AutoMAGAZIN - Vesti

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

e-osovina kompanije Bosch nudi veći opseg mogućnosti

e-osovina kompanije Bosch nudi veći opseg mogućnosti

Sada je već opšte poznato da će snažnija baterija povećati domet električnih automobila. Ali može li novi pogon imati uporedivi uticaj? U slučaju Bosch elektromotorne osovine ili e-osovine, odgovor je definitivno da...

e-osovina kompanije Bosch nudi veći opseg mogućnosti

Ono što je posebno jeste da je Bosch u jednoj jedinici kombinovao tri pogonske komponente. Motor, energetska elektronika i prenos formiraju kompaktnu jedinicu koja direktno upravlja osovinom automobila. Ovo čini pogon ne samo daleko efikasnijim, već i daleko pristupačnijim. „Sa svojom e-osovinom, Bosch na pogonski sistem, primenjuje princip ’sve u jednom’”, kaže dr Rolf Bulander, član upravnog odbora Robert Bosch GmbH i vođa poslovnog sektora Mobility Solutions. Upravo iz ovog razloga novi pogon predstavlja potencijalno ogromnu poslovnu priliku za Bosch. Komponente su vrlo fleksibilne, što znači da se e-osovina može instalirati u hibridima i električnim automobilima, kompaktnim automobilima, kombi vozilima, pa čak i laganim kamionima – što predstavlja ogromno tržište.


Pogon koji takođe ubrzava razvojno vreme


„Ekonomski gledano, e-osovina može biti veliki uspeh za Bosch”, kaže Bulander. Novi električni pogon igra ključnu ulogu u cilju kompanije da postane globalni lider na masovnom tržištu elektromobilnosti od 2020. Na svetskim putevima već ima preko 500.000 električnih i hibridnih automobila opremljenih Bosch komponentama. Bosch stoga ima dugogodišnje iskustvo u proizvodnji elektromotora, pogonskih osovina i energetske elektronike. Stručnost koju je prikupio u ovom procesu sada ima rezultate u sopstvenoj novorazvijenoj električnoj osovini. Sa ovom komponentom, Bosch se nada da će ostvariti prodaju u milijardama. „E-osovina je ′start-ap’ pogon za električne automobile takođe i za poznate proizvođače automobila. To im omogućava da uštede dragoceno vreme za razvoj i da svoja električna vozila prodaju znatno brže”,
kaže Bulander. Pošto Bosch uzima u obzir pogon za svaki zahtev proizvođača automobila, kupci više nemaju zadatak da razvijaju nove komponente. Uzorci
električne osovine već su testirani kod kupaca. Početak masovne proizvodnje planiran je za 2019. godinu. Bosch već ima fleksibilan, globalno primenjiv
proizvodni koncept za ovu komponentu. Koncept garantuje da će svaki kupac dobiti prilagođeno rešenje koje se može brzo integrisati u postojeće proizvodne
operacije.

e-osovina kompanije Bosch nudi veći opseg mogućnosti

Do 6.000 njutn-metara obrtnog momenta i 300 kilovata snage


USP e-osovine ima visok nivo prilagodljivosti, što znači da se može prilagoditi mnogim tipovima vozila. „Umesto specifikacija, nekoliko parametara je dovoljno
za Bosch za prilagođavanje e-osovine”, kaže dr Matijas Pilin, izvršni potpredsednik za elektromobilnost. Sve što klijent treba da uradi je da navede koje su potrebne performanse, obrtni momenat i instalacioni prostor, a Bosch zatim optimizuje ostatak pogonskog sklopa kako bi odgovarao ovim parametrima. Na taj način, kompletan, prilagođeni pogon može se isporučiti direktno na montažnu liniju proizvođača automobila. Ovo je još jedan razlog zašto je električna osovina kompanije Bosch sledeći logičan korak za inženjering pogona.


Prenosni pogon može da stvori između 50 i 300 kilovata, te je stoga sposoban da pokreće i velika vozila kao što su električni kombiji i dostavna vozila. Obrtni
moment na osovini vozila može se kretati od 1.000 do 6.000 njutn-metara. Kada je ugrađen u hibridna i električna vozila, moguć je pogon prednje i zadnje
osovine. Električna osovina koja isporučuje 150 kilovata teži otprilike 90 kilograma i daleko je manja od kombinovanih pojedinačnih komponenti koje su
se do sada koristile. U poređenju sa konkurentnim proizvodima, karakteristična crta električne osovine kompanije Bosch je posebno visoka performansa u
kombinaciji sa visokim nivoom kontinuiranih performansi. Drugim rečima, električni pogon može još više ubrzati i održavati veliku brzinu duže vreme. Da bi
to postigao, Bosch nije samo redizajnirao sistem kao celinu, već je poboljšao komponente motora i energetske elektronike.


Pitanja i odgovori – Dodatne informacije o električnoj osovini kompanije Bosch


Šta čini električnu osovinu efikasnijom od prethodnih električnih pogonskih agregata?


Visoko efikasne pojedinačne komponente su osnova za visok nivo ukupne efikasnosti. U tom smislu, Bosch ima koristi od dugogodišnjeg iskustva na tržištu. Pored toga, gubici su minimizirani smanjenjem priključnih komponenti kao što su visokonaponski kablovi, utičnice i jedinice za hlađenje. Jedna od prednosti kompanije Bosch je sposobnost da kombinuje pojedinačne komponente i formira sisteme, da koristi interakcije u sistemu i na taj način stiže do ukupnog optimuma. U slučaju e-osovine, ovo se odnosi ne samo na efikasnost, već i na stavke poput akustike i elektromagnetne kompatibilnosti.


Kada će e-osovina biti dostupna na tržištu?


Bosch je na tržištu od 2012. godine imao električne pogonske osovine (na primer, u modelima Peugeot 3008 i Fiat 500e), ali elektronika nije bila u potpunosti integrisana u njih. Sa novom generacijom elektromotorne osovine, Bosch je u fazi razvoja i u kontaktu sa proizvođačima automobila iz celog sveta.
Preciznije, uzorci električne osovine su spremni za upotrebu i trenutno se testiraju. Početak proizvodnje planiran je najkasnije do 2019. godine.


U kojim se vozilima može koristiti?


Električna osovina kompanije Bosch je dizajnirana tako da se može prilagoditi mnogim tipovima vozila. Kada je ugrađen u hibridna i električna vozila, moguć je pogon prednje i zadnje osovine. Ovo se odnosi na sva vozila do ukupne težine od 7,5 metričkih tona, a samim tim i na lakše kamione kao i na putnička vozila.


Zašto je e-osovina jeftinija od do sada korišćenih pogona za električne automobile?


S obzirom na to da e-osovina kombinuje energetsku elektroniku, elektromotor i prenos u jednoj komponenti, potrebno je manje delova. Na primer, novi električni pogon u potpunosti radi bez debelih i skupih bakarnih kablova koji povezuju komponente. Dodatno, sistem hlađenja se može pojednostaviti i nema potrebe za ležajevima za rotirajuće komponente. Ovo smanjuje troškove pogona i povećava njegovu efikasnost. Postavljanje prenosa u blizinu motora štedi dragocen instalacioni prostor, što je uvek važan faktor u auto-industriji.


Koliko je Bosch uključen u elektromobilnost?


Na svetskim putevima već sada ima preko 500.000 električnih i hibridnih automobila sa Bosch komponentama. U svojim nastojanjima da napravi proboj u elektromobilnosti, kompanija ulaže 400 miliona evra godišnje. Kompanija je već dobila više od 30 porudžbina vezanih za elektromobilnost od strane međunarodnih proizvođača automobila. Fotografije za medije u prilogu.


PR: Bosch

Renault brine za bezbednost naše dece

Renault brine za bezbednost naše dece

U sredu  22. novembra 2017. u Medija centru je predstavljen program „Bezbednost za sve“ koji ima za cilj obrazovanje učenika osnovnih škola na temu sigurnog ponašanja u saobraćaju...

Izuzetna cena za Ford Kugu u N1 verziji

Izuzetna cena za Ford Kugu u N1 verziji

Preduzećima, preduzetnicima i svim pravnim subjektima koji imaju pravo na povrat PDV-a, prodajno-servisna mreža Forda u Srbiji nudi jedinstvenu priliku za kupovinu atraktivnog i traženog SUV modela Kuga u N1 verziji po vrlo primamljivoj ceni – već za 16.125 evra...

123456. . .1344
Audi A7 (2018)
Slika nedelje