu kombinaciju u verzijama limuzine i karavana za ove dve modelne serije. U toku je osveženje GLC modela sa EQ Power tehnologijom. Ovaj model će biti takođe opremljen trećom generacijom hybridnog pogona i predstavljaće ulaznu tačku u SUV segment. Sledeći član EQ Power porodice biće GLE – sa planiranim čisto električnim dometom od oko 100 km, čime se ukazuje na mogućnost još moćnijeg električnog doživljaja vožnje.

EQ Power po prvi put u Mercedes-Benz A-Klasi i B-Klasi

PR

Kia dobija plug-in hibride XCeed i Ceed Sportswagon

Kia dobija plug-in hibride XCeed i Ceed Sportswagon

Kia Motors je sa razvojem plug-in hibrida za varijante XCeed i Ceed Sportswagon učinila još jedan korak na svom putu elektrifikacije. Nove varijante sa niskim emisijama štetnih gasova, koje će biti lansirane početkom iduće godine, predstavljaju Kijine prve električne modele u segmentu kompaktnih porodičnih vozila...

Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma

Toyota započela borbu za sopstvene zalihe litijuma

Električna revolucija u automobilskoj industriji je izvesna, ali postoji nekoliko izazova u ovoj oblasti. Tehnički limiti elektromobila i njihova još uvek visoka cena, mogu se rešiti, ali mnogo ozbiljniji rizik postoji od nestašice baterija. Toyota je svesna toga i zato ulaže u rudarsku industriju...

Počela proizvodnja nove Opel Corse u Saragosi

Počela proizvodnja nove Opel Corse u Saragosi

Šesta generacija Opel Corse sada silazi sa proizvodne trake u španskoj fabrici PSA Grupacije u Saragosi. Kralj Španije Felipe VI, generalni direktor PSA Grupacije Karlos Tavares (Carlos Tavares) i izvršni direktor Opela Mihael Lohšeler (Michael Lohscheller) označili su početak serijske proizvodnje Opelovog bestselera na ceremoniji sa zaposlenima i gostima.

Toyota Yaris WRC - Ott Tanak - Wales Rally GB
Slika nedelje