AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Trendovi automobilskih boja za 2016/17. godinu kompanije BASF

Trendovi automobilskih boja za 2016/17. godinu kompanije BASF

Predviđanje koje će automobilske boje biti u trendu izazov je sa kojim se dizajneri iz sektora Premaza kompanije BASF hvataju u koštac iz godine u godinu...

Tema koja izbija u prvi plan kada je u pitanju ovogodišnja kolekcija od 65 novih boja je „Parallax“, koncept koji dovodi do pojave da predmeti deluju izmešteno ili izmenjeno u zavisnosti od ugla gledanja. Dva podjednako bitna aspekta koja oblikuju moderni svet u kome živimo su: opčinjenost virtuelnim svetom i želja za istinskim ličnim pečatom.


Boje sa više aspekata diktiraju globalni trend


Na globalnom nivou, nejasan odnos između virtuelnog i fizičkog sveta postaje vidljiv i u paleti automobilskih boja. Sintetička, metalik-plava, srebrne i bele nijanse vesnici su digitalizacije svakodnevnog života. Hromatske boje i prirodne nijanse iskazuju protivrečnost – potragu za autentičnim iskustvima i emocijama, naročito u gradskim sredinama. Inovativni efekti u pigmentu koji omogućavaju da se dve ili više boja kombinuju sa urbanim metalik tonovima obogatiće asotriman boja za automobile budućnosti.

Specifični lokalni uslovi i razvoj oblikuju način na koji se globalni trendovi adaptiraju u zavisnosti od regiona:


Promena identiteta u Evropi


Promena sopstvene pozicije otvara nove uglove gledanja, a samim tim utire put novim idejama. Ovo se direktno odražava na razvoj automobilskih premaza gde promena ugla otkriva potencijal jedne nijanse, njene efekte i teksturu. I to se savršeno uklapa sa „Parallax“ konceptom. Kada direktno pogledate ASMR Plavu nijansu dobijate jasnu ideju o fizičkom svetu koji ona predstavlja, budući da je intenzivne metalik-plave boje, pri čemu kombinuje digitalni izgled sa svetom materijalnog, koji pruža metalik efekat. Uz pomoć ovih osveženja plava će, kao takva, osvojiti tržište.


Evropa se takođe vodi pitanjem „Šta dolazi nakon haštega?“ i potragom za načinom na koji bismo se adaptirali u digitalnom svetu, a da ne izgubimo osećaj istinskog životnog iskustva i ličnog identiteta.

Trendovi automobilskih boja za 2016/17. godinu kompanije BASF

Spektar boja koje se kreću od crvene poput krvi – moćne boje koja predstavlja unutrašnji osećaj koji dovodi do novih promena – do tamnijih nijansi crvene i zelene praćenih antracit i crnim tonovima novi su trendovi u Evropi. Crna – koja je već godinama unazad jedna od vodećih boja u automobilskoj industriji – ponovo dobija na snazi i moći tako što svojim tamnijim tonom odaje utisak dubine.


Trendovi boja u Azijsko-Pacifičkoj regiji: potreba za samopouzdanjem
Uprkos ekonoskim i ostalim izazovima samog regiona, u Aziji su potpuno sigurni u svoj budući uspeh. Optimističan pristup odražava se kroz sveže, razigrane boje poput plavo-zelene. Osim toga Azijati traže maštovitost i kvalitet, koji se mogu naći u finoj teksturi metalik nijanse boje peska, a koja odslikava vezu između tradicionalnih vrednosti i tipične istočnjačke elegancije.


Napredni trendovi u Severnoj Americi


Naglašena boja severnoameričkog tržišta, Raingarden, predstavlja nežnu i prefinjenu nijansu srebrne koja prelazi iz zelene u plavu, u zavisnosti od ugla gledanja. Suptilno prelamanje boja ukazuje na nedefinisane načine na koje se pojedinci ponašaju u društvu i uticaj tehnologije na njihovo ponašanje. Jedinstvena kombinacija pigmenata i tehničkih finesi, koja je bila neophodna za stvaranje ovog efekta, najbolji je primer mogućnosti koje nude premazi kompanije BASF.


Stručnost iz celog sveta


Trendovi automobilskih boja služe se ekspertizom iz studija širom Azijsko-pacifičke regije, Evrope i Severne Amerike. Kroz intenzivnu saradnju ovi timovi stručnjaka kupcima nude globalne trendove u domenu boja sa regionalnim razlikama. Kompetencija BASF-ovog dizajna ključ je u prepoznavanju trendova u najranijoj fazi stvarajući tako potencijal za predstavljanje brenda kroz životni ciklus jednog automobila.


PR

Proizvodnja vozila u svetu u 2023. godini

Proizvodnja vozila u svetu u 2023. godini

Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova prenosi informaciju od Međunarodne organizacije proizvođača motornih vozila (OICA) koja pokazuje da je u svetu tokom prošle godine proizvedeno 93.546.599 vozila ( automobili i laka komercijalna vozila)...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje