AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kompaktni Bosch: Sistemi za pomoć pri parkiranju

Kompaktni Bosch: Sistemi za pomoć pri parkiranju

Za mnoge vozače parkiranje je često veoma stresno. Sve manje prostora za parkiranje, uža parking mesta i užurbani saobraćajni uslovi čine parkiranje sve težim. Parkiranje i manevrisanje su i dalje rizični jer mogu da izazovu saobraćajnu nesreću...

Kompaktni Bosch: Sistemi za pomoć pri parkiranju

Analiza saobraćajnih nesreća, koju je uradio AZT, Nemački institut za tehniku, pokazuje da u Nemačkoj otprilike polovina svih saobraćajnih nesreća sa materijalnom štetom nastaje kao posledica sudara pri parkiranju. U ovakvim slučajevima mogu da pomognu sistemi za pomoć pri parkiranju. Oni vozačima obezbeđuju bezbedno i komforno parkiranje i manevrisanje. Bosch je vodeći proizvođač u toj oblasti.

Pomoć pri parkiranju: bolji pregled tokom parkiranja

Bosch sistem za pomoć pri parkiranju podržava vozača u situacijama kada je svaki centimetar dragocen. Pomoću senzora koji su  integrisani u branik vozila, sistem prati područje neposredno ispred i iza vozila i na vreme prepoznaje sve prepreke. Slično slepim miševima, ovi senzori šalju ultrazvučni signal i primaju njihov eho. Sistem na osnovu  vremenske razlike između ova dva  signala izračuna udaljenost između vozila i prepreke, koja može biti i do 2,5 metara. U zavisnosti od tipa automobila i sistema, vozač dobija zvučno upozorenje o toj udaljenosti ili vizuelni signal u kombinaciji sa zvukom. U akustičnoj  verziji  udaljenost do prepreke signalizira progresivni ton upozorenja koji postaje sve učestaliji dok na kraju ne postane neprekidan. Optičko-akustični sistemi prvo preko LED indikatora ili grafike na ekranu prikazuju približavanje prepreci, a kada  joj se automobil previše približi (otprilike oko 30 cm ili manje) dodatno se aktivira akustično upozorenje. Na ovaj način, čak i najmanja parking mesta više ne predstavljaju problem. Pomoć pri parkiranju može da spreči dosadne i skupe popravke oštećenja prouzrokovanih parkiranjem. U većini slučajeva, ovaj sistem je isplativ već nakon prvog izbegnutog sudara.

Kompaktni Bosch: Sistemi za pomoć pri parkiranju

Asistent za parkiranje: jednostavno parkiranje
 
Neuspešni pokušaji parkiranja su frustrirajući i kidaju živce. Bosch asistent za parkiranje za nekoliko sekundi dovodi vozača do bilo kog pogodnog parking mesta - bez stresa ili maltretiranja. Poseban senzor, integrisan u prednji branik, skenira stranu puta kojom automobil prolazi. Ako parking asistent prepozna odgovarajuće uzdužno ili poprečno parking mesto, vozač odmah dobija tu informaciju. Ako vozač pritiskom na dugme aktivira asistent parkiranja, sistem u deliću sekunde izračuna optimalni put do parking mesta, neophodne pokrete upravljača, kao i broj potrebnih manevara. Tada parking asistent preuzima kontrolu: vozač pusti volan i kontroliše parking manevar tako što pažljivo ubrzava i koči. Uz podršku električnog servo volana asistent vrši sve pokrete upravljanja i usmerava vozilo čak i u najuža parking mesta. Vozač i dalje ima kontrolu i može da prekine manevar u bilo kom trenutku tako što će jednostavno uzeti volan. Osim toga, asistent takođe pomaže pri isparkiravanju.  On usmerava kola u određenu poziciju  kako bi vozač mogao da bezbedno i brzo izađe sa tog parking mesta. Vozač pazi na saobraćaj i koči ili ubrzava prema uputstvima sistema.

Automatski asistent za parkiranje: savršeno parkiranje na uskim parking mestima – čak i bez vozača

Bosch automatski asistent za parkiranje pojaviće se na tržištu 2015. god..  Ovaj sistem obezbeđuje potpuno automatsko parkiranje i isparkiravanje sa odabranog parking mesta. Vozač može  da se usredsredi samo na kontrolisanje procesa. On odlučuje da li želi da ostane u kolima ili da izađe pre vremena. Čak i parking mesta, toliko uska da vrata automobila jedva mogu da se otvore, više neće biti prepreka. U tom slučaju, vozači mogu da izađu iz kola ispred odabranog parking mesta i da daljinskim putem manevrišu  parkiranje, na primer pritiskom na dugme na ključu automobila ili preko „smartfona“. Vozilo se zatim samo parkira i isparkira, bez potrebe da bilo ko bude za volanom. Ako želi da prekine manevar, vozač jednostavno sklanja prst sa dugmeta.

Kompaktni Bosch: Sistemi za pomoć pri parkiranju

Sistem kamera za kretanje u rikverc: nova perspektiva za parkiranje

Kod mnogih savremenih vozila vozač ima samo ograničen pogled na neposrednu okolinu. Sve manji bočni i zadnji prozori, kao i aerodinamični oblik vozila namenjen zaštiti pešaka, čine sigurno i precizno manevrisanje gotovo nemogućim. Bosch sistem kamera za kretanje u rikverc pomaže vozaču prilikom vožnje unazad. Slika snimljna kamerom, na radio displeju ili ekranu navigacionog sistema prikazuje područje neposredno iza vozila. Ovo "treće oko" se automatski aktivira kada se krene unazad. Na displeju vozač  u realnom vremenu može da vidi da li je put čist. Ono što kamera ne može da učini je da prikaže područje oko uglova vozila ili da dostavi precizne informacije o udaljenosti. Iz tog razloga, Bosch kombinuje tehnologiju kamera sa ultrazvučnim sistemom za pomoć pri parkiranju. Ove tehnologije savršeno dopunjuju jedna drugu: na primer, rastojanja izmerena ultrazvučnim senzorima su na slici snimljenoj  kamerom prikazana kao obojene crte. To znači da su sve relevantne informacije vozaču dostupne na jednom mestu.

Prognoza: sistem sa više kamera i „Valet Parking“

Bosch već radi na sistemu sa više kamera, koji može da prikaže prostor sa svih strana vozila bez izobličenja, iz ptičje perspektive, slikom visokog kvaliteta. U budućnosti,  video sistemi ne samo da će biti u mogućnosti da prikažu slike koje snimaju, već i da ih tumače. Inteligentni sistemi kamera će analizirati video sekvence. Ako otkriju prepreke i pokretne objekte u blizini automobila, upozoriće vozača ili će intervenisati  ako  postoji akutna opasnost od sudara - na primer, tako što će brzo kočiti.

U budućnosti, "Valet Parking" rešenja će potpuno osloboditi vozača od dugotrajnog traženja parkinga i napornog procesa parkiranja i isparkiravanja. Vozilo će već pri ulasku u garažu ili na parking dobiti informaciju o svim slobodnim mestima. Vozač će zatim zaustaviti kola na ulazu i izaći. Kada je funkcija aktivirana, vozilo će se samo uparkirati na  naznačeno parking mesto, a na zahtev vozača doći će do određenog mesta gde će ga vozač pokupiti.

Kompaktni Bosch: Sistemi za pomoć pri parkiranju

Bosch ultrazvučni senzori: identični i isplativi

Za sve ove funkcije, zasnovane na ultra-zvuku, Bosch koristi identične, povoljne senzore. Bosch koncept skalirane platforme nudi proizvođačima automobila maksimalnu fleksibilnost - sistemska rešenja mogu precizno da se prilagode pojedinačnim vozilima. Izuzetno integrisana ASIC upravljačka jedinica omogućava da se funkcije lako integrišu u centralnu upravljačku jedinicu, ili alternativno u manju, samostalnu upravljačku jedinicu.

Bosch kamera malog dometa: mala i moćna

Bosch za svoje kamere koristi najnoviju CMOS (complementary metal oxide semiconductor) tehnologiju koja obezbeđuje izvanredan kvalitet slike čak i u situacijama sa velikim kontrastom ili u lošim svetlosnim uslovima. Da bi se snimio što veći prostor, Bosch koristi kamere koje imaju širokougaoni objektiv od 180 stepeni. Neizbežna distorzija „fish-eye“ (riblje oko) koriguje se optički i primenom efikasnog algoritma. Vozač dobija prirodnu i intuitivnu sliku neposrednog okruženja automobila.

Kompaktni Bosch: Sistemi za pomoć pri parkiranju

Bosch: 20 godina iskustva sa funkcijama za parkiranje

1989: Bosch počinje da razvija ultrazvučne senzore za praćenje parking prostora ispred i iza vozila.

1993: Ford Nemačka izbacuje na tržište prvi Bosch sistem za parkiranje - kao opcionu mogućnost za Ford Scorpio.

1994: Mercedes-Benz instalira drugu generaciju senzora u svoju S klasu.

1997: General Motors je prvi američki proizvođač automobila koji je naručio Bosch ultrazvučne senzore.

2006: Bosch razvija sistem za asistenciju pri parkiranju koji prvi na svetu meri dužinu parking mesta. Ovaj sistem je debitovao u Citroen C4 Picasso.

2008: Prvi Bosch polu-automatski pomoćnik za parkiranje vozila sa električnim upravljačem debituje u Mercedesu A i B klase.

2010: Bosch „asistent sa bočnim pogledom“ je prva funkcija na svetu koja je zasnovana na ultrazvuku, a prepoznaje mrtvi ugao. Njime je proširen portfolio ultrazvučnih proizvoda za pomoć pri manevrisanju.

2011: Bosch pokreće drugu generaciju  „asistenta za parkiranje“. S jedne strane on nudi poboljšano paralelno parkiranje. Pored toga novi asistent za isparkiravanje na parking mestu manevriše vozilom nazad i napred, dok ga ne dovede u položaj iz kog je moguće sigurno jednopotezno isparkiravanje. U ponudi je takođe i novi asistent za parkiranje pod pravim uglom koji usmerava automobil na parking mesta pod pravim uglom u odnosu na pravac kretanja.

Bosch

Putevi Srbije - radovi na mostu preko reke Jasenice

Putevi Srbije - radovi na mostu preko reke Jasenice

Javno Preduzeće „Putevi Srbije“ obaveštava javnost da se zbog radova na mostu preko reke Jasenice, na državnom putu IA reda A1, deonica Požarevac - Velika Plana, i povećanog intenziteta saobraćaja, očekuje otežano odvijanje saobraćaja i da su mogući povremeni zastoji...

Mazdina budućnost je sada

Mazdina budućnost je sada

Sa svojom upečatljivom siluetom i revolucionarnom tehnologijom pogonskog sklopa, Mazdin koncept Iconic SP predstavlja vrhunac Mazdinih budućih ambicija—a one su tek na početku…

BMW M5
Slika nedelje