AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

VW Phaeton je otišao u muzej, a farbiku u Drezdenu nećete prepoznati

VW Phaeton je otišao u muzej, a farbiku u Drezdenu nećete prepoznati

Posle nezadovoljavajućih prodajnih rezultata modela Volkswagen Phaeton, okončana je njegova proizvodnja u "staklenoj fabrici" u Drezdenu. Phaeton je završio u muzeju, a fabrika je postala centar elektromobilnosti. Da li vam se to sviđa?

VW Phaeton je otišao u muzej, a farbiku u Drezdenu nećete prepoznati

Megalomanski projekat limuzine Volkswagen Phaeton, koja se proizvodila u staklenoj fabrici u Drezdenu, ima pomalo tužan kraj. Pre nekoliko dana, tamo je posle 14 godina okončana proizvodnja luksuzne limuzine sa logom VW. Phaeton je ostao bez naslednika, a pitanje je bilo, šta će biti sa modernom fabrikom, koja je Volkswagen koštala nekoliko stotina miliona evra. 

volkswagen je uspeo da održi model Phaeton, čiji je kvalitet bio na visokom nivou, ali i cena, u proizvodnji čak četrnaest godina, i to uz samo dve značajnije modernizacije. Naslednik modela Pheaton stiže tek 2020. godine, i to sa čisto električnim pogonom. Zato će naredne četiri godine, ova moderna fabrika biti samo "galerija". Volkswagen je od fabrike, za samo dvadesetak dana, napravio centar električne mobilnosti. 

VW Phaeton je otišao u muzej, a farbiku u Drezdenu nećete prepoznati

Naravno, jedan od razloga za ovakvu odluku, jeste da se prikaže značaj smanjenja emisije štetnih materija. Centar posetiocima omogućava da vide oko pedeset interaktivnih ekspozicija na temu ekološke mobilnosti i da se lično uvere u prednosti hibridnih i električnih automobila. Na primer, tamo se nalazi simulator plug-in hibridnom modela Volkswagenu Sport Coupé GTE, koji je predstavljen na autosalonu u Frankfurtu na Majni, koji ima potrošnju od samo 2 litra na 100 pređenih kilometara. Centar je otvoren svaki dan. 

VW Phaeton je otišao u muzej, a farbiku u Drezdenu nećete prepoznati

Fabrika u Drezdenu je karakteristična po tome, što je proizvodni proces raspoređen po spratovima zgrade, a kroz staklene panele se može videti ceo proces sastavljanja automobila. Delovi u fabriku stižu specijalnim zatvorenim „tramvajem“ koji koristi linije gradskog prevoza, a u samoj zgradi po spratovima se raspoređuju automatski. Fabrika ima u podu oko 600.000 magneta koji služe za navođenje transporta i svih mašina, ali i za napajanje bežičnih alata putem magnetne indukcije.


Pod u fabrici je od plemenitog drveta, od čega je izrađena i pokretna traka u podu koja se jedva vidi. Radnici rade u belim uniformama i sa belim rukavicama a svaki kupac ima mogućnost da se prošeta po fabrici, da učestvuje malo u sklapanju automobila, a na izlazu mu se priređuje mala predstava za svaki kupljen automobil, sa dim mašinama, muzikom i dekorativnim osvetljenjem.


Foto:



VW Phaeton je otišao u muzej, a farbiku u Drezdenu nećete prepoznati
VW Phaeton je otišao u muzej, a farbiku u Drezdenu nećete prepoznati
VW Phaeton je otišao u muzej, a farbiku u Drezdenu nećete prepoznati
VW Phaeton je otišao u muzej, a farbiku u Drezdenu nećete prepoznati

Pripremio: Goran Sarić

Foto: Volkswagen

Proizvodnja vozila u svetu u 2023. godini

Proizvodnja vozila u svetu u 2023. godini

Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova prenosi informaciju od Međunarodne organizacije proizvođača motornih vozila (OICA) koja pokazuje da je u svetu tokom prošle godine proizvedeno 93.546.599 vozila ( automobili i laka komercijalna vozila)...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje